voordeel van klikpedaal

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

Ik ben van plan in de loop van de weken klikpedalen en schoenen te kopen kan mij iemand zeggen wat goede zijn voor een prijs van 175 euro te same.

Alvast bedankt
Giant
Mountainbiker

Post by Giant »

het is mss een echt domme opmerking: voor wie al vertrouwt is met klikpedalen op de weg, kan deze die/gelijksoortige dan niet overbrengen naar een mtb? dan heb je bwz van spreken geen extra kosten. (behalve dan de klikpedalen)|| of gaat dit niet? en niet te doen omdat de modder in het plaatje graak in de schoen waardoor hij niet meer vastklikt?
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

@ rafx3
de pdm540 van shimano zijn heel goeie klikpedalen en heb je voor 40 à 50€, schiet dan nog meer dan genoeg geld over voor een paar goeie schoenen.
zoveelstebiker
Mountainbiker

Post by zoveelstebiker »

Inderdaad die m540's zijn heel goed , is hetzelfde als waarmee nys en vele anderen in de cyclocross rijden ( die rijden met de 959's maar dien zijn alleen 3 of 4 gram lichter en voor de rest identiek van werking :roll: ) ikzelf heb toch niet veel verschil gemerkt in iedergeval ...

een echte aanraders die 540 , maar er is al veel over geschreven op het forum ( vriendelijk bedoeld hoor =D> )
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

merci
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Giant wrote:het is mss een echt domme opmerking: voor wie al vertrouwt is met klikpedalen op de weg, kan deze die/gelijksoortige dan niet overbrengen naar een mtb? dan heb je bwz van spreken geen extra kosten. (behalve dan de klikpedalen)|| of gaat dit niet? en niet te doen omdat de modder in het plaatje graak in de schoen waardoor hij niet meer vastklikt?

Ik denk dat het beter andersom zou gaan dus spd's zowel op je mtb als op je koersfiets...
Giant
Mountainbiker

Post by Giant »

kan ook ..., ten zien wat je al gewent bent
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Ik denk dat de modder parten gaat spelen zowel in de plaatjes als wat betreft grip met je koersschoenen en ik denk dat de zolen van die schoenen ook ni graag hebben dat je op stenen,enz... gaat lopen.

dus volgens mij kan je dan best spd's op beide fietsen monteren da zal voor de minste problemen zorgen.

Mvg
Daan
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

Ik ben gisteren 520 gekocht.
more
Mountainbiker
Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Post by more »

rafx3 wrote:Ik ben gisteren 520 gekocht.
goeie keuze =D>
hoewel de 540 nog beter is vooral omdat je die makkelijker uit elkaar kan halen voor onderhoud.
bij de 520 heb je "weeral" een speciaal sleuteltje nodig, bij de 540 is een gewone moersleutel voldoende.
maar soit, gezien de goeie kwaliteit van deze pedalen zal onderhoud zo goed als niet nodig zijn :wink:
Post Reply