NoTubes in Xmaxen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

AE BIKER wrote:weet er iemand waar ik dat supergoedje kan kopen , en hoeveel kost me dat??
Ik zie in je profiel dat je van 'sint teunes ' bent. Ik heb dat van mij bij Cass Bikes in Halle Zoersel gekocht, maar dat is al wel een 9tal maanden geleden. Misschien eerst eens bellen om te horen of hij het nog in huis heeft.
Hier is den telefoonnr: 03/384 34 43
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

Raoul wrote:Ik rij met Xmaxen en had altijd het probleem dat er lucht ontsnapte uit de band tijdens het rijden. Bij de start 2,5bar, bij aankomst <1bar. (Nochtans nieuwe banden op nieuwe velgen)

Nu beetje Notube vloeistof derin en probleem is opgelost. Supermiddel blijkbaar :lol:

Fiets je met 1.8 Geax banden ?
MartaSL
Mountainbiker

Post by MartaSL »

Welke methode is volgens jullie het meest betrouwbaar tegen lekrijden:
-Enkel tubelessband óf
-normale buitenband gevuld met 'notubes'?
splash
Mountainbiker

Post by splash »

Raoul wrote:Ik rij met Xmaxen en had altijd het probleem dat er lucht ontsnapte uit de band tijdens het rijden. Bij de start 2,5bar, bij aankomst <1bar. (Nochtans nieuwe banden op nieuwe velgen)
9 kansen op 10 hebde uw ventiel te vast aangedraaid.
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

MartaSL wrote:Welke methode is volgens jullie het meest betrouwbaar tegen lekrijden:
-Enkel tubelessband óf
Volgens mij is dat een ust-band met notubes vloeistof ](*,)
Maar dat is dan wel de zwaarste combinatie, dus aan u de keuze waaraan je voorrang geeft.
MartaSL
Mountainbiker

Post by MartaSL »

c e d r i c wrote:
MartaSL wrote:Welke methode is volgens jullie het meest betrouwbaar tegen lekrijden:
-Enkel tubelessband óf
Maar dat is dan wel de zwaarste combinatie, dus aan u de keuze waaraan je voorrang geeft.
Nee ik bedoel wel degelijk de 'normale' buitenband gevuld met notubes vs enkel UST. :^o
Filip van Nijlen
Mountainbiker

Post by Filip van Nijlen »

MartaSL wrote:Nee ik bedoel wel degelijk de 'normale' buitenband gevuld met notubes vs enkel UST. :^o
UST band heeft sterkere flanken, beiden systemen zijn snakebite vrij en notubes is lekvrij !
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

MartaSL wrote:
c e d r i c wrote:
-Enkel tubelessband óf
Nee ik bedoel wel degelijk de 'normale' buitenband gevuld met notubes vs enkel UST. :^o
Ik denk dat hij wel weet dat je dat bedoelt maar hij wou enkel meegeven dat je met combinatie UST + NoTubes nog zekerder bent.
Voor trainingsritten e.d. zou ik zeggen zoals Cedric, voor chrono's en wedstrijden is Het beter de non-UST + NoTubes. Om te antwoorden op jouw vraag, een gewone band is minder bestand tegen scheuren, maar de vloeistof dicht wel alle lekken door gaatjes, wat met UST niet gegagandeerd is.
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Ik gebruik nu UST banden op crossmax XL met latex, ik heb de RR zal zo ver opgereden dat het canvas aan de zijkant zichtaabr is maar het profiel is nog goed. Normaal verloor ik op 1 dag de druk en nu staan ze al 3 maanden te wachten. Dit heb ik met 2 sets banden, maar ze zijn inmiddels 2 seizoenen oud.

Ik heb het nu ook ingezet in de Big Jim en XM819 velg, dit om kleine gaatjes makkelijk te dichten. Die 50cc en daarbijkomend gewicht is voor mij geen nadeel opwegend tegen de zekerheid dat meidoorns( NL limburg) mij niet meer tegenhouden.

Gewoon latex halen bij een hobby winkel en eventueel verdunnen met wat water. 50cc latex en 30 cc water, of antivries.
ATB-er
Mountainbiker

Post by ATB-er »

dr paaj wrote:Ik gebruik nu UST banden op crossmax XL met latex, ik heb de RR zal zo ver opgereden dat het canvas aan de zijkant zichtaabr is maar het profiel is nog goed. Normaal verloor ik op 1 dag de druk en nu staan ze al 3 maanden te wachten. Dit heb ik met 2 sets banden, maar ze zijn inmiddels 2 seizoenen oud.

Ik heb het nu ook ingezet in de Big Jim en XM819 velg, dit om kleine gaatjes makkelijk te dichten. Die 50cc en daarbijkomend gewicht is voor mij geen nadeel opwegend tegen de zekerheid dat meidoorns( NL limburg) mij niet meer tegenhouden.

Gewoon latex halen bij een hobby winkel en eventueel verdunnen met wat water. 50cc latex en 30 cc water, of antivries.
Waarom moeilijk doen als "notubes" maar max 2,50 euro/band kost (hangt af v/d breedte), mensen geven zotter geld uit hoor als 5 euro per zoveel maanden aan notubes. #-o
Als je er 5 maanden mee bolt kost het ocharme 1 euro/maand :roll:
Ik heb stilaan de indruk dat sommige Belgen toch meer overeenstemmingen hebben met de Nederlanders als dat sommige wel denken :^o :oops:
Post Reply