Ik denk dak een probleemke heb met mijn vork.
Het gaat om een pilot vork met lock out.
Ik heb nu ondervonden dat mijn vork niet goed meer veert.
Als je het stuur naar beneden duwt, moet je er serieus wat kracht opzetten om de vork te kunnen indrukken.
Da was vroeger zo niet.
Is da normaal of wat zou de oorzaak daarvan kunnen zijn???
vork veert niet goed meer
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Ik kan da zelf doen, maar denk nie dak er aan ga beginnen.b.insane wrote:Kan je die zelf opengooien of is dit voor dit vorkje niet mogelijk.
Ik denk dak best eens naar de fietsenmaker rij. De fiets is nog maar zeven maanden oud en heeft er nog maar 1200 km opzitten.
Als daar iets stuk moest zijn dan zou dit toch binnen de garantie moeten vallen zeker?
- Kubus
- Mountainbiker
Heb ook een probleem gehad met mijn Manitou Axel Comp. Veerde ook voor centimeter meer.
Na een klein opzoekwerkje ben ik tot de constatie gekomen dat je bij sommige vorken, je fiets niet omgekeerde (stuur en zadel naar beneden) mag wassen. Blijkbaar komt de olie dan op de plaats van de veer en omgekeerd.
Tijdens de week met de voorrem dicht, geregeld ne keer kracht opzetten en na een aantal dagen komt alles wel weer op zijn pas. Alléé bij mij toch. Misschien dit een keer proberen ipv die vork open te gooien en nooit meer samen te krijgen.
Groeten,
Kubus
Na een klein opzoekwerkje ben ik tot de constatie gekomen dat je bij sommige vorken, je fiets niet omgekeerde (stuur en zadel naar beneden) mag wassen. Blijkbaar komt de olie dan op de plaats van de veer en omgekeerd.
Tijdens de week met de voorrem dicht, geregeld ne keer kracht opzetten en na een aantal dagen komt alles wel weer op zijn pas. Alléé bij mij toch. Misschien dit een keer proberen ipv die vork open te gooien en nooit meer samen te krijgen.
Groeten,
Kubus
Re: vork veert niet goed meer
pro team wrote:Ik denk dak een probleemke heb met mijn vork.
Als je het stuur naar beneden duwt, moet je er serieus wat kracht opzetten om de vork te kunnen indrukken.
Da was vroeger zo niet.
heb je de druk niet te hoog op gepompt.
ik heb ook ne pilot en had de luchtdruk te hoog gezet .en die veerde ook niet meer druk eruit gelaten en terug opgepomp op de juiste psi en gedaan met probleem.
Last edited by kiwi_x on Wed 25 Jan 2006 11:24, edited 1 time in total.
- kristoffer
- Mountainbiker
Post by kristoffer »
Kubus,als jouw fiets op zijn kop heeft gestaan,30 keer achter elkaar stuur van uiterst links naar uiterst rechts bewegen en de olie zou terug moeten zitten waar hij hoort!
greetz,kristoffer
greetz,kristoffer
Re: vork veert niet goed meer
Ben daar nog nooit aan geweest.b-mtber wrote:pro team wrote:Ik denk dak een probleemke heb met mijn vork.
Da was vroeger zo niet.
heb je de druk niet te hoog op gepompt
Zeven maand oud en 1200 km.b-mtber wrote:moet je eens na zien . hoe oud is de vork
kheb net nog eens gekeken. Ik kan de vork induwen, maar moet dan wel mijn gewicht op het stuur plaatsen. Ze komt dan heel traag terug omhoog.
Kheb dan nog iets geprobeerd.
Kheb de voorkant van mijne fiets omhoog getild en naar beneden laten vallen. De fiets stuiterde een paar keer op en neer.
Normaal, als ik dan doe, dan blijft de fiets onmiddelijk op de grond staan met het voorwiel. De vork vangt dan die schok op hé.