Kwetsures

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

... knie verdraaid ...
Ik heb vorige week zaterdag iets analoogs voorgehad. Zij het wel op skilatten en met een iets grotere ravage in de knie tot gevolg. Scheurtje in de meniscus, scheur in de binnenste ligamenten en vooral de voorste kruisband die af is. :(
Momenteel gaat alles goed, ik kan (met een brace) terug vrij normaal stappen, maar het ergste moet nog komen. Op 6/2 gaan ze die kruisband 'vervangen'. Dat betekent een revalidatie van minstens ne maand of 6 naar 't schijnt. Ik veronderstel dat ik wel wat vroeger op de weg zal mogen fietsen (dat zal een deel zijn van de revalidatie), maar mountainbiken ... ?
Heeft iemand al eens iets dergelijks voorgehad ?
skyrider
Mountainbiker

Post by skyrider »

Deze zaterdag(21/01/2006) tijdens een club mtbtraining op de vaste route van tongeren. Gevallen in een grote plas water die vol lag met stenen. Resultaat één zwaar geschaafde knie en een knie met een wonde tot op het bot van die knieschijf. Daarbuiten was ik ook nog is helemaal nat. Gelukkig ben ik van en was ik in limburg :lol: :lol: . En waren er mensen in de buurt zo vriendelijk om mij te helpen en hebben ze mijn wonden direkt ontsmet. Hiervoor mijn grote dank want nu maandag(23) voel ik mij al veel beter en volgend weekend ga ik gewoon terug trainen..
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

een snotvalling #-o
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

ghost rides on wrote:een snotvalling #-o
hehe tis ier ook nog niets ergers geweest :roll:
Darkrider
Mountainbiker
Location: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black

Post by Darkrider »

Gevallen op ijzelplek, tt londerzeel 18/12/2005, been gebroken, nu pas uit het gips, nu een week of 2 met braice(of hoe noemt zo iets...), dus hopelijk kan ik in maart terug beginnen mtben. :bounce:
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

mja heb op het moment blessure aan de knie, resultaten van onderzoek zijn komende ..is begonnen op het werk , maar met fietsen erger geworden , al denkik dat ik het in de vorige jaren heb opgelopen met veel te veel te snowboarden op hardeondergronden (binnenpistes)
spijtug mja we moeten erdoor heh
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

Ooit es tijdens bij de inschrijving van een TT ne smak gezet op een wegmarkering. Vollop met mijn arm gestrekt op de asfalt.
Eerst efkes groggy, daarna (veeeeeel ) pijn in de schouder.
Rode kruis vertrouwde het niet en hebben mij naar het ziekhuis gebracht.
foto's laten maken. De dokter op spoedopname ( ne RUS) zei." U gep niks, menier. U gep alleen bètje pain". #-o
Had het niet zo'n zeer gedaan, 'k had hem een nen tik gegeven.

Uiteindelijk bleek "pain geppen" bij een " echte ? " dokter (een week later ) niks anders dan een ontwrichte schouder en gescheurd schouderblad en gebarsten sleutelbeen. Die week was ik doorgekomen met pijnstillers voorgeschreven door "bètje pain dokter"( à volonté te pakken wanneer ik pijn kreeg. Dat bleek dan morfine te zijn. Doordat ik dat samen met 6 dafalgans 1MG/dag moest pakken, is dat een zeer wazige periode.

:drunk:
Na twee maand reed ik weer een eerste TT waar ik weer viel maar op mijn knie( gekeusd). Toen heb ik nog 2 maand huisarrest van mijn vrouw gekregen, maar k'heb ze niet uitgezeten, want ik werd onhandelbaar.
Bij de "Bètje pain dokter " ben ik nooit meer teruggeweest
keybiker1
Mountainbiker

Post by keybiker1 »

mijn eerste kwetsuur dateert al van enkele jaren terug. uitgegleden,op volle snelheid, over een ijsplek op een asvaltweggetje #-o . Resultaat: polsgewricht verbrijzeld aan de binnenkant van het bot met als gevolg 3 maand out.
vele valpartijen (en vooral veel geluk) verder ben ik vorige zomer met de koersvelo, stomweg, het asvalt nog eens van dichter gaan inspecteren. Resultaat: gebroken sleutelbeen en een hoop schaafwonden. Na een operatie en 1.5 maand non-actief het stalen (lees aluminium) ros weer kunnen bestijgen.

rij nu wel rond met titanium "op" mijn fiets (nl. een plaat en 6 bouten op/in mijn sleutelbeen). Maar blijkbaar is dit bijna onbreekbaar, wat dan weer positief is é :wink:
the riddler
Mountainbiker

Post by the riddler »

Thommie wrote:Ooit es tijdens bij de inschrijving van een TT ne smak gezet op een wegmarkering. Vollop met mijn arm gestrekt op de asfalt.
Eerst efkes groggy, daarna (veeeeeel ) pijn in de schouder.
Rode kruis vertrouwde het niet en hebben mij naar het ziekhuis gebracht.
foto's laten maken. De dokter op spoedopname ( ne RUS) zei." U gep niks, menier. U gep alleen bètje pain". #-o
Had het niet zo'n zeer gedaan, 'k had hem een nen tik gegeven.

Uiteindelijk bleek "pain geppen" bij een " echte ? " dokter (een week later ) niks anders dan een ontwrichte schouder en gescheurd schouderblad en gebarsten sleutelbeen. Die week was ik doorgekomen met pijnstillers voorgeschreven door "bètje pain dokter"( à volonté te pakken wanneer ik pijn kreeg. Dat bleek dan morfine te zijn. Doordat ik dat samen met 6 dafalgans 1MG/dag moest pakken, is dat een zeer wazige periode.

:drunk:
Na twee maand reed ik weer een eerste TT waar ik weer viel maar op mijn knie( gekeusd). Toen heb ik nog 2 maand huisarrest van mijn vrouw gekregen, maar k'heb ze niet uitgezeten, want ik werd onhandelbaar.
Bij de "Bètje pain dokter " ben ik nooit meer teruggeweest
Was da op de spoed in Herentals?! Dieje zei tegen mij ook bètje pain, na twee dag is over.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

:( pff, ik hoop dat ik dergelijke dingen niet meemaak.
niet te doen, 2-3 maand zonder biken.
Post Reply