Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

recumby wrote:Hebben jullie ervaring met volgend vork-probleempje?
Mijn Axel Elite vork veert zeer stug. ik kan makkelijk vergelijken met mijn pa's vork (skareb). als we naast elkaar op een onverhard stuk rijden, zie ik zijn vork de hele tijd in en uitveren. dit is slechts 1 a 2 cm maar blijkbaar toch voldoende om de oneffenheden eruit te filteren. Bij mij daarentegen veert mijn vork bijna niks in of uit (op gewone onverharde wegen), behalve bij grotere putten en zo (dan hoor ik de lucht eruit geblazen worden).
Mijn vork (en fiets) zijn wel nog nieuw. in de handleiding van mijn vork staat dat ze 20 uur moet ingefietst worden. klopt dat? Dat lijkt me nl nogal lang.....
weet iemand raad?
(nee, de lockout staat niet op, en ja, de rode draaiknop staat op de "zachtste" instelling...)

Recumby, de Skareb is natuurlijk een klasse beter dan de Axel en het klopt dat de Axel Elite een lange inrij-periode heeft.

Ik vind 'm ook nogal stug maar na zo'n 8 maand gebruik vind ik 'm beter en beter geworden. Maar 't heeft bij mij ook een periode van experimenteren geweest, ook wat de re-bound betreft (blauwe knop onderaan 't rechtse vorkbeen) vooraleer ik tevreden was.
Met de knop bovenaan het linkse vorkbeen kan je de veer-voorspanning regelen. Het hangt misschien ook van je eigen gewicht af & je kan misschien ook een minder stugge veer in het linker vorkbeen laten plaatsen. (Als ik me niet vergis worden de Axel's standaard met een veer van medium-hardheid geleverd).

Succes,
Rolla.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Rolla wrote:
recumby wrote:Hebben jullie ervaring met volgend vork-probleempje?
Mijn Axel Elite vork veert zeer stug. ik kan makkelijk vergelijken met mijn pa's vork (skareb). als we naast elkaar op een onverhard stuk rijden, zie ik zijn vork de hele tijd in en uitveren. dit is slechts 1 a 2 cm maar blijkbaar toch voldoende om de oneffenheden eruit te filteren. Bij mij daarentegen veert mijn vork bijna niks in of uit (op gewone onverharde wegen), behalve bij grotere putten en zo (dan hoor ik de lucht eruit geblazen worden).
Mijn vork (en fiets) zijn wel nog nieuw. in de handleiding van mijn vork staat dat ze 20 uur moet ingefietst worden. klopt dat? Dat lijkt me nl nogal lang.....
weet iemand raad?
(nee, de lockout staat niet op, en ja, de rode draaiknop staat op de "zachtste" instelling...)

Recumby, de Skareb is natuurlijk een klasse beter dan de Axel en het klopt dat de Axel Elite een lange inrij-periode heeft.

Ik vind 'm ook nogal stug maar na zo'n 8 maand gebruik vind ik 'm beter en beter geworden. Maar 't heeft bij mij ook een periode van experimenteren geweest, ook wat de re-bound betreft (blauwe knop onderaan 't rechtse vorkbeen) vooraleer ik tevreden was.
Met de knop bovenaan het linkse vorkbeen kan je de veer-voorspanning regelen. Het hangt misschien ook van je eigen gewicht af & je kan misschien ook een minder stugge veer in het linker vorkbeen laten plaatsen. (Als ik me niet vergis worden de Axel's standaard met een veer van medium-hardheid geleverd).

Succes,
Rolla.
Zeg, hoeveel wegen jullie eigenlijk, die Manitou vorken zijn volgens mij enkel voor lichtgewichten bestemd!!
Heb zelf een RS Duke zitten, en heb ook wel een Skareb getest !! wat een verschil !!
PS : ik weeg wel 82Kg

Groeten,
Casper :lol:
recumby
Mountainbiker

Post by recumby »

casper wrote:
Zeg, hoeveel wegen jullie eigenlijk, die Manitou vorken zijn volgens mij enkel voor lichtgewichten bestemd!!
Heb zelf een RS Duke zitten, en heb ook wel een Skareb getest !! wat een verschil !!
PS : ik weeg wel 82Kg

Groeten,
Casper :lol:
Dat kan het probleem niet zijn. Mocht ik teveel wegen zou de vork toch net méér inveren dan dat ik te licht zou zijn, niet?
(ik weeg 70 kg)
@ Rolla: bedankt vr de info, ik probeer dus nog enkele 'rij'-uren geduld te oefenen tot ik aan 20 zit...
Explicarmelo
Mountainbiker
Location: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Post by Explicarmelo »

Airmatic toegevoegd aan de showroom!
ElRey
Mountainbiker

Cube reaction 2006

Post by ElRey »

Yow,

'k heb ne CUBE reaction op het oog (Leuven) maar ben nog aan het twijfelen omdat hij 1499 euro kost... (budjet 1300euro).

'k vind het een prachtig fietske (goeie kader, goeie afmontage (wielen?) maar is volgens mij zeker 100euro te duur.

Wat denken jullie hierover? Te duur?

=> alternatieven?

'k zou de fiets bij ne fietsmaker in de buurt willen kopen ivm service, en initiele deftige (hopelijk) aftstelling.

Merci,

Spec's:

*Reaction REBA SL met HS33 pro (magura) remmen
('k zou voor de Magura HS33 remmen gaan omdat die zo gemakkelijk zijn in onderhoud en toch nog goed remmen ;-).

>KIT K2: HS 33 Pro
>VORK G8: Rock Shox Reba SL
>2006 model
FRAME: Reaction Alu 7005 triple butted
VORK: Rock Shox Reba SL
BALHOOFDSTEL FSA Orbit
STUUR/STUURPEN: Syntace Duraflite 2014 / Syntace F139
HANDVATTEN: Profile
ZADELPEN: RFR Racelight 31.6
ZADEL: Fi’zi:k Aliante Sport
CRANKSTEL: Shimano LX
BOTTOM-BRACKET: Shimano XT
DERAILLEUR-ACHTER: Shimano XT
DERAILLEUR-VOOR: Shimano LX
REMMEN: Magura HS 33
REMHENDELS: Magura HS 33
SHIFTERS: Shimano LX
CASSETTE/KETTING: Shimano HG 50/Shimano HG 53
VELGEN: Mavic XM 517
NAVEN: Shimano XT
BANDEN VOOR: Nobby Nic light / ACHTER: Racing Ralph light
PEDALEN: Shimano PD-M 520
FRAMEKLEUR: Black geanodiseerd met laser logo's of Dual Silver geanodiseerd
GEWICHT: Vanaf 10,8 kg
Capitol
Mountainbiker

Post by Capitol »

Vraag eens prijs bij TS hier op het forum.
twin
Mountainbiker

Post by twin »

Je kan misschien eens gaan kijken voor een Ltd cc , gisteren eentje gekocht voor 1150 euro met volgende spec.

.LTD CC
>Limited Edtion!
>Staat niet in de 2006 Cube folder!
>Mat zwart LTD frame met zilverkleurige Laser logo's
>Rock Shox Reba SL voorvork met 100mm veerweg en PopLoc stuurbediening
>XT crankset
>XT naven
>Hayes HFX-9 XC hydraulische schijfremmen
>Wat wil je nog meer?!

SPECS
>Frame: Alu 7005 double butted
>Voorvork: Rock Shox Reba SL met 100mm veerweg en PopLoc, hiemee kunt u de vork vanaf het stuur blokkeren
>Balhoofd: Ritchey Logic geïntegreerd
>Stuur: FSA XC-280
>Stuurpen: FSA OS-170, 100mm
>Zadelpen: FSA SL-280
>Zadel: Scape
>Crankset: Shimano XT
>Bottom bracket: Shimano XT
>Derailleur achter: Shimano XT
>Derailleur voor: Shimano LX
>Remmen: Hayes HFX-9 XC hydraulische schijfremmen
>Remhendels: Hayes HFX-9 XC
>Shifters: Shimano Deore
>Cassette: Shimano Deore HG50, 9-speed
>Ketting: Shimano HG 53
>Velgen: Rigida Taurus 2000
>Spaken: DT Swiss
>Naven: Shimano XT
>Banden: Schwalbe Smart Sam 2.25
>Pedalen: Alu platforms

gekocht bij Janssens te Genk.
Guest

Re: Cube reaction 2006

Post by Guest »

ElRey wrote:Yow,

'k heb ne CUBE reaction op het oog (Leuven) maar ben nog aan het twijfelen omdat hij 1499 euro kost... (budjet 1300euro).

'k vind het een prachtig fietske (goeie kader, goeie afmontage (wielen?) maar is volgens mij zeker 100euro te duur.

Wat denken jullie hierover? Te duur?

=> alternatieven?

'k zou de fiets bij ne fietsmaker in de buurt willen kopen ivm service, en initiele deftige (hopelijk) aftstelling.

Merci,

Spec's:

*Reaction REBA SL met HS33 pro (magura) remmen
('k zou voor de Magura HS33 remmen gaan omdat die zo gemakkelijk zijn in onderhoud en toch nog goed remmen ;-).

>KIT K2: HS 33 Pro
>VORK G8: Rock Shox Reba SL
>2006 model
FRAME: Reaction Alu 7005 triple butted
VORK: Rock Shox Reba SL
BALHOOFDSTEL FSA Orbit
STUUR/STUURPEN: Syntace Duraflite 2014 / Syntace F139
HANDVATTEN: Profile
ZADELPEN: RFR Racelight 31.6
ZADEL: Fi’zi:k Aliante Sport
CRANKSTEL: Shimano LX
BOTTOM-BRACKET: Shimano XT
DERAILLEUR-ACHTER: Shimano XT
DERAILLEUR-VOOR: Shimano LX
REMMEN: Magura HS 33
REMHENDELS: Magura HS 33
SHIFTERS: Shimano LX
CASSETTE/KETTING: Shimano HG 50/Shimano HG 53
VELGEN: Mavic XM 517
NAVEN: Shimano XT
BANDEN VOOR: Nobby Nic light / ACHTER: Racing Ralph light
PEDALEN: Shimano PD-M 520
FRAMEKLEUR: Black geanodiseerd met laser logo's of Dual Silver geanodiseerd
GEWICHT: Vanaf 10,8 kg
Van die prijs moet ge toch nog wat af kunnen krijgen om zo aan uw maximum budget te komen. Handelen dus. :wink:
ElRey
Mountainbiker

Post by ElRey »

twin wrote:Je kan misschien eens gaan kijken voor een Ltd cc , gisteren eentje gekocht voor 1150 euro met volgende spec.
Merci voor de tip!

Inderdaad ik ben aan het twijfelen tussen LTD CC (Hayes schijfremmen) of de CUBE reaction met HS33 Magura remmen.

'k heb het meer voor de CUBE reaction omdat die schijf remmen met wat afschrikken (veel onderhoud) en de kader beter is. De Cube reaction is echter wat te duur voor zijn prijs (1499euro)

Voor +/-1300 en een chick zou'k hem kopen bij handelaar in de buurt... Merci voor advies!

Yeah
Monty
Mountainbiker

Post by Monty »

heb me gisteren een cube LTD COMP besteld het word mijn eertse mtb hopelijk een goede koop, iemand ervaring met deze fiets ?
Post Reply