Cyclocross als training

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Polly
Mountainbiker

Post by Polly »

Rij zelf elke wedstrijd van de Vlaamse Cyclocrosscup plus nog enkele belofte wedstrijden terwijl ik vooral een marathonrijder ben, vind van mijzelf dat ik veel te weinig interval heb daarom doe ik hieraan mee, maar ik train er wel totaal niet op doe enkel duurtrainingen in de week en voel mij daar heel goed bij want zonder competitie verlies ik soms de zin om te trainen, natuurlijk moet je af en toe wel enkele rustpauzes inbouwen met enkel duurtrainingen ofzo zoals bijvoorbeeld tussen 26 december en 14 januari is er geen crosscup en weekend van 14en nog 2 en week daarna nog 1 en dan is het weer enkel duurtrainingen tot eerste strandrace

Cyclocross vind ik persoonlijk plezanter als met een mountainbike in de wintermodder te rijden, is daar veel beter voor geschikt voor in de velden te rijden, is natuurlijk helemaal anders als je bijvoorbeeld technischer parkoertjes doet.

Plus vind ik het een voordeel dat je eens andere fiets zit, altijd mountainbike word je ook beu op de duur
K1LlerwaLe
Mountainbiker

Post by K1LlerwaLe »

Je kan het ook bekijken als anaerobe lactaattraining he. Gilbert heeft in loenhout trouwens ook meegedaan en ik denk niet dat hij het voor het startgeld heeft gedaan hoor ...
herder ardi
Mountainbiker

Post by herder ardi »

ik heb al vaak zin gehad om dat ook eens te proberen, maar is dat de investering waard. Hoeveel betaal je voor een deftige fiets die enkel tijdens de winter wordt gebruikt.
'k heb niet echt de indruk dat er veel info bestaat over welke wedstrijden, parcours er zijn.
Cyclingboy
Mountainbiker

Post by Cyclingboy »

Tijdens de voorbereidingsperiode kan af en toe een cross geen kwaad, maar teveel is nooit goed.
Hoewel het aerobe vermogen tijdens de voorberijdings periode centraal staat (maw LSD, extensieve en intensieve duurtrainingen) moet het anaerobe vermogen ook af en toe geprikkeld worden, anders ga je veel conditie in dat gebied verliezen en wordt het later des te moeilijker om die weer op te bouwen.

ArdiXIV je kan eens een paar crosswedstrijden proberen met een mountaibike of een crossfiets lenen van een vriend en is proberen of het je bevalt. Ik raad het echt aan.

Thomas
vinni
Mountainbiker

vinni

Post by vinni »

Ben zelf overgestapt van mountainbike naar cyclocross, ik heb er heel lang over moeten nadenken, maar vermits ik 2 fietsen van de club gekregen heb ws de keuze uiteindelijk toch iets makkelijker. Ik moet zeggen met zulke crossfiets rijden vergt tocht wat oefening hoor! Bvb In de plaats van da ge 2 meter voor ne bocht een beetje remt moet ge da met ne crossfiets al op 6 m afstand doen! En het beste is natuurlijk niet remmen want de snelheid bij de juniors ligt echt hoog!
Om te antwoorden op de vraag hoeveel een crossfiets kost, ik zou toch zeker 800 euro rekenen!
Post Reply