Ervaringen Decathlon

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

pointbreak wrote:Decathlon kledij wordt allemaal in de lage loon landen vervaardigd.
Zoals China, Roemenië, Marokko enz...
Daarom kunnen ze deze toch wel degelijke kwaliteitskledij aanbieden aan redelijke prijzen.

Dat doen de "grote" merken al Nike en Adidas ook hoor. Alleen is hun winst nog veel groter dan Decathlon.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

heb zowat alles uit decathlon, fiets , kledij, shcoenen, ...

garantie is bij mij nog nooit probleem geweest, eens kapotte voorvork (na 3maand) direct fiets binnen gepakt en mocht (als ik wou maar ging niet) bijna direct terug omkomen, ze vernotschuldigden hunzelve voor het feit dat ik nog eens moest terug komen, zeker geen klagen van

qua techniekers ook niet echt klagen maar laatst moest ik wel de achterste derailleur beetje zelf bijstellen.

had bij de verkoop wel iemand die er wat van kende, ik nam aan dat hij wist wat hij zei, hij raadde me sram aan ipv shimano, goede tip geweest trouwens !

kleding : ook zeker geen klagen van, thermisch ondergoed is wel degelijk 'thermisch' :D schoenen ook geen klagen van. wel enig minpuntje : ik ging om been stukken (je weet wel voor de winter) maar die hadden ze niet binnen gingen binnen komen in de lente (snappen wie kan :D)

leuke vind ik aan rockrider : het ziet er allemaal niet zo sponsorachtig uit zoals bv fereyn kleding ed :D onder het motto het moet niet allemaal reclame zijn he :D
verjicke
Mountainbiker

Post by verjicke »

heb daar nu een broek gekocht van 22 euro , en bij een vriestemperatuur van -1 had ik warme benen dus voor weinig geld goede kwaliteit + hij zit heel goed en het is met een zeemvel :-D
stafke
Mountainbiker

Post by stafke »

ben onlangs in roeselare een ex collega tegen het lijf gelopen,na 12 stielen en 13 ongelukken was hij daar als " mekanieker " aan de slag,goed voor hem misschien maar aan mijne fiets komt hij niet hoor!
Perdut
Mountainbiker

Post by Perdut »

Zeg Stafke,

Hoe ziet diene kerel eruit. Voor het geval ik voor m'n eerste onderhoudje ga dat ik weet over wie je het hebt. Ben tot nog toe heel tevreden over Decathlon (bijna alles daar gekocht), wil het dan ook zo houden.

Gr
Yoeri.
stafke
Mountainbiker

Post by stafke »

sorry Perdut voor het late antwoord,beetje ziek geweest
de mekanieker is ongeveer 165m en kloek gebouwd en had kort stoppelhaar (in november)hopelijk heeft hij een goede opleiding gehad!
succes
jervanheg
Mountainbiker

DCT Kortrijk? voor mij nooit meer

Post by jervanheg »

Mijn ervaringen met DCT in Kortrijk zijn minder positief, vrees ik....

Eerst en vooral toch eens melden dat de DCT in Villeneue d'Ascq minstens 3 keer zo groot is als die van Kortrijk; maar goed, daar gaat het niet over.

Ik ben langsgeweest om een paar zaken te kopen : binnenbanden voor de RR 8.1, en MTB schoenen. De binnenbanden van de 8.1 zijn er met smalle ventielen (weet niet hoe dat heet, sorry). Die hadden ze niet in voorraad van DCT zelf, ik vroeg dus een verkoper. Op zijn plat Westvlaams vertelde hij me dat MTB geen smalle ventielen hebben. Nu moet je weten dat de 8.1 hun best-verkochte fiets is, en dat je toch zou mogen verwachten dat ze hun eigen fietsen toch wel een BEETJE zouden kennen.

Schoenen : kleine voorraad, maat niet binnen. Teleurstellend.

Aan de kassa (slechts 1 kassa open voor zo een winkel???) had de kassierster het over-druk met in het plat westvlaams met een kennis/klant te palaveren. Ik heb er letterlijk 3 minuten staan kijken (dat lijkt niet lang, maar probeer het eens), heb dan heel netjes mijn aankopen in het eerste het beste rek gelegd, en ben naar VDA gereden. NOOIT zien ze me daar nog.

De grootste fout van DCT is om daar een Westvlaming als manager aan te stellen. Immers, waarom hoort hij niet dat zijn personeel geen "normaal" vlaams spreekt? (nee, het hoeft geen Hugo Claus te zijn, maar 'he moe ne kier goan kieken doa bie de ...', dat versta ik niet). Onwaarschijnlijk.

Mij zien ze daar niet terug, ik rij wel die 15 minuten verder tot in Frankrijk.

Voor de produkten van DCT niets dan lof.
i-Mac
Kerstman

Re: DCT Kortrijk? voor mij nooit meer

Post by i-Mac »

jervanheg wrote: Ik ben langsgeweest om een paar zaken te kopen : binnenbanden voor de RR 8.1, en MTB schoenen. De binnenbanden van de 8.1 zijn er met smalle ventielen (weet niet hoe dat heet, sorry). Die hadden ze niet in voorraad van DCT zelf, ik vroeg dus een verkoper. Op zijn plat Westvlaams vertelde hij me dat MTB geen smalle ventielen hebben. Nu moet je weten dat de 8.1 hun best-verkochte fiets is, en dat je toch zou mogen verwachten dat ze hun eigen fietsen toch wel een BEETJE zouden kennen.

Schoenen : kleine voorraad, maat niet binnen. Teleurstellend.

Aan de kassa (slechts 1 kassa open voor zo een winkel???) had de kassierster het over-druk met in het plat westvlaams met een kennis/klant te palaveren. Ik heb er letterlijk 3 minuten staan kijken (dat lijkt niet lang, maar probeer het eens), heb dan heel netjes mijn aankopen in het eerste het beste rek gelegd, en ben naar VDA gereden. NOOIT zien ze me daar nog.

De grootste fout van DCT is om daar een Westvlaming als manager aan te stellen. Immers, waarom hoort hij niet dat zijn personeel geen "normaal" vlaams spreekt? (nee, het hoeft geen Hugo Claus te zijn, maar 'he moe ne kier goan kieken doa bie de ...', dat versta ik niet). Onwaarschijnlijk.

Mij zien ze daar niet terug, ik rij wel die 15 minuten verder tot in Frankrijk.

Voor de produkten van DCT niets dan lof.

Dat de manager een West-Vlaming is, doet er niet toe. Wel moet de persoon in kwestie er voor zorgen dat zijn personeel hun cliënteel aanspreekt in het ABN. Als klant zou ik echter opmerken dat ik hen niet begrijp.

Wat voorraad betreft, weet ik uit ervaring (mijn echtgenote werkt in een boetiek), dat je die niet altijd volledig up-to-date kan hebben, hoe jammer dat ook is. Je voorraad kan zo groot zijn als je maar wilt, als die in één weekend opgekocht word, moet je de tijd hebben op alles opnieuw te bestellen.

Mocht ik je plaats zijn,dan zou ik contact opnemen met Decathlon België, en hen uitleggen wat je voorhad in deze winkel. Ik ben ervan overtuigd dat men je zal antwoorden.

Ik heb zelf zoiets voorgehad in AS Adventure te Brugge, en na een beleefde email, was mijn probleem opgelost. Al kreeg ik zowaar onder mijn voeten van de verkoopster in kwestie. Ze vond de email die ik stuurde nogal boosopgemaakt. Ze hadden "wel meer te doen dan dat" in de winkel.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

ik heb daar al vanalles gekocht en ik moet zeggen geen klagen over.
Is iets verkeerd gekocht terug gedaan en waardebon gekregen.
Deze was natuurlijk wel met en vervaldatum. 3 Maand nadat deze verstreken was ik daarmee de winkle binnen met de vraag of ze die konden verlengen of uitbetalen? Kreeg direct geld!!

1 Gouden raad: Schaf U zo'n DECATHLON clubkaart aan. Kost niks en enkel voordelen !!
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

heb daar een winterbroek en arm en beenstukken vorig jaar gekocht de plakker op de broek en stukken zijn er wel af maar zijn nog lekker warm.

goede kwaliteit =D>
Post Reply