05/03 Knokke-Heist beach challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Bob de Biker
Mountainbiker

Post by Bob de Biker »

OK bedankt! Dan ga ik waarschijnlijk ook meerijden...
pegasus
Mountainbiker

Post by pegasus »

ik wil voor eerste maal ook een strandrace rijden,maar welke banden raden jullie aan,ik rij regelmatig een vtt,maar denk niet dat deze banden een goede keuze zouden zijn,er liggen nu een paar geax banden op lopen niet echt snel maar hebben goede grip in de modder
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

ritchey speedmax of zo: weinig profiel en toch genoeg profiel om niet tegen uwe smikkel te gaan in de bochten :drunk:
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Wat betreft materiaal voor een strand race moet je in deze topic wezen:
http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=20721
gibo
Mountainbiker

Post by gibo »

Dit weekend met iemand van de organisatie volledige traject gereden incl. de nieuwe lus. Mooie off-road uitbreiding, waaronder één modderige dreef (1 km) en een mulle zanddreef van een goeie anderhalve kilometer (vooral de kanten kiezen anders raak je geen meter vooruit).
De korte beklimmingen op het einde (4-tal) mogen er kwa stijgingspercentage ook zijn. Had 28 km voor één lus. Dus dat worden ruim 52 km.
Last edited by gibo on Wed 08 Feb 2006 09:36, edited 2 times in total.
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

ik hoop dat jullie mijn wat duidelijkheid kunnen geven omtrent het extra stukje parcours. Je komt van het strand, rijdt door de zwinbosjes en komt dan via een fietspad op een asfalt baan (andere jaren ging men hier rechts), maar nu draait men toch links. Als ik het goed voorheb rijd je een 500 tal meter op asfalt om dan rechts op te draaien op een onverharde weg die er wsl modderig gaat bijliggen. Deze strook zou zo'n km lang zijn en dan draai je toch gewoon rechts een asfalt baan op. nadat je deze ten eidne gereden heb, draai je recht en na een anderhalve km zit je dan terug op het gewone parcours, of zit ik fout?
coasterx
Mountainbiker

Post by coasterx »

De grote vraag voor de gasten met ambitie is : raak je met echte 0 profiel beachbanden (bv. die blauwe "ballonbanden")door die nieuwe kms "offroad/slijk"????
Dat wordt beslissen op het laatste moment...
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

ik denk wel dat het te doen is met strandbanden. Het zal mss wel wat schuiven worden, maar het voordeel dat je ermee doet op het strand is nog steeds groeter dan het nadeel op dit korte stukje, denk ik.
gibo
Mountainbiker

Post by gibo »

nieuwe lus inderdaad links ipv vroeger rechts op het fietspad. 500-tal meter verder moet je baan oversteken en over het kleine brugje net voor het ZWARTE HUIS of zoiets, daar ga je terug links om vervolgens op het kleine talud gewoon rechtdoor te nemen. Volgende geasfalteerde baan die je tegenkomt neem je direct rechts. Daar op het einde neem je terug rechts het fietspad om vervolgens eerstvolgende dreef terug rechts te nemen dat is die lange mulle zandstrook, na die strook links nemen om terug op het traject van vorig jaar te komen.
Ik heb gereden met Schwalbe Fast Fred's achter 3 en vooraan 2,7 bar en had bijna geen last van wegschuiven in die modderstrook. Dus die banden zonder profiel zullen zeker een voordeel zijn met uitzondering van die kleine kilometer, de andere 26 km allemaal onverhard of zand.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

En als je op die kleine km op de grond gaat ben je ook gezien :roll:
Post Reply