Cannondale kader aangetast door orginele achterband

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
nijltje
Mountainbiker

Post by nijltje »

Hoi, ik rij met een F900 en aan de linkerachterkant van mijn frame heeft mijn band een inkeping gemaakt in het frame dit waarschijnlijk door constante wrijving. DIt type van band staat/stond orgineel gemonteerd op deze bike. Is hier sprake van een garantiegeval? Is het gevaarlijk verder rijden (2mm inkeping).

Bedankt voor jullie hulp
Beny
Mountainbiker

Re: Cannondale kader aangetast door orginele achterband

Post by Beny »

nijltje wrote:Hoi, ik rij met een F900 en aan de linkerachterkant van mijn frame heeft mijn band een inkeping gemaakt in het frame dit waarschijnlijk door constante wrijving. DIt type van band staat/stond orgineel gemonteerd op deze bike. Is hier sprake van een garantiegeval? Is het gevaarlijk verder rijden (2mm inkeping).

Bedankt voor jullie hulp
toch gene slag in uw wiel?
toch niet uw wiel ietwat schuin ingespannen??

in één van deze gevallen zul je kunnen fluiten naar de garantie
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

heb je dat niet gehoord dat uwe band raakt ?
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

heb dit ook eens voorgehad met m'n vorige bike. Bleek dat m'n achteras gebroken was en daardoor 't wiel tegen de kader raakte. mss is goe naar uw wiel kijken.
nijltje
Mountainbiker

Post by nijltje »

Ja idd had al iets willen horen maar zag niet direct iets. Probleem is dat het alleen schuurt wnn ik optrek of zware kuilen neem; dit doordat de band bij het samendrukken gaat uitzetten in de breedte. Als je langs vanachter kijkt staat het wiel dichter bij de rechter dan de linker buis....
diger
Pro

Post by diger »

Heb ooit zelfde meegemaakt met een B1 fully, stonden van die rode brede michelinbanden op die ook (aan 2 zijden) het aluframe hadden ingesleten.

Gelukkig erkende B1 het probleem (te brede banden voor het frame) en hadden het in garantie vervangen =D>

Ga het eens mooi vragen bij je dealer =D> omdat het ook origineel gemonteerde banden zijn ?
kikimattel
Mountainbiker

Post by kikimattel »

hallo nijltje,
ik rijd ook met een cannondale F900, ik weet wel niet zeker of het de originele banden zijn (Hutchinson tubless spider 26x2.1) en heb net hetzelfde probleem.
Laat je iets weten als je meer weet of het garantie is of niet?
veel succes
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

als je dat dan weet vraag dan toch gewoon om andere banden te steken . :roll: :wink:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

b-mtber wrote:als je dat dan weet vraag dan toch gewoon om andere banden te steken . :roll: :wink:
en dan altijd met van die smalle bandjes moeten rijden :-?
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

om het even te overdrijven je kan moeilijk met een downhill band gaan rijden in ne mtb xc frame . niet dat jij dat doet he .
Post Reply