05/03 Knokke-Heist beach challenge
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ik ga toch ook weer voor nen top 20 dit jaar. Eff een straffe en gedurfde uitspraak doen: mijn ambitie is zelfs top 10! (Ben ik nu ne Frank Vandenbroucke?
Ik ga dus wel voor een plekje vooraan in het klassement, en ik kies resoluut voor de strandbanden. Ik ben vorig weekend ne keer het parcours gaan verkennen, en dit gaf me alleen maar meer zekerheid: Schwalbe Supermoto!
Ik vond wel dat het strand er weer ongelooflijk slecht bij lag. Het zand was wel hard, maar het was precies of ik reed op kasseikes die 20 centimeter uiteen ligge, het was van den ene op den anderen bobbel boenke. Toch raar, in die andere racekes ligt het strand er altijd zo goed bij...Iemand een verklaring voor dit fenomeen?
Maar dat stukske dat erbij gekomen is was best wel te doen ze. Het was een zware training, maar het was fijn.
Groeten en tot de 5de maart in Knokke
Hansje
Ik ga dus wel voor een plekje vooraan in het klassement, en ik kies resoluut voor de strandbanden. Ik ben vorig weekend ne keer het parcours gaan verkennen, en dit gaf me alleen maar meer zekerheid: Schwalbe Supermoto!
Ik vond wel dat het strand er weer ongelooflijk slecht bij lag. Het zand was wel hard, maar het was precies of ik reed op kasseikes die 20 centimeter uiteen ligge, het was van den ene op den anderen bobbel boenke. Toch raar, in die andere racekes ligt het strand er altijd zo goed bij...Iemand een verklaring voor dit fenomeen?
Maar dat stukske dat erbij gekomen is was best wel te doen ze. Het was een zware training, maar het was fijn.
Groeten en tot de 5de maart in Knokke
Hansje
- neverest
- Mountainbiker
Een echte verklaring heb ik er niet voor maar het is een feit dat in Knokke het strand er heel anders bijligt dan bij voorbeeld in De Panne of Oostduinkerke. In januari Egmond-Pier-Egmond gereden en daar heb je te maken met een "opgespoten strand". Je hebt constant het gevoel dat je op drijfzand rijd, weinig echt harde strandstroken en dus heel lastig om fietsen door het zuigend effect van het zand. Dit kun je enkel tegengaan door met heel lage bandendruk te rijden, wat dan weer het risico om lek te rijden vergroot.
-
Van Hoey Gert
- Mountainbiker
Post by Van Hoey Gert »
De verklaring voor het verschil tussen het strand van Knokke - Heist en de rest, ligt aan de hellingsgraad van het strand. Het strand in Knokke - Heist is steiler dan alle andere en daardoor is er de golfwerking anders op en krijg je een "ander" strand. De verschillen op een strand, zacht, hard, bobbeltjes of niet wordt allemaal bepaald door het aftrekkende water en de helling van het strand. Het is moeilijk om de staat van een strand te voorspellen omdat dit voordurend verandert door erosie of afzetting van nieuw zand. Ook geulen op een strand verschuiven en liggen niet alltijd op dezelfde plaats.
hallo ,
ik zal dit jaar ook weer deelnemen en mik dit jaar op een top 50 plaats
voor de 28km ik ben eenmaal 61ste en 56ste geeindigd dit jaar hopelijk net iets beter daarom zou ik ook wel eens het parcour willen verkennen kan mij er iemand vertellen wanneer de pijltjes worden gehangen of moet ik het proberen te doen met de wegbeschrijving hier boven ;ik ben namelijk niet van knokke of omstreken
ik zal dit jaar ook weer deelnemen en mik dit jaar op een top 50 plaats
voor de 28km ik ben eenmaal 61ste en 56ste geeindigd dit jaar hopelijk net iets beter daarom zou ik ook wel eens het parcour willen verkennen kan mij er iemand vertellen wanneer de pijltjes worden gehangen of moet ik het proberen te doen met de wegbeschrijving hier boven ;ik ben namelijk niet van knokke of omstreken