De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

rumble101 wrote:Materiële schade: één egg beater SL krom, Polar CS200 (2d oud) in stukken van één, helm gebarsten, en wat schaafwonden op enkel onderdelen (stuur, zadel, etc.).
Als het nen nieuwen helm was controleerd dan eens of ge geen valgarantie krijgt de meeste merken bieden 1 (trek) of 2 (spec) jaar valgarantie. Vallen = nieuwe (gratis wel te verstaan)
Spoedig herstel
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Thys wrote:
rumble101 wrote:Materiële schade: één egg beater SL krom, Polar CS200 (2d oud) in stukken van één, helm gebarsten, en wat schaafwonden op enkel onderdelen (stuur, zadel, etc.).
Als het nen nieuwen helm was controleerd dan eens of ge geen valgarantie krijgt de meeste merken bieden 1 (trek) of 2 (spec) jaar valgarantie. Vallen = nieuwe (gratis wel te verstaan)
Spoedig herstel
Ok, bedankt voor de tip, ik heb het kasticket nog van de helm die ik vorig weekend gekocht heb. Het is een Gyro van +/- € 55.
Giant
Mountainbiker

Post by Giant »

1ste valpartij ? toen ik 4jaar was wou ik met een driewielertje van de oprit rijden, overkop en kin moest genaaid worden :(
voor de rest nog paar die ik kan herinneren met mijn oude koersfiets. zoals pedaal dat blijft steken achter paaltje enzo :P
raketwomanFIE
Mountainbiker

op je bekje gaan.....

Post by raketwomanFIE »

zondag ging sven nys lelijk op de grond het leek me echt pijnlijk #-o
ieder van ons heeft waarschijnlijk al ne keer serieus op zijn bekje gegaan tijdens het mountainbiken?!
hoe erg was jullie val en hoelang was je out?

vorig jaar in dikkebus tikte er iets in mijn wiel ik duw op mijn stuur om da nervant getik te stoppen :wink: en vlam over mijn stuur ik vloog enkele sec.(hihi)en kwak de grond in... :lol:
resultaat gekneusde rib gekneusde bil en blauwe handen van de kou was ik met het moment wel goe verdooft maar daarna ja maaai :drunk:
1 week thuis van mijn werk en leg da maar uit... #-o
Last edited by raketwomanFIE on Wed 01 Feb 2006 18:58, edited 1 time in total.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Explicarmelo
Mountainbiker
Location: Cube Airmatic Teamline, DtSwiss, Fox F100X, X.0, Magura Marta SL!

Post by Explicarmelo »

Tijdens TT in Betekom enkele maanden geleden gevallen: in het tunneltje onder de spoorweg. Er was gewaarschuwd dat het glad was, ik héél voorzichtig en toch mijn voorwiel weg. Gevallen tegen 2 per uur, spierscheur in flexorpezen van de onderarm. Vier weken out.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Ik heb een lelijke val gemaakt tijdens de XXXL te Poperinge verleden jaar. Buiten zware kneuzingen, viel alles gelukkig goed mee. Ik heb mijn fiets wel een week of twee langs de kant laten staan. De eerste ritten nadien was ik er niet gerust in. Maar nu is die schrik weer weg.

Die kneuzingen bezorgden me s' avonds wel zware koorts, maar dat was me ook gezegd. Vreemd hoor, mijn bovenbil zat dik, en voelde zeer warm aan, en dan lig je te rillen. Ik heb de eerste nachten ook niet al te best geslapen, want dat deed toch behoorlijk pijn.

En, ik werd zeer goed opgevangen te Poperinge!!!
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Explicarmelo wrote:Tijdens TT in Betekom enkele maanden geleden gevallen: in het tunneltje onder de spoorweg. Er was gewaarschuwd dat het glad was, ik héél voorzichtig en toch mijn voorwiel weg. Gevallen tegen 2 per uur, spierscheur in flexorpezen van de onderarm. Vier weken out.
Op die plaats zijn er toen veel op de grond gegaan. Den deze gelukkig niet.
DjJoe
Mountainbiker

eerste keer gevallen

Post by DjJoe »

den eerste keer dat ik op mijne smikkel gegaan ben is wel al vele jaren geleden...gelukkig zonder veel erg...gewoon op weg met mijn fiets en aan het stuur een plastieken zaksken...zaksken tussen voorwiel gedraaid...wiel geblokkeerd en overkop...ik kwam juist uit het zwembad maar daar was niet veel meer van te merken lol #-o
de vallende mountainbiker
Mountainbiker

Post by de vallende mountainbiker »

2 weken terug (22/01) serieus tegen moeder aarde gegaan(op zen zachtst gezegd).....resultaat.....linkerbeen blauw van aan de knie tot aan de lies....achteraan 4 spaken kapot + kopsserie(of hoe noemt da ding aan het stuur) ook compleet 'los'.....ik ben dan maar naar huis gewandeld(gelukkig was ik zo goed als thuis..;mijn vrouw had zelfs een knal gehoord :roll: ..zei ze [-X....vandaar komt dus ook mijn nicknaam
Post Reply