werpt ook de tweedemetalgod wrote:zij die de eerste steen werpe......
Boek Filip Meirhaeghe
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
metalgod wrote:na de bekentenis, de depressie en de comeback nu eindelijk het boek van meirhaeghe!!!
en spannend verhaal vol boeiende verhaallijnen,intriges en amoureuze uitspattingen!
wat volgt;
deel 2
meirhaeghe vervangt een band
deel 3
meirhaeghe op stap in de provence
deel 4
voel je fit en slank met filip
deel 5
15 kooktips van filip meirhaeghe
deel 6
verbouw je huis tot een droomhuis met filip! 18 maand ervaring
gevolgd door; de filip deodorant,the meirhaeghe tandpasta enz enz.....
enne ik verwacht je reaktie hoor dus komaan hè... nu niet opgeven hoor
- jawa
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F1000SL, decathlon rockrider 8.2, Ridley Icarus
Bengo, bij het lezen van die passage dacht ik direct aan iets anders, nl dat het gebruik van doping bij topsporters zo veelvuldig voorkomt dat men gewoon een ander waarschuwt vanaf dat men een controleur ziet. Dat lees ik daar toch tussen de regels door.En toch, en toch: al helemaal in het begin van zijn relaas, verraadt hij zichzelf: want bij de beschrijving van de dag dat hij zijn positieve dopingplas afleverde, zegt hij zelf dat "iemand" hém op training met alle geweld kwam waarschuwen dat hij niet naar zijn chalet (waar hij verbleef) mocht terugkeren, omdat er dopingcontroleurs waren gesignaleerd.
Dat kan er alleen maar op wijzen dat Meirhaeghe medeplichtigen had, of op zijn minst een persoon die van zijn illegale handelswijze op de hoogte moet zijn geweest. Want als Meirhaeghe in de ogen van anderen helemaal clean zou zijn geweest, dan zou er geen enkele reden geweest zijn om hem er van te weerhouden om weer naar zijn chalet terug te fietsen en de dopingtest te ondergaan.
Java,Bengo, bij het lezen van die passage dacht ik direct aan iets anders, nl dat het gebruik van doping bij topsporters zo veelvuldig voorkomt dat men gewoon een ander waarschuwt vanaf dat men een controleur ziet. Dat lees ik daar toch tussen de regels door.
Zo had ik het nog niet gelezen. Waar ik dus het bedrog van één iemand (samenspannend met een beperkte kring van intimi die mee in het bedrog zitten) las in die passage van F.M. zie jij een meer algemene mentaliteit van ontduiken van dopingcontroles bij het hele peloton, een soort solidariteit in het bedriegen van de controleurs maar dus ook van het publiek, de sponsors, de wielerliefhebers, supporters en eigenlijk de hele maatschappij.
Tja, kan zijn, maar veel schieten we daar niet mee op, integendeel dus: het maakt de individuele fout van Meirhaeghe en zijn entourage weliswaar minder zwaar wegend, maar het maakt het hele peloton en wielermilieu verrot. En ik hoop met heel mijn hart dat het niet zó erg is. Welke van die 2 hypotheses ook klopt, het is en blijft een 'verzwijgende', maar juist daardoor veelzeggende en zwaarwegende passage uit het boek.
ben de fnac binnengestapt om een vegetarisch kookboek te kopen en ben buiten gegaan met 10 kg boeken waaronder, dan toch, positief
biedt een interessant sleutelgatperspectief op het vrij waanzinnige universum van een maniakale topsporter (maar da's mss een pleonasme)
hij lijkt me behoorlijk selectief in wat hij meedeelt (geen gedetailleerde trainingsschema's, geen inspanningstests, geeft de indruk dat hij enkel intensieve trainingen deed,...), met als grote doel uit te leggen hoe hij zo goed kon presteren en waarom hij dan toch naar de epo greep, wat natuurlijk nogal paradoxaal is (voor de hand liggende oplossing is: hij nam altijd al epo en dat was de reden waarom hij zo goed was)
daarin is hij zeer overtuigend, vind ik, chapeau (ook als het strookt met de waarheid is het knap gedaan), zo is het duidelijk dat hij veel dankt aan zijn technisch trial en downhill vermogen (en die troeven kan hij niet altijd uitspelen, hij zou ze in elk geval niet hebben kunnen uitspelen in het gortdroge athene)
hij lijkt me zowel hyperambitieus als zeer onzeker want zeer gevoelig en probeert dat te compenseren door bijna letterlijk als een gek te trainen, te eten en te leven tout court (geen 2 uur cinema wegens slecht voor de benen maar wel 24 uur vliegen naar Australië voor een wedstrijd bvb.), wat een enorme wilskracht en discipline vereist (kortom: een kampioenen- karakter)
hij zegt het trouwens zelf: door zo diep en ver te gaan (4% vet bvb.) had hij veel zelfvertrouwen bij de start omdat hij wist dat niemand anders dat gedaan had: "Dat gaf een enorm mentaal voordeel: ik kon naar een koers gaan met de absolute zekerheid dat ik méér gedaan had dan alle andere mtbikers aan de start. Dat er niemand zoveel van training afwist als ik. Dat er niemand zo minitieus zijn trainingsschema's afwerkte." Vandaar zijn opmerkelijke huilpartij toen hij een training niét kon afwerken: het ging om meer dan om een training, zijn zelfvertrouwen stond op het spel. Het boek is trouwens opgedragen aan Dominique, "die hem in zichzelf leerde geloven."
over dat trainen: ik heb nog nooit gehoord van die compex trainingen, doen andere profs dat ook?
en "Het waren onmenselijke trainingen, maar ze brachten me wel met de perfecte basis aan de start van het nieuwe seizoen." Perfecte basis? Lijkt me eerder het omgekeerde. Recentelijk zei hij trouwens zelf dat hij hele weken LSD trainingen (= basis) deed omdat zijn lichaam anders die onmenselijke trainingen niet aankan.
biedt een interessant sleutelgatperspectief op het vrij waanzinnige universum van een maniakale topsporter (maar da's mss een pleonasme)
hij lijkt me behoorlijk selectief in wat hij meedeelt (geen gedetailleerde trainingsschema's, geen inspanningstests, geeft de indruk dat hij enkel intensieve trainingen deed,...), met als grote doel uit te leggen hoe hij zo goed kon presteren en waarom hij dan toch naar de epo greep, wat natuurlijk nogal paradoxaal is (voor de hand liggende oplossing is: hij nam altijd al epo en dat was de reden waarom hij zo goed was)
daarin is hij zeer overtuigend, vind ik, chapeau (ook als het strookt met de waarheid is het knap gedaan), zo is het duidelijk dat hij veel dankt aan zijn technisch trial en downhill vermogen (en die troeven kan hij niet altijd uitspelen, hij zou ze in elk geval niet hebben kunnen uitspelen in het gortdroge athene)
hij lijkt me zowel hyperambitieus als zeer onzeker want zeer gevoelig en probeert dat te compenseren door bijna letterlijk als een gek te trainen, te eten en te leven tout court (geen 2 uur cinema wegens slecht voor de benen maar wel 24 uur vliegen naar Australië voor een wedstrijd bvb.), wat een enorme wilskracht en discipline vereist (kortom: een kampioenen- karakter)
hij zegt het trouwens zelf: door zo diep en ver te gaan (4% vet bvb.) had hij veel zelfvertrouwen bij de start omdat hij wist dat niemand anders dat gedaan had: "Dat gaf een enorm mentaal voordeel: ik kon naar een koers gaan met de absolute zekerheid dat ik méér gedaan had dan alle andere mtbikers aan de start. Dat er niemand zoveel van training afwist als ik. Dat er niemand zo minitieus zijn trainingsschema's afwerkte." Vandaar zijn opmerkelijke huilpartij toen hij een training niét kon afwerken: het ging om meer dan om een training, zijn zelfvertrouwen stond op het spel. Het boek is trouwens opgedragen aan Dominique, "die hem in zichzelf leerde geloven."
over dat trainen: ik heb nog nooit gehoord van die compex trainingen, doen andere profs dat ook?
en "Het waren onmenselijke trainingen, maar ze brachten me wel met de perfecte basis aan de start van het nieuwe seizoen." Perfecte basis? Lijkt me eerder het omgekeerde. Recentelijk zei hij trouwens zelf dat hij hele weken LSD trainingen (= basis) deed omdat zijn lichaam anders die onmenselijke trainingen niet aankan.
Cyclon,
Perfecte synthese én analyse van de Mens en het Boek Meirhaeghe, met alle nuances en mogelijke zijstappen en bijgedachten die Meirhaeghe deed of had.
Doe zo voort, en ooit wil ik samen met jou eens stevig gaan biken. Zien of je dan ook nog zo lang aan het woord kunt komen. Maar als ik zie (andere topic) hoeveel uren jij zoal op je bike kunt zitten, dan zal ook dat wel weer lukken. Trainen om te praten om te biken om te trainen om te schrijven over biken, trainen en schrijven; de vicieuze cirkel van Cyclon.
Perfecte synthese én analyse van de Mens en het Boek Meirhaeghe, met alle nuances en mogelijke zijstappen en bijgedachten die Meirhaeghe deed of had.
Doe zo voort, en ooit wil ik samen met jou eens stevig gaan biken. Zien of je dan ook nog zo lang aan het woord kunt komen. Maar als ik zie (andere topic) hoeveel uren jij zoal op je bike kunt zitten, dan zal ook dat wel weer lukken. Trainen om te praten om te biken om te trainen om te schrijven over biken, trainen en schrijven; de vicieuze cirkel van Cyclon.
thx, het belicht mss een belangrijk aspect van zijn persoonlijkheid, maar verder is hij, denk ik, zoals wij allemaal, tezeer een complex vat vol tegenstrijdigheden om zomaar in een paar alinea's, laat staan zinnen 'beschreven' te kunnen worden (bvb. enerzijds een ijzeren wil maar anderzijds blijkbaar psychologisch afhankelijk van dominique, wiens schema's hij tot op de letter volgt; hij ziet er doorgaans ook zeer optimistisch en in zijn nopjes uit en straalt vreugde uit (die indruk geeft hij mij toch) maar anderzijds zit of zat hij aan de prozac; zeer eerlijk (in het direct bekennen van zijn epo-zonde, zoveel zijn er niet die dat doen) maar anderzijds natuurlijk ook oneerlijk (niet alleen in begaan van die epo-zonde, er zit bvb. ook een passage in van iets dat hij bekokstoofde tijdens een wedstrijd in zijn jeugd en dat van die hotels die hij in de zak zet vind ik ook niet bijzonder kosjer), etc.)Bengo wrote:Cyclon,
wat dat biken betreft: afstanden zijn geen probleem, snelheid en hms zijn, voorlopig toch, nog altijd iets minder, ik geloof dat je vorig jaar een vrij goede chrono reed, denk niet dat ik in je buurt zou gekomen zijn, dus biken ja, maar je gaat mss wel je tempo een beetje moeten drukken
-
stef78
- Mountainbiker
ik snap ni goed hoe mensen kunnen oordelen over wat iemand al dan ni gedaan heeft...
wandel eens een mijl in de schoenen van die persoon over wie je het hebt en je zal er vast heel anders tegenaan kijken.
ik ben gisteren begonnen aan het boek en zit nu aan een 50-tal pagina's en ik lees niet dikwijls, zeker niet zelf.
ik vind het altijd heel intressant iemand anders zijn standpunten te zien (daarom dat ik ook enkel biografiën lees). en ook weet ik dat de mensen die het hardste roepen dat hij verkeerd was ook maar mensen zijn en ook die fout zouden kunnen maken
apprecieer het tenminste dat hij er toch maar voor uit komt.
ikzelf heb geen mening over dat het goed of slecht was, dat is aan de persoon zelf om te beslissen, daarvoor zijn we niet goed genoeg geplaatst om daar een éénsluitende mening over te hebben
wandel eens een mijl in de schoenen van die persoon over wie je het hebt en je zal er vast heel anders tegenaan kijken.
ik ben gisteren begonnen aan het boek en zit nu aan een 50-tal pagina's en ik lees niet dikwijls, zeker niet zelf.
ik vind het altijd heel intressant iemand anders zijn standpunten te zien (daarom dat ik ook enkel biografiën lees). en ook weet ik dat de mensen die het hardste roepen dat hij verkeerd was ook maar mensen zijn en ook die fout zouden kunnen maken
apprecieer het tenminste dat hij er toch maar voor uit komt.
ikzelf heb geen mening over dat het goed of slecht was, dat is aan de persoon zelf om te beslissen, daarvoor zijn we niet goed genoeg geplaatst om daar een éénsluitende mening over te hebben