05/03 Knokke-Heist beach challenge
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Bob de Biker
- Mountainbiker
Wat betreft materiaal voor een strand race moet je in deze topic wezen:
http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=20721
http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=20721
- gibo
- Mountainbiker
Dit weekend met iemand van de organisatie volledige traject gereden incl. de nieuwe lus. Mooie off-road uitbreiding, waaronder één modderige dreef (1 km) en een mulle zanddreef van een goeie anderhalve kilometer (vooral de kanten kiezen anders raak je geen meter vooruit).
De korte beklimmingen op het einde (4-tal) mogen er kwa stijgingspercentage ook zijn. Had 28 km voor één lus. Dus dat worden ruim 52 km.
De korte beklimmingen op het einde (4-tal) mogen er kwa stijgingspercentage ook zijn. Had 28 km voor één lus. Dus dat worden ruim 52 km.
Last edited by gibo on Wed 08 Feb 2006 09:36, edited 2 times in total.
ik hoop dat jullie mijn wat duidelijkheid kunnen geven omtrent het extra stukje parcours. Je komt van het strand, rijdt door de zwinbosjes en komt dan via een fietspad op een asfalt baan (andere jaren ging men hier rechts), maar nu draait men toch links. Als ik het goed voorheb rijd je een 500 tal meter op asfalt om dan rechts op te draaien op een onverharde weg die er wsl modderig gaat bijliggen. Deze strook zou zo'n km lang zijn en dan draai je toch gewoon rechts een asfalt baan op. nadat je deze ten eidne gereden heb, draai je recht en na een anderhalve km zit je dan terug op het gewone parcours, of zit ik fout?
- gibo
- Mountainbiker
nieuwe lus inderdaad links ipv vroeger rechts op het fietspad. 500-tal meter verder moet je baan oversteken en over het kleine brugje net voor het ZWARTE HUIS of zoiets, daar ga je terug links om vervolgens op het kleine talud gewoon rechtdoor te nemen. Volgende geasfalteerde baan die je tegenkomt neem je direct rechts. Daar op het einde neem je terug rechts het fietspad om vervolgens eerstvolgende dreef terug rechts te nemen dat is die lange mulle zandstrook, na die strook links nemen om terug op het traject van vorig jaar te komen.
Ik heb gereden met Schwalbe Fast Fred's achter 3 en vooraan 2,7 bar en had bijna geen last van wegschuiven in die modderstrook. Dus die banden zonder profiel zullen zeker een voordeel zijn met uitzondering van die kleine kilometer, de andere 26 km allemaal onverhard of zand.
Ik heb gereden met Schwalbe Fast Fred's achter 3 en vooraan 2,7 bar en had bijna geen last van wegschuiven in die modderstrook. Dus die banden zonder profiel zullen zeker een voordeel zijn met uitzondering van die kleine kilometer, de andere 26 km allemaal onverhard of zand.