Ik ben begonnen via een maat van m'n pa die me overhaald heeft om de wegfiets te ruilen voor een MTB.
Ben nu 1 jaar MTB'er en ik krijg het sleutelen al onder de knie !
Ik ben zelf nog maa 15 en train bijna elke dag nu, ik heb dus echt wel de microbe te pakken !
Mijn eerste MTB (of wat er toen moest voor doorgaan) was een Royale met 18spd. (1995) en een enorm crowbar stuur
Vermits ik dagelijks naar school reed was die nogal rap kapot en werd de 2e bike een MBK Rockfighter (1996)
Met deze fiets ben ik in den bos beginnen crossen met wat vrienden vermits we op 500m van een bos woonden...
Mijn 3e bike was een Trek 970 (1997 of 1998) waarmee ik vele km-kes heb afgemaald, ik reed toen 8 à 10.000km per jaar (wel vooral op straat)
Tijdens mijn studies heeft de fiets iets meer aan den haak gehangen maar in 2002 heb ik de draad weer opgepikt en een Trek 8000 gekocht...
Hiermee ben ik ook TT beginnen rijden en dat werd een leuke hobby voor de zondag samen met wat vrienden...
Mijn interesse voor de fiets is zo weer beginnen groeien en dat heeft in 2005 geleid tot een zelf samengesteld fietske van Cannondale (9.7kg)
Gewicht van de bike en techniek houden mij wel bezig !
Ik hoop deze hobby nog lang te kunnen verderzetten...
ik hem een cafe waar veel bikers komen en vorig jaar een ploegske bijeen gezocht voor de 24uren van westel en voor de mannen wa te motiveren zijn mijn vrouwke en ik mee gaan trainen en we zijn sindsdien nie meer gestopt . we hebben ondertussen alp-d'huez en de mont ventoux al bedwongen en op vakantie in mallorca zijn we ook al actief geweest oep de velo . We rijden zowel op de weg als in de bossen . Mijn eerste mtb was een u scanini mee een lx groepke erop , mijn vrouwke reed toen mee nen cube ltd cc die te groot was voor haar , die heb ik dus toen maar overgepakt terwijl zijn een juweeltje op de kop heeft kunnen tikken : een cube elite mee nen fox F80X , volledig xtr , crossmax Sl wielen .
Maar dieje ltd cc was te klein voor mij dus heb ik mij een specialized stumpjumper(model 2006) aangeschaft , ook mee een fox F80X voorvork en xtr acher derailleur .
Nu zijn we alletwee volledig geequipeerd en kunnen we ons voorbereiden om dit jaar zelf mee deel te nemen aan de 24uren van westel voor mezelf en voor men vrouwke
naar school rijden zoals nog een paar hier En dan met die fiets al eens de bos induiken en het moe worden van altijd platte band te hebben en te weinig vitessen ...
Eerste echte was ne Trek 930 met STX afgewerkt maar zonder vering. Man man, wat was ik blij. En heb er bereveel leut mee gehad !
Ben pas begonnen met mountainbiken en heb dus ook een nieuw fietske gekocht. Vroeg me af wat jullie er van vinden en of ik me nie int zak heb late zetten.
Heb een Bulls comp 5.80 gekocht (599 eur.)
Hoop dat ik hiermee een goede keuze heb gemaakt en of dit een goede beginnersfiets is...
ik mountainbike zeer graag, maar dat kon ik maar enkel 1keer per jaar doen. en dan nog op vakantiekampen in een zalige omgeving (nu denk ik terug aan ouberau in Oostenrijk, een plaats waar meerdere mountainbikers van dromen om er te fietsen). nu jah vorig jaar toen ik mijn sleutelbeen brak en mijn oude koersfiets iets te gevaarlijk werd om naar school te rijden had ik besloten om een Giant Terrago te kopen 675 euro ofzo. (wist niet veel van mountainbike materiaal, maar wist dat Shimano Deore geen "brol" is voor een beginner) dus nu rijd ik elke dag op stevig tempo naar school en op vrije dagen eens in de bossen.
Bij mij startte dat toen de TT van Ruiselede voorbij ons huis passeerde en dan het jaar erop meegedaan en gelijkertijd de smaak te pakken en ik heb nu zelfs al mijn eigen parcours uitgestippeld langs kasseien en landwegjes en een klein technisch strookje.
Ik ben gestopt me roken(ongeveer een jaar geleden), en ik werd slijkvet.
Lopen doe ik niet graag, en ik had nog een knullig fietske staan uit de makro.
Dan maar gaan ploegen in de bossen.
Genoeg afgezien in het begin, wat de goesting naar een sigaret compleet vernielde.
Na verloop van tijd wat beter materiaal aangeschaft, en nu niet meer te genezen van die microbe.
Ik heb mbt al altijd de max gevonden, met school, de giro....
Ik was altijd die pipo die voluit ging, en dus ook meestal crashte, ter grote ergernis van de verhuurders van de bikes.
Het is allemaal zo wa eind vorig jaar begonnen, toen ik van mijn ouders nen 2de hands bottechia kreeg, niets waard dat ding, maar genoeg om te testen in Lozeren bos. Na enkele malen te hebben gereden, was m nagenoeg volledig afbroken: zadel scheef na drop out -> Kap in bil,
voorvork vast, en pedaal die er continue afvloog, en dan nog niet te spreken over de altijd luisterede versnellingen....
Dan via ne maat mijn huidig bikeje kunnen kopen, en nu geniet ik er met volle teugen van!
Als ik nu rij, draag ik aan mijn bike vaak de gedachte over: " where the hell have you been all my life"
Ik ben eigenlijk al van kleins af aant fietsen. Vanaf mijn 4 jaar woonde ik in de Poppelse bossen (helemaal bovenaan den derde bult van België) Vanaf da'k kon fietsen fietste ik veel rond op 't pleintje achter m'n huis... tot ik op mijn 6 jaar voor mijn eerste communie ne (veel te grote) BMX (gouden leeuw) kreeg, stillekesaan in die fiets in gegroeid, in de bossen beginnen crossen, over grachten springen ... dit eigenlijk tot die BMX op mijn 10 a 11 jaar echt wel te klein werd, voordien al ne gewone (grote jongensvelo) gekregen, doch rustig rijden was niet echt makellijk voor mij.
Op mijn 13 jaar kreeg ik dan eindelijk ne fiets om naar school te rijden (ondertussen woonde ik in Oud-Turnhout). Met mijne peter en mijn vader naar den 2wheels in Turnhout gereden (toen verkochten ze daar nog veloo's) en ik wou toen nen MTB (ik weet nog ne witte peugeot met oversized kader, zonder vering) maar hoe'k ook zaagde ik kreeg em niet .. ze hebben voor mij ne "herenfiets" gekocht (ne kangoeroe) en ik huppelde daar dan maar wa mee rond ... het enige voordeel aan die fiets waren zijn trommelremmen, maar doordat ik met die fiets reed als met ne freerider ... was de kader van die fiets 3 jaar later al 4 keer terug gelast, de trommelremmen trokken de kader dan nog eens gelijk scheef, zodoende dat tegen mijn 16 die fiets meer op nen MTB leek dan op ne herefiets (slijklappen weg, lichten eraf, kettingkas verdwenen, op laatste zelfs den bagagedrager afgebroken) Heb toen om mij uit te leven (ik deed toen sportschool ging veel lopen en nog voetballen) van mijne voetbaltrainer ne coursfiets overgekocht ... wekelijks ne keer weg voor een aantal uurkes, zo'n nep-triatlonstuurke gekocht en een paar kleine trialtlons meegedaan (zonder succes want ik kon nie zwemmen).
Uiteindelijk coursfiets thuis achtergelaten, gewone fiets aan't café (brouwershuis) gepikt en niet meer gereden gedurende enkele jaren. Ik ben dan gaan samenwonen, in Turnhout gaan wonen en ik moest terug ne fiets hebben ... bij halfords ne MTB gekocht van 5000 Bfr, die was natuurlijk direct versleten ... Toen ben ik naar Herentals verhuisd, heb met da prutsding toch enkele keren de rode toer gedaan in Hertals, waarna mijn fiets weer werd gepikt aan 't station in Herentals (die fiets was toch niets meer waard, dader had meer kans er mee te verongelukken dan er mee te rijden ...) Ben toen maar (naar mijn idée) ne betere MTB gaan kopen en heb ne stalen TREK 900 gaan halen met nen echte verende voorvork, regelmatig gaan rijden in de bossen en het aluviosetje hield het wonder boven wonder.
Mij meer gaan interesseren voor MTB ... O2bikers beginnen lezen en .... professioneel biker geworden, 't is te zeggen ik was rijkswachter en ben bij de eenmaking van politie en rijkswacht bij het Fiets-team op MTB van de politie ANTWERPEN gegaan,
(ik ben dieë kale)
na enkele maanden mijne trek verkocht en ne GT i drive 3.0 gaan kopen bij MTB RUDI en had toen de microbe voor MTB pas echt te pakken. Dagelijks op de MTB voor 't werk (heb de politie Antwerpen wa centjes gekost aan materiaal) en wekelijks minstens ne keer in de bossen het parcour Herentals-Kasterlee, enkele toertochtjes en één BK MTB voor politiediensten een ferme plaats in mijn categorie gehaald, weet niet meer just hoeveelste ...
Doordat ik met mijne GT fully evenveel op de weg reed als in de bossen (regelmatig met de fiets van Herentals naar 't werk in Antwerpen) heb ik mijn full gt'ke (ook wegens knieproblemen door de achtervering ...) gewisseld voor een Ridley Shark met opschrifte "MTB RUDY" ...
Door mijne verhuis naar Oud-Turnhout en verhuis naar de plattelands- politie hier in de buurt en de sleet aan mijne Ridley ... een paar jaar gestopt met MTB (alleen nog een paar keer per jaar in Herentals) en nu pas door een hieloperatie in september nen hoop kilo's bijgekomen, .... mijn vrouw stuurde mij uit mijne luie zetel om mijne Ridley naar de vlomaker te doen ... alles versleten behalve de kader en de voorvork (manitou mars) waren de kosten om er ne fatsoenlijke van te maken mij te hoog en dus ben ik beginnen lezen wa mij nen nieuwe zou kosten (leve internet) .... ben terloops op deze site gekomen vanalles gelezen, alsook over Cube ... bleek mij betaalbaar voor een degelijk fietske ... gezien ik een gezin heb en aan 't sparen ben voor een huisje te kopen, wou ik niet te duur gaan, dus leek mij de Cube Acid een goede oplossing, ... even bij megabike (laatste dag van de solden) even gaan polsen of hij nog ergens een overjaars model van om 't even welk merk had staan, ... dit bleek voor mijn groote niet het geval ... (allez mijn kleinte = 1.68 m) en dan vroeg ik naar wat voor +- 800 euro zoal een goed fietske zou zijn ... wonder boven wonder gaat de verkoper (hoe heet em ook al weer) recht naar ne Cube Acid 2006 ... dewelke hij had staan in mijn maat ... ne een klein testritje goed bevonden betaald en terug vertrokken ....
Ik was twee weken terug aan 't rijden (fantastisch velo-ke) en voelde me terug super ... maar gisteren was de tweede achillespees operatie aan de beurt (links deze maal) ne zit ik weer te zitten en te liggen in mijne zetel en achter mijne pc ... maar ik ga mij terug wa verdiepen in de mechaniek van MTB en mijne Cube in de komende 2 maanden is een schitterend onderhoud geven ...
en er mee terug naar mega bike gaan, want op twee weken dagelijks rijden is mijn SCALE zadel op ne naad gescheurd ... en mijn pop lock van mijn voorvering popt nie .... zit vast ...
Maar nu ben ik zeker binnen twee maanden zit den deze terug op de fiets en vanaf dat het kan terug in de bossen ....... en dit maal met als streefdoel verschillende TT's en misschien zelfs een club (FORZA of zo) ...