bikeauto als lichte vracht inschrijven
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Bij mij,tegen elke wand 1 bike.Point7 wrote:Et voila....hij is eindelijk geleverd.....was lang (3 maanden) wachten zelle.![]()
Nu moet ik terug werk maken met actiever te MTB'en. Heb even stillgelegen door op mijn schouder te vallen tijdens een trainingske.
Nu moet ik ook nog een manier zoeken om mijn bike vast te zetten in de laadbak.
Gebruiken de Berlingo/Partner rijders daar snelbinders (rekken) voor ?
Achter de bestuurderszijde draai ik mijn stuur zodat het wiel tegen de beschermkooi zit(steek er desnoods een doek tussen).
Een snelbinder rond het balhoofd en 1 langs onderzijde trapas over bovenbuis naar achter.
Geen minuut werk.
Maak de bike ook met een slot vast aan de beschermkooi.Ge weet maar nooit.
- floris
- Mountainbiker
- Location: Stevens Cyclocross & Planet X Compo -- Hopelijk snel de Planet X inruilen voor een ander wapen
Nog even dit:
Ik rij ook met een Peugeot Partner Lichte Vracht.
Voordelen:
- Lage tax op de wagen omdat het een lichte vracht is die belast wordt op zijn laadvermogen. In het geval van een diesel spaar je 200€ uit.
Nadelen:
- Jaarlijkse keuring. Tegenover een normalen wagen verlies je hier 160€ (4x 40€). Een andere auto moet na 4 jaar naar de keuring
-BANDEN: Een lichte vracht vraagt Reïnforced Tires. Dit komt neer op banden die 100€ per stuk kosten. Dus hier verlies je tegenover een normale wagen weer 200€. (4x100)-(4x50)=200
Conclusie: Het is het waard, als je niet teveel banden verslijt.
Ik rij ook met een Peugeot Partner Lichte Vracht.
Voordelen:
- Lage tax op de wagen omdat het een lichte vracht is die belast wordt op zijn laadvermogen. In het geval van een diesel spaar je 200€ uit.
Nadelen:
- Jaarlijkse keuring. Tegenover een normalen wagen verlies je hier 160€ (4x 40€). Een andere auto moet na 4 jaar naar de keuring
-BANDEN: Een lichte vracht vraagt Reïnforced Tires. Dit komt neer op banden die 100€ per stuk kosten. Dus hier verlies je tegenover een normale wagen weer 200€. (4x100)-(4x50)=200
Conclusie: Het is het waard, als je niet teveel banden verslijt.
- Jakke
- Mountainbiker
Heb je daar geen foto's van ,ik rij met een ford transit lichte vracht (6 zitplaatsen)kamikeli wrote:Er bestaan speciale fietsendragers voor in de wagen. Eigenlijk een simpel ontwerp: een plaat met bevestiging voor de voorvork. Er kunnen dan 3 bikes mee.
Wij gebruiken dit binnen 't team en zijn daar zeer tevreden over. Er bestond hier een topic over...
en zoek nog een degelijke manier om fietsen vast te maken
in het koffer ruim.
- Josy
- Mountainbiker
zie: Thule Bike Indoor Carrier 592Jakke wrote:Heb je daar geen foto's van ,ik rij met een ford transit lichte vracht (6 zitplaatsen)kamikeli wrote:Er bestaan speciale fietsendragers voor in de wagen. Eigenlijk een simpel ontwerp: een plaat met bevestiging voor de voorvork. Er kunnen dan 3 bikes mee.
Wij gebruiken dit binnen 't team en zijn daar zeer tevreden over. Er bestond hier een topic over...
in het koffer ruim.
http://www.thule.com/frames.asp?id=1884
- Jakke
- Mountainbiker
Zou graag een deail foto zien ik wil zoiets zelf maken , is me anders te duurJosy wrote:zie: Thule Bike Indoor Carrier 592Jakke wrote:Heb je daar geen foto's van ,ik rij met een ford transit lichte vracht (6 zitplaatsen)kamikeli wrote:Er bestaan speciale fietsendragers voor in de wagen. Eigenlijk een simpel ontwerp: een plaat met bevestiging voor de voorvork. Er kunnen dan 3 bikes mee.
in het koffer ruim.
http://www.thule.com/frames.asp?id=1884