Boek Filip Meirhaeghe

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Guest

Post by Guest »

Hallo Stef, Daarin ben ik het niet volledig met jou eens. Ik vind zeker dat de mensen naast de lijn een mening mogen hebben over hetgeen zich heeft afgespeeld. Hoe dan ook, Filip heeft vals gespeeld en daar mag een supporter zeker een mening over hebben en deze ook geven.
Enkel, het verleden steeds weer ophalen heeft geen zin en voegt niets bij.
Kunnen wij oordelen? Ja, maar we mogen niet veroordelen. Filip heeft zijn fout toegegeven en zijn straf uitgezeten. Wat mij betreft begint hij met een schone lei en hij gaf zelf ook reeds op het feest aan dat hij niet meer zou gebruiken, daar hou ik hem aan. Nu hebben vele mensen het doek over de episode laten vallen, dit was een éénmalige kans en die krijgt hij niet nogmaals. Tenminste niet van mij.

Dat dit soort discussie's gevoerd worden over het hoofd van Filip is begrijpelijk, hij is nu eenmaal een publiek figuur.
Last edited by Guest on Sat 04 Feb 2006 15:46, edited 1 time in total.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

ja daar ben ik het mee eens

maar ik vrees voor hem dat vele mensen altijd zullen zeggen : hij heeft gewonnen dus heeft hij gepakt...

niet veel mensen denken zoals jij (spijtig genoeg), straf gezeten nu een nieuwe lei... echter, laat ons hopen van wel.
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

ik snap ni goed hoe mensen kunnen oordelen over wat iemand al dan ni gedaan heeft...
Sorry, maar dat doen mensen nu eenmaal. We kunnen ook niet anders: rechters oordelen continu over wat andere mensen doen of gedaan hebben.
Doordat Meirhaeghe een publiek figuur is (en hij wil dat ook zijn, want mede dat bepaalt zijn marktwaarde en dus zijn inkomen) staat hij nu eenmaal meer dan een ander bloot aan beoordeling en dus ook kritiek door buitenstaanders. Doordat hij zo'n boek schrijft waarin hij veel over zichzelf prijsgeeft, maar toch ook weer niet alles (denk maar aan die ene passage over de persoon die hem op training kwam waarschuwen dat hij absoluut niet naar zijn chalet terug mocht rijden omdat daar dopincontroleurs waren), vraagt hij in zekere zin erom dat kritische lezers - en dat kunnen best mensen zijn die hem bewonderen omwille van z'n talent, doorzetteingsvermogen etc - hem beoordelen, ook al valt dat oordeel dan niet altijd voor 100 procent positief uit.
Guest

Post by Guest »

pff
ga toch fietsen bende zageventen
het is blijkbaar winter en niemand weet wat te doen
sorry maar dit is mijn idee erover
van mijn part kan dit topic op slot
het gaat toch altijd maar over 1 aspect ivm het boek
=;
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

manitou. wrote:pff
het is blijkbaar winter en niemand weet wat te doen
sorry maar dit is mijn idee erover
van mijn part kan dit topic op slot
=;
voila da vind ik der ook van
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

pff
Dat iemand die zichzelf omschrijf als zijnde van de 'redactie' - ik neem aan van deze site - anderen zo omschrijft, gewoon omdat ze kritisch, maar respectvol hun mening geven, dat getuigt mijns inziens van weinig respect.
En hoe heet dat boek: 'Positief', en wat betekent dat in de context van Filip Meirhaeghes doen en laten? Juist, say no more.
Guest

Post by Guest »

Bengo wrote:
pff
Dat iemand die zichzelf omschrijf als zijnde van de 'redactie' - ik neem aan van deze site - anderen zo omschrijft, gewoon omdat ze kritisch, maar respectvol hun mening geven, dat getuigt mijns inziens van weinig respect.
En hoe heet dat boek: 'Positief', en wat betekent dat in de context van Filip Meirhaeghes doen en laten? Juist, say no more.
de titel van het boek slaat niet alleen op het dopigsgeval
ofwel heb ik het boek slecht gelezen ofwel zie ik iets verder dan alleen dat ene hoofdstuk(niet zo kortzichtig)
en dat van zageventen dat is wel wat als je etterlijke blz over enkel en alleen die paar regels in het boek blijft doordrammen
dit heeft niets te maken met respect of iet
en dit is mijn mening erover en dit staat los van de site
verder ga ik me in die discutie niet mengen
Frank Vdb
Mountainbiker

Post by Frank Vdb »

Heb het boek ook gelezen en daaruit blijkt duidelijk dat Meirhaeghe een topsporter pur sang is.

Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen dat hij het jammer vond dat hij gepakt *is* en niet dat hij gepakt *had*. Ook keurt hij nergens in het boek doping expliciet af.

Hij is voor mij van zijn sokkel gedonderd en hij ligt er nog altijd, ook al heb ik veel bewondering voor hem als sportman.

Doping is een ziekte in dit landje.
Guest

Post by Guest »

Frank Vdb wrote:Heb het boek ook gelezen en daaruit blijkt duidelijk dat Meirhaeghe een topsporter pur sang is.

Ik kan me echter niet van de indruk ontdoen dat hij het jammer vond dat hij gepakt *is* en niet dat hij gepakt *had*. Ook keurt hij nergens in het boek doping expliciet af.

Hij is voor mij van zijn sokkel gedonderd en hij ligt er nog altijd, ook al heb ik veel bewondering voor hem als sportman.

Doping is een ziekte in dit landje.
ik denk dat doping een ziekt is het algemeen en niet alleen in belgië
doping keur ik zelf niet goed
filip heb ik ondertussen wat beter leren kennen
voor mij start hij nu met een propere lei
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

sluiten deze topic !
Post Reply