SRAM Xgen of XTR

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
masterxc
Mountainbiker

SRAM Xgen of XTR

Post by masterxc »

Ben aan vervanging toe van voorderrailleur, twijfel tussen SRAM X-gen of XTR. Iemand ervaring of advies?
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:roll: opgelet dat de x-gen alleen verkrijgbaar is met hoge klemband.

#-o Bij mij paste die dus niet .
:wink: xtr dus
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Waarom geen XT.Heb mijn XTR vervangen door een XT.
De kooi van de XTR is aan de zwakke kant XT is steviger.

De voorderrailleur is volgens mij de zwakste schakel in een XTR groep.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

De kooi van een x-gen is wat aande smalle kant, als je de gripshifts van sram hebt geen probleem, dan kan je een klik verder of terug zodanig dat de ketting niet tegen de kooi loopt, heb je rapidfire af iets in die aard geen x-gen steken want als de kittinglijn niet recht loopt (op uiterste tandwielen rijdt) komt de ketting tegen de kooi. Heb wel van de lbs gehoord dat sram aan een nieuwe verbeterde versie aan het werken is.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

franco wrote:De kooi van een x-gen is wat aande smalle kant, als je de gripshifts van sram hebt geen probleem, dan kan je een klik verder of terug zodanig dat de ketting niet tegen de kooi loopt, heb je rapidfire af iets in die aard geen x-gen steken want als de kittinglijn niet recht loopt (op uiterste tandwielen rijdt) komt de ketting tegen de kooi. Heb wel van de lbs gehoord dat sram aan een nieuwe verbeterde versie aan het werken is.
ik heb x gen met deore duals totaal geen probleem met schakelen wat so ever . de combinatie past perfect
Post Reply