Hoe zijn jullie begonnen met Mountainbike????

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

das nu echt iets wat mij zou aanspreken zie, nen flik ( sorry voor de uitdrukking ) op de bike, wat moet ge daarvoor eigenlijn doen he ??
ge hebt waarschijnlijk geen klagen want ge kunt uw werk met hobby combineren.

nog veel bikegenot , tijdens en na de uren

Gizmo 8)
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Inderdaad Gizmo,

Da was mijn droomjob ... maar door de aankomende werken aan de ring (ondertussen achter de rug), mijn verhuis terug naar Oud-Turnhout (slechte verbinding met de trein en te ver met de fiets) en eigenlijk minder goede uren (10.00 tot 18.00 uur, mijn dochtertje ging toen om 19.00 uur in bed en stond pas tegen 09.00 uur op... dus zag ik ze niet)
(tweede kindje was toen op komst ... ondertussen zijn ze weeral 2 en 4)

ben ik naar de politie in mijn buurt verhuisd ... 6 km van mijn werk ... met de MTB 12 minuutjes fietsen en ik ben thuis ... is ook wel tof ... maar als er in de buurt ooit een echt fietsteam komt, bv in TURNHOUT dan ben ik terug weg ... als ze me willen hebben ....

heb nog vaak heimwee naar die mooie tijden (3jaar geleden), maar het gezinnetje primeert toch!

Aoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Ben.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Gizmo wrote:, nen flik ( sorry voor de uitdrukking ) op de bike, wat moet ge daarvoor eigenlijn doen he ??
Ge moet geen sorry zeggen Gizmo ... zolang ge der gene "ker" achter zet, kan ik er goed mee leven....

En eigenlijk doen ze bij Orida (want zo heet het fietsteam van Antwerpen) het zelfde als andere "flikke" alleen in de koekestad zijn de fietsers rapper .... natuurlijk kunnen wij moeilijk vaststellingen doen van verkeersongevallen ... kegels en zo'ne roller(meter) past nie in ons toppeak taske.

Verder zijn ze beter aanspreekbaar ... als de gasten in de combi ... en komen ze blijkbaar spontaner en vriendelijker over bij de mensen (raar hé de menselijke geest) ze zien meer door de stilte van aanrijden en de hoge zitpositie.

En man... wat is de Meir schoon op de hete zomerdagen ... zucht .... zij kunnen dan ook op plaatsen komen waar een wagen niet kan rijden...

Zucht ... zucht .... droom ... zucht

Aooooooooowoowowowowowoowooooowoowowoowoowoowowoowoooo

Ben.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

de apreciatie van de bike agenten is er al vanaf de serie pacific blue welke ook zo was ( eigenlijk is het vanaf daar overgewaaid naar Gent dacht ik eerst en vielsalm ) en tja op die hete zomerdagen kan ik da best begrijpen zenne .

Gizmo 8)
MTBart7
Mountainbiker

Post by MTBart7 »

Ik ben in april 2004 beginnen fietsen(trainen) om in augustus dat jaar wat Alpencols te beklimmen.Alpe D'uez,2Alpes...enz.Gewicht ging in die maanden van 70 na 65 kg :lol: En conditie die ik nimmer had,was na een kleine 5 maand super.
Ik reed tot 200km(koersvlo)in de Ardennen na 5 maanden :^o (echt!).

Eind augustus was er de eerste editie van de Houffamarathon.Ik had nog een mtb int tuinhuis staan (standaardmodelleke..scott expert racing,judieTT,lx,deore..) Ik schreef me in,en reed direct de 120km 8) .Het werden 120 superzware kilometers.Geen enkele ervaring in het mtb milieu had ik toen.Met 2 bidonnekes gestart en na 9u45min aangekomen....en die kick die ik kreeg toen ik door de finish reed(laarstre 30km met ne lekke achterband!!!) was ni te beschrijven.This is it, :wink: En ben blijven trainen en het virus is enkel nog dieper in mijn lijf gaan kruipen.

Dan wat TT's beginnen rijden,daar is het competitiebeest in mij terug wakker geworden.Iedereen die mij voorbijfietste ging ik achterna.Tot er niemand meer voorbijfietse...dan ma gaan racen in de funklasse(eerste keer eind 2004 gp Roul P.was ik 74e) 2005 Heel jaar funklasse,beste resultaat was 17e (koers van 38km).Nu heel de winter doorgetraind om dit jaar bij ElitesZ/C te gaan rijden... #-o #-o #-o ...Wat een VIRUS ni allemaal met ne mens kan doen... :bounce: Ik ben zeer ziek :-?
Daan_dc
Mountainbiker

Post by Daan_dc »

Puur aangeboren zeker..ben nu 16 en eigenlijk fiets ik al heel mijn leven graag :-?
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

in de préhistorie van het mountainbiken (16 jaar geleden) op tv een reportage gezien over de toen nog onbekende mountainbikes en ik was direct fan, mij een schauff city-bike (17kg!!!) gekocht en kaal gestript bij gebrek aan een alternatief en ik was vertrokken voor spannende tochtjes in het bos. Daarna Fiets beginnen lezen en binnen het jaar reed ik al op een toen nog blitse allu bike en toen was ik vertrokken voor een rit die hopelijk nog heel lang mag duren.
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Waarom ik wil beginnen mountainbiken:
1/ Voor de fysiek, want opt einde van een dagske te rijden met de moto op circuit zak ik door men benen van uitputting :-? :oops:
2/ 't is gezond & vooral leuk omdat het véél technischer is - denk ik toch - dan met de koersvelo op de weg
3/ voor de andere kantjes van de streek te leren kennen :wink:
4/ om ook dan later sommige van de vrienden die zogezegd wielertoerist zijn op de weg eens een poepke te laten ruiken met ne mtb :lol: (als da lukt ten minste)
en zo nog wa redenen.

Maar vooral voor de conditie. 8)
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Ik werd te zwaar, ik had een zittende job en bewoog te weinig. Zag wel iets in crossen met een fiets. ben vroeger als kind altijd met de fiets aan het crossen geweest en springen enzo! Op 20/01/1999 heb ik na veel zeuren over de kostprijs met mijn vrouw een MTB gaan kopen. Een noname grijs kader met LX afmontage. Heb ondertussen al alles aan de bike veranderd. Remmen, voor en achter derailleur, zadel, vork, velgen, lagers, tandwielen kettingen.. alleen het kader, stuur en shifters zijn nog origineel. ben rustig aan begonnen, 15 min, 30 min en zo opgebouwd tot het huidige niveau. ben nog steeds zwaar, maar voel me beter. Ondertussen ben ik ook lid van een wielerclub en heb ook een koersfiets gekocht, maar mijn hart en ziel blijft toch bij het mountainbiken!!!! Ik heb na weer veel zagen over de prijs met de vrouw ondertussen een Epic comp 04 gekocht. nog niks aan veranderd alleen het stuur 8 cm ingekort en andere banden gestoken.
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Als klein manneke van een jaar of zeven, fietste ik het liefst door plassen water en wipte over riool puttekes.
Jaaaaaren later fietste ik wel eens op een mtb, maar een mtb'ker was ik nooit.
Nu probeer ik het wel te zijn.
Post Reply