bikeauto als lichte vracht inschrijven

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

Ik heb een klassiek fietsrek in mijn Vito staan en zet de fietsen vast met rekkers.
CUB3
Mountainbiker

Post by CUB3 »

Hallo,

ik heb een goede manier om 2 fietsen in een berlingo te krijgen zonder de wielen eruit te moeten halen.
Ik heb er een paar foto's van maar ik weet niet hoe ik die hierbij moet zetten.
Ik heb ze naar u gemaild.

Greetz.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Point7 wrote:Et voila....hij is eindelijk geleverd.....was lang (3 maanden) wachten zelle. =D>

Nu moet ik terug werk maken met actiever te MTB'en. Heb even stillgelegen door op mijn schouder te vallen tijdens een trainingske.

Nu moet ik ook nog een manier zoeken om mijn bike vast te zetten in de laadbak.

Gebruiken de Berlingo/Partner rijders daar snelbinders (rekken) voor ?
Bij mij,tegen elke wand 1 bike.
Achter de bestuurderszijde draai ik mijn stuur zodat het wiel tegen de beschermkooi zit(steek er desnoods een doek tussen).
Een snelbinder rond het balhoofd en 1 langs onderzijde trapas over bovenbuis naar achter.
Geen minuut werk.
Maak de bike ook met een slot vast aan de beschermkooi.Ge weet maar nooit.
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

Er bestaan speciale fietsendragers voor in de wagen. Eigenlijk een simpel ontwerp: een plaat met bevestiging voor de voorvork. Er kunnen dan 3 bikes mee.
Wij gebruiken dit binnen 't team en zijn daar zeer tevreden over. Er bestond hier een topic over...
floris
Mountainbiker
Location: Stevens Cyclocross & Planet X Compo -- Hopelijk snel de Planet X inruilen voor een ander wapen

Post by floris »

Nog even dit:

Ik rij ook met een Peugeot Partner Lichte Vracht.

Voordelen:
- Lage tax op de wagen omdat het een lichte vracht is die belast wordt op zijn laadvermogen. In het geval van een diesel spaar je 200€ uit.

Nadelen:
- Jaarlijkse keuring. Tegenover een normalen wagen verlies je hier 160€ (4x 40€). Een andere auto moet na 4 jaar naar de keuring

-BANDEN: Een lichte vracht vraagt Reïnforced Tires. Dit komt neer op banden die 100€ per stuk kosten. Dus hier verlies je tegenover een normale wagen weer 200€. (4x100)-(4x50)=200

Conclusie: Het is het waard, als je niet teveel banden verslijt.
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

kamikeli wrote:Er bestaan speciale fietsendragers voor in de wagen. Eigenlijk een simpel ontwerp: een plaat met bevestiging voor de voorvork. Er kunnen dan 3 bikes mee.
Wij gebruiken dit binnen 't team en zijn daar zeer tevreden over. Er bestond hier een topic over...
Heb je daar geen foto's van ,ik rij met een ford transit lichte vracht (6 zitplaatsen)
en zoek nog een degelijke manier om fietsen vast te maken
in het koffer ruim.
metalgod
Mountainbiker

Post by metalgod »

wa verbruikt diene transit?
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

Jakke wrote:
kamikeli wrote:Er bestaan speciale fietsendragers voor in de wagen. Eigenlijk een simpel ontwerp: een plaat met bevestiging voor de voorvork. Er kunnen dan 3 bikes mee.
Heb je daar geen foto's van ,ik rij met een ford transit lichte vracht (6 zitplaatsen)
in het koffer ruim.
zie: Thule Bike Indoor Carrier 592

http://www.thule.com/frames.asp?id=1884
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

metalgod wrote:wa verbruikt diene transit?
Is ongeveer 2 maanden oud en verbruikt 9 liter

is een 2000 tddi ; 100pk
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

Josy wrote:
Jakke wrote:
in het koffer ruim.
zie: Thule Bike Indoor Carrier 592

http://www.thule.com/frames.asp?id=1884
Zou graag een deail foto zien ik wil zoiets zelf maken , is me anders te duur
Post Reply