Recent ben ik overgestapt van PC naar Apple (Powerbook G4). Voorlopig ben ik zeer content! Toch één probleempje mijn hartslagmeter... merk Suunto X6HR (470€ nota bene). De beschikbare software van Suunto (suunto activity manager) werkt niet onder MAC!
Weet iemand raad? Zijn er mensen die met het zelfde probleem zitten? Ik weet dat er een tijdje problemen geweest zijn met Polar, en dit zou nu opgelost zijn met iTrain software. Weet iemand of die software ook werkt voor Suunto?
Uiteraard heb ik reeds uitleg gevraagd aan Suunto. Die vinden het zeer spijtig dat ze mij niet kunnen helpen! REUZE!!!
Bedankt voor de reacties[/b]
Suunto hartslagmeter en MAC
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Ik heb een suuto T6, maar wel op pc, niet op mac.
Heb wel even een kijkje genomen op de site van suunto, heb onder de faq het volgende gevonden.
Question
Are Suunto softwares compatible with Macintosh?
Answer
No, unfortunately not and we cannot therefore provide support for Mac users.
Dus ik vrees het ergste voor je mac, terug overschakelen naar pc.
Heb wel even een kijkje genomen op de site van suunto, heb onder de faq het volgende gevonden.
Question
Are Suunto softwares compatible with Macintosh?
Answer
No, unfortunately not and we cannot therefore provide support for Mac users.
Dus ik vrees het ergste voor je mac, terug overschakelen naar pc.
Ik kan je helaas niet helpen met een oplossing voor je Suunto. Mocht je eventueel overstappen op een Polar, dan is er http://www.ismarttrain.com
Deze software werkt uitstekend op Mac. Minpunt : je hebt 2 extra zaken nodig.
1 : een Polar seriële infrarood lezer : dus absoluut niet de USB versie kopen)
2 : Een Keyspan
"If you are using the XTrainer or Accurex models, you need the Polar Interface Plus and a Serial-USB adaptor, such as the Keyspan USA-19HS.
If you are using one of the S series models listed above, you need the Polar IR-Serial interface (not USB) and a Serial-USB adaptor, such as the Keyspan USA-19HS.
If you are using one of the SonicLink devices (S410, S510 or S520), you need a compatible microphone for your Mac."
Binnenkort verschijnt versie 2.5, en daar zal je dan hoogstwaarschijnlijk ook de RS200 kunnen gebruiken.
Meer info op mijn website http://www.i-mac.be/page11/page16/page16.html
Deze software werkt uitstekend op Mac. Minpunt : je hebt 2 extra zaken nodig.
1 : een Polar seriële infrarood lezer : dus absoluut niet de USB versie kopen)
2 : Een Keyspan
"If you are using the XTrainer or Accurex models, you need the Polar Interface Plus and a Serial-USB adaptor, such as the Keyspan USA-19HS.
If you are using one of the S series models listed above, you need the Polar IR-Serial interface (not USB) and a Serial-USB adaptor, such as the Keyspan USA-19HS.
If you are using one of the SonicLink devices (S410, S510 or S520), you need a compatible microphone for your Mac."
Binnenkort verschijnt versie 2.5, en daar zal je dan hoogstwaarschijnlijk ook de RS200 kunnen gebruiken.
Meer info op mijn website http://www.i-mac.be/page11/page16/page16.html