Dus bij bevoorading linksonder drukken om te stoppen.
Waar druk ik om opnieuw verder te rijden?
POLAR S 725 - Hoe gebruiken?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Het typische voorbeeld van een "echte" man, nooit de handleiding lezen en nadien zelf vanalles uitproberen zonder echt te weten hoe het werkt...
Zet je zelftrots even aan de kant en lees die volledige handleiding eens! Heb dezelfde Polar en heb eens alles goed doorgenomen en als jij dat ook doet, dan zul je het licht aan het einde van de tunnel ook wel zien (hoop ik)
Als je de handleiding niet hebt, haal ze dan gewoon van de Polar-site.
Zet je zelftrots even aan de kant en lees die volledige handleiding eens! Heb dezelfde Polar en heb eens alles goed doorgenomen en als jij dat ook doet, dan zul je het licht aan het einde van de tunnel ook wel zien (hoop ik)
Als je de handleiding niet hebt, haal ze dan gewoon van de Polar-site.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Als "nieuwe" man zit ik hier al 3 uur en probeer (handleiding in de hand)met een infra-rood interface mijn trainingen op computer te zetten.
Bij Decathlon verkocht men mij een IR WAY USB infra-rood stick. Bij het instellen bleek dit systeem niet aan de WINDOWS LOGO STANDAART niet te voldoen maar het configureren is toch gelukt.
Op mijn Polar 725 ga ik naar - CONNECT - select file - START. De transfer begint en eindigt met de vermelding 100% op het uurwerkscherm.
Ik hou de Polar voor de infra-rood stick ( de rode voorkant ) en de led knippert in de stick.
Op het computerscherm komt telkens: hartslagmeter reageert niet.
WAT DOE IK MIS ?????
Bij Decathlon verkocht men mij een IR WAY USB infra-rood stick. Bij het instellen bleek dit systeem niet aan de WINDOWS LOGO STANDAART niet te voldoen maar het configureren is toch gelukt.
Op mijn Polar 725 ga ik naar - CONNECT - select file - START. De transfer begint en eindigt met de vermelding 100% op het uurwerkscherm.
Ik hou de Polar voor de infra-rood stick ( de rode voorkant ) en de led knippert in de stick.
WAT DOE IK MIS ?????
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
Je moet volgens mij eerst in de Polar sofware de "Verbinding met Hartslagmeter" starten en dan het uurwerk, met infrarood verbinding, gewoon op connect zetten.
Als er 100% op het uurwerk komt dan loopt het volgens mij reeds fout. Ik had hetzelfde probleem.
Ik weet niet of het bij jou zal werken ....
Als er 100% op het uurwerk komt dan loopt het volgens mij reeds fout. Ik had hetzelfde probleem.
Ik weet niet of het bij jou zal werken ....
Dit is mijn werkwijze:
Ik start eerst de IR op mijn horloge (rechts onderaan, er verschijnt "connect" op je horloge).
wacht op het icoontje van de IR-connectie op mijn computer (je horloge geeft dan "infrared" en "COM" weer.
Klik dan pas op "verbinding maken met hartsla..." in de Polarsoftware.
Na ongeveer 1 minuut springt de IR-connectie met je computer uit indien je de polarsoftware niet start.
(ik gebruik wel een S720i in comb met laptop, maar normaal komt dit overeen)
Ik start eerst de IR op mijn horloge (rechts onderaan, er verschijnt "connect" op je horloge).
wacht op het icoontje van de IR-connectie op mijn computer (je horloge geeft dan "infrared" en "COM" weer.
Klik dan pas op "verbinding maken met hartsla..." in de Polarsoftware.
Na ongeveer 1 minuut springt de IR-connectie met je computer uit indien je de polarsoftware niet start.
(ik gebruik wel een S720i in comb met laptop, maar normaal komt dit overeen)
- -- Cuberke --
- Mountainbiker
- Location: S-Works Epic Carbon, full X.O, F100X, Crossmax SL, Magura HS33 Evo2
Post by -- Cuberke -- »
Ik heb enkele weken geleden ook een Polar S725TE gekocht en heb ook al ondervonden dat de infrarood-connectie inderdaad vrij moeizaam verloopt als je het horloge niet dicht genoeg bij het infrarood-oog van je computer legt.
Maar als je het er kort tegen legt dan lukt het meestal wel. Ik heb wel eerst in de BIOS (setup) van mijne portable de infrarood moeten aanzetten.
Kunnen jullie mij misschien ook vertellen hoe jullie te werk gaan mbt het initialiseren van je hoogte als je een tocht vertrekt?
Moet ik die iedere keer op hoogte 0m initialiseren voordat ik ter plekke vertrek of maakt het initialiseren van de hoogte niet zoveel uit omdat je achteraf gewoon de hoogteverschillen kan aflezen op 'aantal meters geklommen' of 'gemiddeld stijgings%'?
Ik heb namelijk al gemerkt dat ik meestal nogal gekke beginwaarden krijg als ik de hoogte opvraag bij mij thuis. Dat verschilt iedere keer alsgevolg van andere luchtdruk die wordt geconstateerd door het horloge heb ik gelezen.
Maar als je het er kort tegen legt dan lukt het meestal wel. Ik heb wel eerst in de BIOS (setup) van mijne portable de infrarood moeten aanzetten.
Kunnen jullie mij misschien ook vertellen hoe jullie te werk gaan mbt het initialiseren van je hoogte als je een tocht vertrekt?
Moet ik die iedere keer op hoogte 0m initialiseren voordat ik ter plekke vertrek of maakt het initialiseren van de hoogte niet zoveel uit omdat je achteraf gewoon de hoogteverschillen kan aflezen op 'aantal meters geklommen' of 'gemiddeld stijgings%'?
Ik heb namelijk al gemerkt dat ik meestal nogal gekke beginwaarden krijg als ik de hoogte opvraag bij mij thuis. Dat verschilt iedere keer alsgevolg van andere luchtdruk die wordt geconstateerd door het horloge heb ik gelezen.
vind je het belangrijk om te weten op welke aardrijkskundige hoogte je gestart bent en tot hoe hoog je werkelijk geweest bent tov zeeniveau:-- Cuberke -- wrote:Ik heb enkele weken geleden ook een Polar S725TE gekocht en heb ook al ondervonden dat de infrarood-connectie inderdaad vrij moeizaam verloopt als je het horloge niet dicht genoeg bij het infrarood-oog van je computer legt.
dan moet je voor elke start de effectieve hoogte ingeven van waar je bent
de meesten onder ons interesseren zich daar minder voor
wat vooral telt is hoeveel positieve hoogtemeters je werkelijk gemaakt hebt
heel handig op een marathon, nog te weten hoeveel hm je nog moet overbruggen
Ik heb dit ook al eens voorgehad en dit heeft mij toen geholpen:motorbiker wrote:Als "nieuwe" man zit ik hier al 3 uur en probeer (handleiding in de hand)met een infra-rood interface mijn trainingen op computer te zetten.
WAT DOE IK MIS ?????
Onlangs een Polar S720 gekocht, samen met een IR interface.
1. Installeer de Polar Software
2. Plug daarna de IR interface in.
-> windows XP maakt melding van nieuwe hardware
-> de driver automatisch installeren levert niets op.
De oplossing is echter om Windows XP zelf naar een driver te laten zoeken in c:\program files\Polar\Polar Precision Performance\USB
Nu installeert de driver perfect en kan de IR interface gebruikt worden.
3. Start de Polar Precision Software op, kies opties -> voorkeuren -> hardware -> IR communicatiepoort : USB
Misschien nuttig om te weten, aangezien dit nergens vermeld staat op de Polar site, noch in de handleiding.