jullie mening over de Polar CS200

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Tokke wrote:Heb ook net de CS200 geinstalleerd! Tot nu toe alles zeer goed verlopen en alles goed verstaan. Ik heb het ook gemonteerd op mijn stuurpen, vond dat we neiger ogen :-D . Nu hebbik wel een vraagje: ik ga deze gebruiken voor 2 fietsen, kun je bv door 1 knop ingedrukt te houden van bikegegevens verwisselen op moet je dit altijd doen via Bike-Set?(wat natuurlijk geen grote moeite is)
volgens mij moet je dat altijd doen via bike-set, maar dat is inderdaad maar twee seconden werk bij wijze van spreken...
seke
Mountainbiker

Post by seke »

seke wrote:Ik heb een dikke maand geleden de CS100 gekocht. Nu lag deze als hij uit stond (geen afbeelding opt scherm) altijd zo'n geluid te maken alsof hij een radio was die geen ontvangst had.
Wel zacht maar hoorbaar indien je in dezelfde kamer zat.

Paar dagen geleden gemerkt dat hij op niks meer reageerde... Zal hopelijk in garantie vallen als dat de batterij is, maar nu is mijn vraag of jullie dat geluid herkennen?

En of er eventueel iemand ervaring heeft met de garantie van polar en hoe deze te regelen?

Groeten
niemand antwoord op mijn vragen??
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

seke wrote:
seke wrote:Ik heb een dikke maand geleden de CS100 gekocht. Nu lag deze als hij uit stond (geen afbeelding opt scherm) altijd zo'n geluid te maken alsof hij een radio was die geen ontvangst had.
Wel zacht maar hoorbaar indien je in dezelfde kamer zat.

Paar dagen geleden gemerkt dat hij op niks meer reageerde... Zal hopelijk in garantie vallen als dat de batterij is, maar nu is mijn vraag of jullie dat geluid herkennen?

En of er eventueel iemand ervaring heeft met de garantie van polar en hoe deze te regelen?

Groeten
niemand antwoord op mijn vragen??
Ik weet het niet hé, maar als ik mijn gegevens van de CS200 op de pc wil zetten via SonicLink, maakt het ook ongeveer zo'n geluid. Misschien is er een verband, misschien ook helemaal niet, ik weet niet of je met CS100 gegevens kan overdragen?
Johan
Mountainbiker

Post by Johan »

Heb sinds enkele weken een CS200cad en ben hier zeer tevreden over. :bounce:
Ik kan nu veel efficiënter trainen omdat ik dankzij dit toestelletje merkte dat ik mijn hartslag te ver liet oplopen (gemiddelde van 159bpm).
Ik zorg nu dat ik zo veel mogelijk binnen mijn "limits" blijf en kan op deze manier met minder moeite veel langere stukken biken zonder dat mijn gemiddelde snelheid er fel op achteruitgaat (+/- 1,5km/u trager met een gemiddelde hartslag van 146bpm).

Eerst had ik mijn cs200 op de stuurpen geplaats, maar de snelheidssensor werkte dan bijna niet #-o . Omgezet naar het stuur zelf en alles was OK =D> .
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

HELP: Mijn CS100 is een batterijvreter :evil:

Vandaag na 3 weken niet te kunnen biken wegens knieproblemen, efkes alle materiaal gecheckt voor tochtje van morgen, blijkt dat mijne PolarCS100 geen teken van leven meer geeft... :cry:

Naar de LBS gebeld, ik mocht onmiddellijk afkomen: Blijkt de batterij na
2 maanden (!) volledig leeg. Deze werd met de glimlach en kosteloos vervangen, maar als 't binnen 2 maanden weer van dattem is, moet 't computerke terug naar Polar...
[-o< Hopen dat 't enkel een slechte batterij was [-o<
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

UPDATE: Volgend op vorig bericht: 't was dus geen batterijprobleem !

22/11 de CS100 naar de LBS gedaan die 'm voor mij naar Polar gestuurd heeft. Er bleek een probleem met abnormaal stroomverbruik, dat niet kon verholpen worden. Daarom heeft Polar een nieuw exemplaar bezorgd, welke ik gisterenavond heb afgehaald bij de LBS
=D> =D> =D>
Merçi voor prima service van zowel m'n LBS als Polar !

Rolla.
steven Vl
Mountainbiker

Post by steven Vl »

Ik denk erover om ook een CS200 aan te schaffen.
Ik vind het supperhandig dat hij op het stuur kan worden gemonteerd en in één keer alle info verzameld (snelheid max/gem, hartslag, ...).

Nu moet ik zeggen dat ik wekelijks ga spinnen.
Kan je voor spinning enkel de harstlagmeterfuncties van de CS200 gebruiken door de borstband aan te doen en het computertje in de achterzak stoppen?
G<<rT
Mountainbiker

Post by G<<rT »

stef V wrote:Ik denk erover om ook een CS200 aan te schaffen.
Ik vind het supperhandig dat hij op het stuur kan worden gemonteerd en in één keer alle info verzameld (snelheid max/gem, hartslag, ...).

Nu moet ik zeggen dat ik wekelijks ga spinnen.
Kan je voor spinning enkel de harstlagmeterfuncties van de CS200 gebruiken door de borstband aan te doen en het computertje in de achterzak stoppen?
gaat perfect...
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Hey, heb voor mijn Kerst de Cadansmeter gekregen, als uitbreiding op de
CS100. Deze heb ik volgens instructies geïnstalleerd op de schuine buis.
Meting werkt perfect, maar ik heb er enkel nog maar een toerke mee op de weg gereden.

Voor diegenen die ook de cadansmeter hebben: hangt
die daar niet op een kwetsbare plaats (modder, steenslag,...) ??? Of kan dat meterke wel wat hebben ?

Groeten,
Rolla
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Gisteren een CS200cad gaan halen bij Van Eyck in Aalst.
Vreselijk afgezien om de snelheidssensor te monteren op een Cannondale Lefty vork, maar waarschijnlijk zie je met elke 'km teller' af op zo'n vork. Hoe hebben jullie dit gemonteerd op een lefty, 'k heb een combinatie van straps en rubberen ringen gebruikt om de snelheidssensor vast te maken aan het verlengstukje op de vork.
Onmiddellijk een toerke mee gedaan in de bossen, maar soms (2 keer) stond de CS200cad op paused terwijl ik toch aan 15 km/u aan het bollen, na een 20-tal seconden kwam er terug leven in... strange.
De snelheidssensor en de CS200cad hangen wel meer dan 50 cm van elkaar (kon ook niet anders op de lefty).
Voor de rest prima aankoop, een aanrader voor als je graag meer info wenst dan een standaard km teller.
Post Reply