Cannondale kader aangetast door orginele achterband

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
nijltje
Mountainbiker

Post by nijltje »

Ze steken die banden orgineel dus moet, mag die maat toch geen probleem geven hé. kikimattel; sorry om het te zeggen maar ik vind het goed dat jij dat ook hebt, ik ga morgen naar probike met mijn fiets ik laat je iets weten en ik zal zeker aanhalen dat jij dit ook hebt, dit kan het "dossier" alleen maar sterker maken.
nijltje
Mountainbiker

Post by nijltje »

Net terug van bij probike; vroeger was dit een groot probleem->caad5 kaders, bij de nieuwe caad7 zou dit geen probleem mogen zijn. Heeft dezelfde vaststelling gedaan dat het wiel niet gecentreerd stond, dit zou de mogelijke oorzaak kunnen zijn. Kikimattel is dit bij jou ook het geval of is het langs beide kanten?
Probike ging dit van dichter bij bekijken ik zal jullie op de hoogte houden....
kikimattel
Mountainbiker

Cannondale kader aangetast door orginele achterband

Post by kikimattel »

De eerste keer dat ik het merkte was toen 1 van de lagers van m'n achterwiel begon te piepen en tenslotte stuk ging op een tocht.Dan ben ik onmiddellijk gestopt met fietsen en te voet teruggekeerd.Thuis gemerkt dat er een lichte inslijting was linksachter op de ligende achtervork .
Na nieuwe lagers te hebben getoken gemerkt dat zelfs nadat het wiel goed gecentreerd was en dat de as door de fietsenmaker correct was gemoteerd de afstand links tussen de band en de liggende vork beduidend kleiner is dan aan de kant van de ketting.Deze morgen heb ik m'n fiets gekuist en gezien dat er lichte slijtage(verf er reeds af) merkbaar is op staande achtervork.
Ik vreesde tot nu toe dat m'n kader misschien vervormd was maar aangzien jij net hetzelfde probleem blijkt te hebben is er misschien struktureel iets fout met de combinatie van dit kader en die banden.
Hou me aub op de hoogte.
bedankt voor de moeite
nijltje
Mountainbiker

Post by nijltje »

Zou onder garantie vervangen worden en ik kan kiezen tussen de framekleuren van de F700sl en F1000sl. Prachtig toch niet? Nu zou ik wel nog eens moeten vragen of ik de werkuren zelf moet betalen, iemand een idee?
nijltje
Mountainbiker

Post by nijltje »

wie is de vrouw uit Brugge die naar probike gebeld heeft voor hetzelfde probleem :-).
Post Reply