Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

bikingkriekel wrote: als ik me niet vergis staat er langs het kanaal(aan de pannekoekenboot) een blauwe pijl maar na een aantal km staan er blijkbaar groene pijlen , niet dat dit een probleem is want het was een zeer mooie tocht !!

Dat klopt, er is een korte blauwe lus die begint aan het kanaal en even verder terug op de groene route langs het kanaal aansluit.
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

mtb-fltn wrote:
bikingkriekel wrote: als ik me niet vergis staat er langs het kanaal(aan de pannekoekenboot) een blauwe pijl maar na een aantal km staan er blijkbaar groene pijlen , niet dat dit een probleem is want het was een zeer mooie tocht !!

Dat klopt, er is een korte blauwe lus die begint aan het kanaal en even verder terug op de groene route langs het kanaal aansluit.
Juist, dat is de saaiere van de 2 blauwe uitbreidingslussen. De andere vind ik persoonlijk veel leuker ;-).

je moet maar ns op het kaartje kijken, blauw bestaat eigenlijk uit 2 uitbreidingslussen op groen.
Wallie
Mountainbiker

Post by Wallie »

Opgelet, er bevinden zich 2 technisch moeilijke stroken : het eerste stuk bevindt zich zoals Nielskie het al aangaf deels langs de Boeretang en loopt langs de zandwinning. Over de elektriciteitscentrale kom je terug op het jaagpad. Dat jaagpad blijf je gewoon volgen tot het volgende sas. Na een driehonderd meter voorbij het sas ga je weer links het bos in en begin je aan het 2de technische stuk (is ook recentste aangelegd).
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Gisteren de rode gereden, met een stukje van groen. Ah ja, ik was te ver gereden aangezien rood geen lus op zichzelf is. Daardoor heb ik wel beide technische stukjes gedaan. Moeilijk voor een beginner als ik, maar plezant! :-D

Rood op zich vond ik niet echt de moeite; heel veel stukken asfalt, soms langs drukke banen. Maar als uitbreiding kan het misschien wel tof zijn. Wat ik ook miste, waren aanduidingen van 'opgepast rijweg' of zoiets. Ik kan natuurlijk enkel vergelijken met Kasterlee, maar in volle inspanning is een extra bordje soms toch mooi meegenomen.

De technische stukjes maakten het nog een beetje de moeite, maar groen zag er wel leuk uit nochtans. Die staat nog op mijn verlanglijstje. 8)
Tjerre
Mountainbiker

Post by Tjerre »

Vandaag één stuk gedaan van de toer in Dessel omdat er in de geburen geen TT was georganiseerd.We zijn vertrokken ter hoogte van technische strook en zo één stuk gereden tot aan de campina denk ik dat het daar heet. We hebben ons goe geamuseert, het was één zeer mooi stuk maar hadden geen tijd om hem helemaal te rijden.Wat ik hier uit geleerd heb is dat er geen TT moet zijn om toch één mooi toertje te rijden.Volgende keer ga ik om hem volledig uit te rijden, maar ik kan u deze toer zeker aanraden.Zo moesten er meer toertjes zijn, en de horeca vaart er ook wel bij, nu zijn we aan één cola automaat gestopt maar normaal als we wat tijd hebben zoeken we wel eens een cafeetje op of iets dergelijk.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik zoek deze route in de vakantie ook eens zeker te doornemen. en in de toekomst kasterlee en dessel als trainingparcour.
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Groen gedaan vandaag. En wat ik zag, kon me bekoren. Deze route heeft enkele leuke stukken. Concurrentie voor Kasterlee is het niet, die staat nog op een iets hoger niveau, maar ik zal hem zeker meer gaan rijden. Het parcours lag er ook overal zeer berijdbaar bij =D> . Wat dan weer niet altijd van Kasterlee kan worden gezegd.
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Gemerkt dat er enkele pijltjes zijn toegevoegd. Op de rode uitbreiding ter hoogte van de calimero is er nu netjes aangegeven dat je de straat niet moet oversteken. Geen nood echter, want doe je dat toch, dan zie je ook daar een gloednieuw pijltje staan. =D>

Ik vermoed dat de splitsing tussen groen en rood verplaatst is naar de ander kant van de waterwinning. Ik kan me herinneren dat ik de eerste keer dat ik rood ging doen, over een brugje reed. Nu ik de laatste keer echter groen deed, kwam ik meteen aan de andere kant uit en stond ineens daar het splistingsbord. En als ik het goed zie op het kaartje, dan loopt groen normaal gezien toch echt wel aan de andere kant. Nu ja, maakt waarschijnlijk weinig uit.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Ben van plan om hier volgend weekend 'ns naartoe te trekken. Ik moet daarvoor wel een dik uurke rijden. Daarom wilde ik weten van diegenen die er al geweest zijn of het echt de moeite is. Veel hm hoeven niet voor mij, alst maar fun is. (Ah ja, by the way, in Herentals ben ik al geweest, = voor diegene die zouden zeggen da'k beter naar daar zou gaan) :wink:

THANKS!!!!
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Je moet geen parcours als in Herentals verwachten want dan zal het tegenvallen. De groene lus is best eens leuk om te rijden; het plezantste zal wel het technisch gedeelte zijn. Er zijn wel hellinkjes maar die zal je zonder problemen op geraken.
Post Reply