POLAR S 725 - Hoe gebruiken?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Motorbiker
Mountainbiker

POLAR S 725 - Hoe gebruiken?

Post by Motorbiker »

Met de bijgevoegde Franse handleiding heb ik de bikegegevens (bike1) en persoonlijke gegevens(leeftijd, gewicht, ...) ingesteld.
Mijn vragen:
1/Als ik bij mijn eerste tt niet wil afgaan hoe start ik zo eenvoudig mogelijk mijn Polar voor fiets & hartmetingen? Graag een begrijpelijke uitleg.
Beginscherm is datum en uurwerk.

2/Ik bestelde eveneens een infrarood interface om de gegevens op computer te plaatsen. Is dit praktisch en eenvoudig in gebruik?

3/ Tips voor gebruik Polar S 725

Bij voorbaat bedankt.
motorbiker.
l200
Mountainbiker

Post by l200 »

2x op dat rode knopke drukken, en alles start
Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

Instellingen gaan veel sneller vanuit de software via infrarood naar horloge

Maar eenmaal alles goed ingesteld is idd Rode knop indrukken wachten tot hartslag gevonden is en dan nog is rode knop en rijden maar =D>

btw volgens mij zijn de handleidingen te downloaden op de officiële Polar site
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Shrek wrote:btw volgens mij zijn de handleidingen te downloaden op de officiële Polar site
Bij mij zat er een cd bij met de handleiding in een 10-tal verschillende talen.
Das iets handiger :wink:

Grtz...
S.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Dus als ik loop werkt de hartslagmeter, en bij fietsen starten de fietsfunctie's eveneens vanzelf. Bij 2 x drukken rode knop?

Werkt de hoogtemeter ook vanzelf?
Indien niet, hoe wordt hij geactiveerd?
MartaSL
Mountainbiker

Post by MartaSL »

Hoogtemeter kun je aan- of uitzetten bij options-> functionset.
Alles staat trouwens duidelijk in de handleiding, die heb je er toch wel bij gehad neem ik aan? :drunk:
Shrek
Mountainbiker

Post by Shrek »

motorbiker wrote:Dus als ik loop werkt de hartslagmeter, en bij fietsen starten de fietsfunctie's eveneens vanzelf. Bij 2 x drukken rode knop?

Werkt de hoogtemeter ook vanzelf?
Indien niet, hoe wordt hij geactiveerd?
Je kan de functies apart instellen. Als je 1 x start drukt komt er in de bovenste regel allerlei info om de x aantal seconden. Op de regel met SCAP zie je welke functies nu actief zijn. Nl de onderlijnde.
S = Speedsensor
C = Cadens
A = Altitude
P = Power
Hartslag wordt altijd geregistreerd

Voor activatie Hoogtemeter: Menu scrollen tot OPTIONS. <Rode knop> scrollen tot FUNCTION <Rode knop> scrollen tot ALTITUDE en na het drukken op rode knop kan je dit wijzigen dmv scroll toetsen.

Op zich is het niet zo erg als de speedsensor op staat tijdens het lopen. Gewoon dat je eigenlijk meer geheugen gaat gebruiken dan nodig...

Suc6
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Ben er nog even terug.
1/ Als ik bij een tt aan de bevoorading stop, wat moet ik doen?

2/ Hoe kan ik files wissen? Ik heb - trots als een kieken - mijn uurwerk de laatste dagen aangedaan en één en ander geregistreerd.

3/ Kan je op één of andere manier de rode knop blokkeren(zoals bij een gsm) zodat je bij dagelijks gebruik als uurwerk, de registratie niet per toeval activeert?

Jongens, nog nen keer bedankt hé.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

motorbiker wrote:Ben er nog even terug.
1/ Als ik bij een tt aan de bevoorading stop, wat moet ik doen?

2/ Hoe kan ik files wissen? Ik heb - trots als een kieken - mijn uurwerk de laatste dagen aangedaan en één en ander geregistreerd.

3/ Kan je op één of andere manier de rode knop blokkeren(zoals bij een gsm) zodat je bij dagelijks gebruik als uurwerk, de registratie niet per toeval activeert?

Jongens, nog nen keer bedankt hé.
1. 1x op de knop links onder duwen

2. in horlogestand 1x op rechtsboven duwen, dan naar die file gaan, en dan lang linksboven inhouden. hij vraagt om bevestiging, klik rode knop :)

3. niet mogelijk denk ik..
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Post Reply