Koude voeten

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Action-Man
Mountainbiker

Koude voeten

Post by Action-Man »

Ben van plan om morgenvroeg te gaan biken maar aangezien het zeer koud gaat worden zal ik rap kou hebben aan mijn voeten.daarom zou ik willen vragen of er niemand ervaring heeft met zilverpapier onder uw kousen te doen
MaC'Red
Mountainbiker

Re: vraagje

Post by MaC'Red »

Action-Man wrote:Ben van plan om morgenvroeg te gaan biken maar aangezien het zeer koud gaat worden zal ik rap kou hebben aan mijn voeten.daarom zou ik willen vragen of er niemand ervaring heeft met zilverpapier onder uw kousen te doen
is dat een nieuwe methode mss ???
ik heb er geen gedacht zenne maar zie eerst dat uw voeten niet gesloten zitten ( zorg dat ze wat bewegingsvrijheid hebben in uw schoenen ) en daarover een paar neopreen overschoenen kunnen al aardig helpen.

Gizmo 8)
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

is al een topic over. je krijgt dan naar het schijnt zweetvoeten wat niet goed is. als het vriest en dat zweet vriest vast :-?
Raf
Mountainbiker

Post by Raf »

Er bestaat ook een soort verwarming op baterijen om in je schoenen te leggen.
Ken wel de naam niet meer
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

http://www.hotfeet.com/home.htm
deze misschien? maar is denkik bijna niet te doen in eenjuist passende schoen..zo'n dingenworden voornamelijk gebruikt bij skiërs en boarders ..
er bestaan ook teenverwarmers , zie maar es op google naar 'toe warmer'
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: vraagje

Post by Justin »

Gizmo wrote:
Action-Man wrote:Ben van plan om morgenvroeg te gaan biken maar aangezien het zeer koud gaat worden zal ik rap kou hebben aan mijn voeten.daarom zou ik willen vragen of er niemand ervaring heeft met zilverpapier onder uw kousen te doen
is dat een nieuwe methode mss ???
ik heb er geen gedacht zenne maar zie eerst dat uw voeten niet gesloten zitten ( zorg dat ze wat bewegingsvrijheid hebben in uw schoenen ) en daarover een paar neopreen overschoenen kunnen al aardig helpen.

Gizmo 8)
Persoonlijk gebruik ik neopreen overschoenen in combinatie met mijn zolen die ik in zilverpapier wikkel. Mijn schoenen zelf zijn zomerschoenen. Mijn werkwijze in detail :

Zoals gezegd gebruik ik neopreen overschoenen.
De zolen van mijn zomerschoenen wikkel ik in zilverpapier.
Hieronder steek ik een "zool" gemaakt van isolatie die je ook achter verwarmingselementen tegen de binnenmuur van een huis plakt (slecht enkele mm dik). Deze wikkel ik ook in zilverpapier. Daarbij draag ik "Wind Stop" sokken (Decathlon).
Dit maakt dat ik zonder problemen bij vriestemperatuur toch ca. 2 uur kan fietsen zonder echt "bevroren" voeten te hebben. Mijn voeten zijn niet meer zo warm als bij vertrek, maar ze zijn zeker ook niet onderkoeld.
Ik heb dan eerder last van koude lippen. En met zo'n speciale lippenstift van mijn vrouwke heb je naar een uurtje het uitzicht van een "bulldog die net een potje yoghurt heeft gegeten". *ROFLMAO* :P :lol: :-) :-D :wink: :bounce:
mtb grietje

Post by mtb grietje »

........... ik draag gewoon goeie winterkousen van het skiën, mijn zomermtb-schoenen en daarover van die dunne winddichte overtrekjes...
En ik heb daarmee toch geen koude voeten hoewel ik anders rap kou heb...
Misschien nog een tip: goe doorfietsen, dan krijgt ge het rap warm :lol: :lol:
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

mtb grietje wrote:........... ik draag gewoon goeie winterkousen van het skiën, mijn zomermtb-schoenen en daarover van die dunne winddichte overtrekjes...
En ik heb daarmee toch geen koude voeten hoewel ik anders rap kou heb...
Misschien nog een tip: goe doorfietsen, dan krijgt ge het rap warm :lol: :lol:
rap fietsen doe ik genoeg enkel last aan de voeten omdat die bijna niet bewegen
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

ik doe dikke skikousen aan als het echt koud is (heb alleen maar zomerschoenen) en that's it. Ik heb wel eigenlijk vaak koude voeten (maar niet onderkoeld), maar dat doet me niks. Wat wel goed helpt (en gratis is) is als je een goede traptechniek gebruikt: soepel ronddraaien en trekken en duwen tegelijk.
Capitol
Mountainbiker

Post by Capitol »

Ik heb waterdichte sokken gekocht van SealSkinz: zie http://www.sealskinz.com (het model dat ik gekocht heb: Mid Light Merino Socks ). We zijn straks een stukje gaan fietsen en het was vandaag toch behoorlijk koud, ik had gewone loopschoenen aan, dus die zijn ook al niet te warm en zeker niet winddicht, maar ik had geen koude voeten. Goeie sokken dus!
Post Reply