de jean wou aangeven dat oa een boxxer van rs op niet veel trekt
ik heb vroeger ook slechte ervaringen gehad met de eerste judy's die uitkwamen
dat was toen hun topvork
oliecartige's stuk bij de vleet
...
wat zijn jullie ervaringen met Rock Shox
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
De dorado ook trouwensMagura wrote:Misschien wel effe bijvermelden dat de Boxxer voor downhillgebruik is. Dus niet voor iemand die gewoon wil MTB-en.DeJean wrote:heb 3 weken met ne boxxer gereden
1e weekend:veer gebroken
demping trok ook op ni veel (spikes!) dus laten herdoen bij flooks
2e weekend: olie lek waardoor olie all over mijn schijf hing....., boeltje opgestuurd, niet gevonden,
3e weekend: nieuwe rebound gekregen, nog altijd olie lek. En toen ineens gevonden: een scheur van 5 cm in de onderpoten, en telkens als ik inveerde spoot er olie op mn schijf.
4e weekend: Dorado gekocht, en geen problemen meer gehad.
mijn vriendin daarentegen is tevreden van haar judy TT....
Ik heb ervaring met een Duke XC Air en Duke XC U-turn gehad.
Met de duke XC air toch wel wat problemen gehad: demping die stuk gegaan is, en vorkschachten die voortijdig ingesleten waren zodat die vervangen moesten worden. Ik heb ook eens lekkende olie gehad (in Frankrijk toen het heel warm was), maar dat ging vanzelf over. De luchtdruk behield hij aanvaardbaar lang.
De duke XC U-turn heb ik niet zo lang gehad, maar tot dusver geen problemen gehad.
De duke U-turn is nu verkocht, en heb een Sid world cup genomen. Die is echter nog steeds niet geplaatst, dus ik kan er nog niets over zeggen.
Met de duke XC air toch wel wat problemen gehad: demping die stuk gegaan is, en vorkschachten die voortijdig ingesleten waren zodat die vervangen moesten worden. Ik heb ook eens lekkende olie gehad (in Frankrijk toen het heel warm was), maar dat ging vanzelf over. De luchtdruk behield hij aanvaardbaar lang.
De duke XC U-turn heb ik niet zo lang gehad, maar tot dusver geen problemen gehad.
De duke U-turn is nu verkocht, en heb een Sid world cup genomen. Die is echter nog steeds niet geplaatst, dus ik kan er nog niets over zeggen.
- fuel-tank
- Mountainbiker
Ik heb nen Judy van '96 werkt nog goe, Heb hem 2 jaar geleden vervangen door ne SID, niks dan problemen. Dient alleen om competitie te rijden denk ik.(ben aan vierde set bushings bezig, heb nieuwe rebound demper nodig,was heel moeilijk nog aan te geraken????) Heb voorlopig mijnen ouwe Judy terug zitten WERKT NOG STEEDS PRIMA. Denk volgende keer wel twee keer na voor ik nog een Rock-shox koop, zal waarschijnlijk wel ne FOX worden.(F100rlt)
Ik heb een Rockshox Pilot C en heb mijn instelknop overgedraaid (die bij deze voorvork trouwens niet veel invloed had) Zit al maanden te wachten op een vervangstuk, maar het is bijna onmogelijk is om aan onderdelen van Rockshox te geraken (volgens fietsenmaker)
Dit zal dus mijn eerste en laatste Rockshox zijn.
Dit zal dus mijn eerste en laatste Rockshox zijn.
gelukkig heb dan toch geen sid gekocht. heb me woensdag een reba race gaan bestellen. mag hem woensdag gaan halen. dus ik laat wel iets weten hoe ie bevalt. had eerst een RST, geen problemen mee gehad, alleen dat hij swinters vast zat wegens dik worden van olie door de koude.
toch een vrij nuttige, goede upgrade denk ik.
toch een vrij nuttige, goede upgrade denk ik.
- WT6
- Mountainbiker
Een topic waar ik op zat te wachten.
Een Duke XC air heb ik ook gehad. Een jaartje probleemloos mee gereden tot de olie tot op mijn gezicht spoot.
Na eindeloos getouwtrek tussen RS en de fietsenmaker(die ter goeder trouw handelde en me niet eens de vork had verkocht notabene) bleek dat de vorkpoten volledig moesten hersteld worden.
Dat zonder er bijzonder zware belasting opzat, en na 1 jaartje.
Compleet voor de vuilbak dus na 1 dik jaar.
conclusie : nooit meer rockshox, waar ik als nickname ook wel eens Rocksux voor gebruik.
Bovendien is de stijfheid en comfort van een Marzo een stuk hoger, en hebben een veel betere reputatie naar duurzaamheid en onderhoud.
Niet te verwonderen dat ik niet meer met RS rijd, en nu al een hele tijd zeer tevreden ben van veel beter geprijsde Marzocchi's.
Een Duke XC air heb ik ook gehad. Een jaartje probleemloos mee gereden tot de olie tot op mijn gezicht spoot.
Na eindeloos getouwtrek tussen RS en de fietsenmaker(die ter goeder trouw handelde en me niet eens de vork had verkocht notabene) bleek dat de vorkpoten volledig moesten hersteld worden.
Dat zonder er bijzonder zware belasting opzat, en na 1 jaartje.
Compleet voor de vuilbak dus na 1 dik jaar.
conclusie : nooit meer rockshox, waar ik als nickname ook wel eens Rocksux voor gebruik.
Bovendien is de stijfheid en comfort van een Marzo een stuk hoger, en hebben een veel betere reputatie naar duurzaamheid en onderhoud.
Niet te verwonderen dat ik niet meer met RS rijd, en nu al een hele tijd zeer tevreden ben van veel beter geprijsde Marzocchi's.