lommel

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Guest

lommel

Post by Guest »

hallo ik ben vorig jaar met het school gaan mountainbiken in lommel de leerkrachten zeiden dat het een bloso parcours was ongv 55 km lang het was vrij dicht aan restaurant/café de blauwe kei ofzoiets ik heb al eens gekeken op de site van bloso maar een parkoer in lommel staat er niet bij is dit nu een bloso circuit of niet??? en bestaat er ook een routebeschrijving van die route??? groetjes jespers
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

De route van Luyksgestel (net over de grens) heeft een startpunt in Lommel (Lommelsedijk). Die route is 35km lang maar uitbreidbaar met andere routes in de buurt (Bladel, Eersel, Reusel)

Meer info: http://home.hetnet.nl/~rwc-reusel/Route_kaarten.html

By the way, ik heb Luyksgestel al gereden. Als je houdt van pure single tracks zonder enige strook asfalt, dan moet je hier zijn.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik heb ze ooit nekeer allemaal na mekaar gereden en ge moogt gerust zijn, van begin tot einde single track.Ik was soms blij dat ik eens een iets langer recht stuk had.
De blauwe en de groene lus overlappen elkaar wel een heel groot stuk.
Guest

Post by Guest »

bedankt voor de info alsk eens iets kan trug doen wetet mij te zeggen :wink:
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

@ MTB-fltn: interessante link!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dit schreef men op een site van Lommel:

Mountainbikeroute in Lommel

De overwegend vlakke route is gesitueerd in een landelijke omgeving met een bosrijk karakter in het noordelijk deel van Lommel tussen de rijksgrens met Nederland en het kempens Kanaal.

Route: 2 lussen van 10 km waarvan 15,25 km over onverhard terrein

Ik heb ergens gelezen dat deze dit jaar zou klaar zijn, iemand al geweest hier? Zou starten aan de Soeverein en je zou kunnen lussen aan die van Luyksgestel?
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Wel een jaar te laat met men antwoord maja .
Daar is idd een kleine tocht met blauwe Bloso pijlen . Het staat welo niet overal goed aangegeven .
De verbinding tussen de blauwe bloso pijlen en de rode toer van Luyksgestel wordt aangegeven met gele bloso pijlen .
Ik heb hem vorig weekend gereden .
Zijn zeer knappe stukken in ook in de blauwe toer alhoewel er maar weinig gebiked werd blijkbaar , was bijna geen spoor .
Maar was dikke fun
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Mierox
Mountainbiker

Post by Mierox »

Op 6/11 met z'n tweetjes dit parcours afgehaspeld. Alleen de singletrack op het laatst naast het kanaal kon ons bekoren. Gelukkig herinnerde ik me nog veel van die singletracks aan beide kanten van het kanaal van een parcour uit het O2-bikers magazine dat ik enkele jaren geleden had gereden. Zo kwamen we toch nog aan en pak meer km's en singles. Snap niet waarom Bloso deze niet in het parcour heeft opgenomen.
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Mierox wrote:Op 6/11 met z'n tweetjes dit parcours afgehaspeld. Alleen de singletrack op het laatst naast het kanaal kon ons bekoren. Gelukkig herinnerde ik me nog veel van die singletracks aan beide kanten van het kanaal van een parcour uit het O2-bikers magazine dat ik enkele jaren geleden had gereden. Zo kwamen we toch nog aan en pak meer km's en singles. Snap niet waarom Bloso deze niet in het parcour heeft opgenomen.
Omdat bloso overal de mooiste stukken links laat liggen !
Post Reply