Koude voeten

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

awel die ben ik ook op het oog zenne maar ben er nog nie aan toegekomen eigenlijk :-?
da zen de lange zeker to de knie ?? en wat voor de zomer dan dezelfde gebruiken of de korte versie

Gizmo 8)
keybiker1
Mountainbiker

Post by keybiker1 »

misschien nog een tip:
Plak de bovenkant van uw schoen (die meestal uit ventilerende stof bestaat) af met tape. Zo kan de wind niet meer in de schoen. Daarover neopreen overtrekschoenen.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Bij extreme koude ( onder de -5° C ... ) gebruik ik dit :

http://www.outinstyle.com/page/ois/PROD ... ARMER-TWES
( aangeduide prijs hierboven klopt niet, ken wel de prijs niet dewelke ik betaald heb voor 1 setje )

Hier verkrijgbaar in elke adventure winkel.
Niet duur en altijd zalig warme voeten.
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Doodgewoon een paar goede winterschoenen, bv de shimano's. Nooit meer koude voetjes!!!
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

:wink:

hoort dit eigenlijk niet bij tips en tricks ??
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Schijfrem wrote:Bij extreme koude ( onder de -5° C ... ) gebruik ik dit :

http://www.outinstyle.com/page/ois/PROD ... ARMER-TWES
( aangeduide prijs hierboven klopt niet, ken wel de prijs niet dewelke ik betaald heb voor 1 setje )

Hier verkrijgbaar in elke adventure winkel.
Niet duur en altijd zalig warme voeten.
Wat ik me hierbij afvraag : kunnen die zakjes niet kapotspringen als je bv. kracht zet bij het klimmen ?
Warmte geven ze idd wel voldoende, althans de handverwarmers die op dezelfde manier werken.
stresskip
Mountainbiker

Post by stresskip »

wat zeker helpt : ga bij AVEVE of boerenbondwinkel een stuk gaatjesplastic halen. Knip daar een strook af van een 20 cm breed en een lengte van ongeveer 50 cm.Wikkel dit om je voet nadat je eerst een dunne sok hebt aangetrokken( intapen dus over de sok). Trek hierover een dikkere sok aan en zorg dat je mtb schoenen een maatje te groot zijn. Je hebt dus verluchting en warmte. Probeer eens .l
bertn
Mountainbiker

Post by bertn »

die zakjes die warmte geven leg je dat dan onder of boven de voet? en is dit nie TE warm?

Bert'n
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

nog raad van tante kaat :
beetje vaseline of uiercrème aan voeten en tenen en dan pas je sokken aan. De vaseline/uiercrème legt als het ware een beschermend laagje over je voeten/tenen.
Werkt ook voor de handen.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

die toe warmers heb ik ook al gebruikt.

werkt heel goed, absoluut geen koude voeten, maar ze werken maar één keer, voor een uur of 5... €1,90 vind da toch redelijkv eel eerlijk gezegd.

je kan kiezen trouwens : op je tenen plakken of onder, ik doe onder als ik ze gebruik, de kous moet wel tssn dat ding en je voet.

het word ongeveer 37° en max 40°, je zult je dus niet verbranden

voor open springen meot je niet bang zijn, heb zo eens eentje open geknipt als het was uitgewerkt ( ben nogal nieuwschierig op dat gebied) en der zit een soort poeder in, vergelijkbaar met gemalen koffie (qua uitzicht) alleen : het word hard en breekbaar.

voor de echte wintertenen : ze zijn ook verkrijgbaar als volledige zool.

moet eerlijk bekennen : heb da gekregen en zal da ni gauw zelf kopen...ik doe gewoon een paar kousen aan, gewone, ni speciaal dik ofzo. en daarover mijn schoenen (van decathlon) niets speciaal en dan daarover schoenovertrekken van bbb. en vanaf dak die schoenovertrekken gebruik hebbek nog nooit gene kou gehad.

als ge nu tijden een rit echt kou krijgt is het soms geen slecht gedacht even een stukje te wandelen, da scheelt heel veel.

sommigen zweren ook bij nylonkousen, en iedereen die ik ken is daar heel tevreden over, ikzelf draag da ni wan tik sta ni echt mee jartellen...want dan komt mijne cellullitus teveel naar voren :D
Post Reply