Sven Nys MTB seizoen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Daar staat dan weer tegenover dat Nys, de wereldkampioen cyclocross en Belgisch kampioen MTB, toch behoorlijk tekort kwam op het Europees mtbkampioenschap afgelopen zomer.
Behoorlijk te kort komen noem jij dat?????? Ik vind een plaats binnen de top 15 op een EK niet echt te kort komen is. (Maar da's natuurlijk voor discussie vatbaar blijkbaar.) Als je de zon in een ander zijn ogen niet kan zien schijnen, is dat natuurlijk best wel te begrijpen)
En als ik zo eens naar de uitslagen van de World Cup kijk, stel ik vast dat de Europese toppers toevallig ook de wereldtoppers zijn...

Ander gegeven is dat er hier enkele mensen tussen zitten die duidelijk lichtjes gefrustreerd zijn. Waarom???? Wie zal het zeggen????

En ookal ben je Meirhaeghe-supporter (ben ik overigens zelf), Paulissen-supporter of gelijk van wie...moet je nog altijd goed beseffen dat Nys een uniek talent is (ook in het mountainbiken) en dat die jongen het niet verdient om zo te worden afgebroken zoals sommigen hier doen.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Max Power wrote:Wat ik wel belachelijk vind is dat cyclocross meer aandacht krijgt dan MTB (cyclocross is me fietsen die der nie voor dienen over artificieel aangelegde parcourkes in zowa ieder boeregat vant land, terwijl MTB's daar meer voor geschikt zijn, in een natuurlijker kader gereden worden etc.)
Cyclocross is daardoor dus ook veel makkelijker te filmen en door het makkelijker en goedkoper filmen, ook meer op den teevee, dus ook populairder.
Niets is zo "boring" als een mtb wedstrijd op TV te zien, hoe spijtig dit ook is. Ik vond aan de Olymische spelen met de mtb wedstrijd weinig verloren :oops:
het is dikwijls al vrij duidelijk wie er gaat winnen en de laatste 25 min. zit je te bidden en te smeken dat Absalon een kettingbreuk heeft zodat Roel toch nog derde kan worden.
MTB is gewoon te eerlijk om uit te zenden, de sterkste wint meestal en dit is dikwijls anders in een asfalt koers of een makkelijke veldcross.
Misschien kan je ze beter "int echt" gaan zien

Streets
Guest

Post by Guest »

Zoals Yakke al aangeeft is het inderdaad het Belgische niveau dat hier tot denken aanzet. In plaats van te schreeuwen dat Nys een goede zaak voor onze sport is inzake de media aandacht, zou ik de aandacht eerder willen vestigen op het feit dat er na Paulissen en Meirhaeghe niemand is die nog op een behoorlijk niveau ons land kan verdedigen op wereldvlak.
Dat is de realiteit. Het talent dat we hebben word door de wegploegen opgeslokt omdat er onvoldoende steun is in de mtb sport. De mannen die bij ons de plak zwaaien zijn allen profs, ook Nys. Zolang er geen Belgische ploeg wil inversteren in het mountainbike zal er niets veranderen en zal al die media aandacht aan ons voorbij gaan, want die is enkel op Nys gericht.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

hoeveel kost da om een professionele mtb ploeg op poten te zetten?

Als we alle 6000 gebruikers van het forum kunnen aanzetten om elk 100 euro opzij te zetten, dan hebben we 600 000 Euro.
Daar kunnen we al iets mee doen hee?

nadien kunnen we de winstpremies dan verdelen en uitkeren aan alle aandeelhouders (als die premies er de eerste jaren al zijn?)

Als Zulte waregem dat kan in de voetbal, dan moeten wij da toch ook kunnen in de mtb?

Ik wil wel een subsidie dossierke indienen bij den "bert"

Streets
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

Streets wrote:hoeveel kost da om een professionele mtb ploeg op poten te zetten?

Als we alle 6000 gebruikers van het forum kunnen aanzetten om elk 100 euro opzij te zetten, dan hebben we 600 000 Euro.
Daar kunnen we al iets mee doen hee?

nadien kunnen we de winstpremies dan verdelen en uitkeren aan alle aandeelhouders (als die premies er de eerste jaren al zijn?)

Als Zulte waregem dat kan in de voetbal, dan moeten wij da toch ook kunnen in de mtb?

Ik wil wel een subsidie dossierke indienen bij den "bert"

Streets
:roll: En wie gaat er dan voor ons rijden???

Btw kzal ik de mecanieker spelen :lol: :lol:
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Wel, wordt het dan geen tijd om er dan misschien via deze weg ook van te profiteren en het mtb in Belgie meer op de kaart te zetten.
Ik ga dit seizoen ook voor het eerst competitie doen en ik heb ook ambitie om ver te geraken... Ik weet wel nog niet of ik dat zal aankunnen, maar indien het zou mogelijk zou ik ook op een zeer hoog niveau willen rijden hoor. Wie niet trouwens???
In plaats van altijd dat negatieve gedoe, zouden we beter allemaal meer moeten proberen om samen te werken, en de bonzen ervan overtuigen dat het mtb'en na onze profs ook nog iets voorstelt. Kben misschien een beetje naief, maar ja, als je niet probeert , kan het ook niet verbeteren eh.
Guest

Post by Guest »

Ik wil het initiatief dat jullie hier nemen niet teniet doen, maar we gaan wel wreed off topic. Mss hieromtrent een nieuw topic starten en hier jullie gedachtengang verder zetten.
Als bijdrage wil ik jullie alvast meegeven dat een opzet die ik bedoel met mijn opmerking hierboven een team is dat tenminste 1 renner van een basis salaris kan voorzien. Begin maar alvast te rekenen. :wink:
Giant
Mountainbiker

Post by Giant »

is er hier al over gediscussieerd, dat het heel goed kan zijn dat nys niet naar de olympische spelen gaat? België moet lijk op een bepaalde plaats staan in de wereldstand en daar is het nog een paar plaatsen vanaf. en als nys niet meehelpt om die plaats te bereiken kan hij fluiten naar zijn plaatsje.

ik denk dat Nys geen rekening had gehouden met een eventuele terugkeer van Filip Meirghage.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Momenteel staat Belgie in het landenklassement op de 11de plaats en mag men 1 biker afvaardigen naar Peking, vanaf plaats tien zijn dit er twee en plaats 5 en hoger is goed voor 3 bikers.
Er is idd dus nog werk aan de winkel.
Giant
Mountainbiker

Post by Giant »

plaats 10 is haalbaar. voor plaats 5 moet filip meirghage helpen meestrijden. maar als ze niet aan plaats 5 geraken? wie zenden ze dan naar de OS?
Post Reply