Hoi,
Ik zou al lang graag een specialized willen als MTB en begin er toch stillekesaan werk van te maken.
Wat is nu het beste, ne volledig kant en klare velo kopen van specialized maar dan zou ik niet weten welke versie of frame los kopen en zelf opbouwen. Ik zou wel graag ne Fox als vork hebben. Daarom ist misschien beter kant en klare fiets te kopen en daarna aanpassen of toch niet?
Mijn specs:
- Fox moet erin...
- Ben niet echt voorstander van schijfremmen, waarom weet ik niet.
- mijn huidige wielen (Crossmax XL v-brake) zou ik graag houden als het kan.
- X.0 zou ik er ook opwillen of toch zeker mer SRAM rockets overhevelen
- de rest speelt niet echt een rol.
Specialized
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
Gert
- Mountainbiker
Zo dacht ik er eigenlijk ook over omdat enkel het S-works frame appart te koop is en toch wel duur.MacMan wrote:neem dan een stumpjumper en
vraag aan de velo boer een xo upgrade
Dan twijfel ik toch nog tussen discs en v-brakes. V-brakes kan ik men huidige Avid SD7 overzetten en CrossMax XL ook maar dan moet ik een witte of grijze Spec nemen....
Moeilijk...!
- bikingkriekel
- Mountainbiker
- Location: van nicolas touareg en cube hpc elite en onzen tandem
Post by bikingkriekel »
hem van vorige week ook een stumpjumperken (nen witten) in mijn bezit .
Ikke zo fier gelijk ne gieter
Ik hem er direct een lekkere fox x vork laten in steken en een xtr derailleurke . mijne vorige bike was nen cube ltd cc . Ook nie slecht ma specialized is toch nog iet anders amaai
Ikke zo fier gelijk ne gieter
Ik hem er direct een lekkere fox x vork laten in steken en een xtr derailleurke . mijne vorige bike was nen cube ltd cc . Ook nie slecht ma specialized is toch nog iet anders amaai
- Cherub
- Mountainbiker
Ik zat enkele jaren geleden in dezelfde situatie en heb toen voor een goede prijs een S-works frame gekocht bij mijn LBS en er een volledige XT groep op laten zetten. Al de rest heb ik laten overbouwen. Ik had ook al X-max'en voor v-brakes en net dezelfde voorvork als jij nu.
Sinds enkele dagen staat er (eindelijk) een 2e handse fox F80X op.
Voor mij was dit de makkelijkste oplossing omdat ik vind dat een frame wel iets mag kosten en al de rest verslijt toch vroeg of laat dus kun je beter wachten todat het zover is.
Is je budget zo hoog (of wil je er zoveel aan geven
) dat je alles ineens kan kopen is dit waarschijnlijk het beste om te doen want het zal ook makkelijker zijn om je oude fiets te verkopen in zijn geheel, mocht je dit van plan zijn.
Sinds enkele dagen staat er (eindelijk) een 2e handse fox F80X op.
Is je budget zo hoog (of wil je er zoveel aan geven
-
Gert
- Mountainbiker
Hebt ge misschien een fotoken? fox x is met terralogic zekers? Is de Fox die er standaard in zit niet 90mm en andere foxen 80mm of 100mm. Is je geometrie dan nie aangepast?bikingkriekel wrote:hem van vorige week ook een stumpjumperken (nen witten) in mijn bezit .
Ikke zo fier gelijk ne gieter![]()
Vlamt de specialized beter dan de Cube?
- Cherub
- Mountainbiker
Ik zal vanavond een aantal fotootjes maken.
Ik kan een voorvork met 80 mm veerweg erin zetten omdat mijn kader van 2004 is en toen berekend op deze veerweg. De kaders vanaf 2005 krijgen van Specialized uit een voork van 90mm mee maar kunnen evengoed bollen met minder veerweg.
Ikzelf heb toch geen last ondervonden op mijn 1e testritje van een goede 45km dus denk ik dat alles ok zal zijn
Foto's:

Ik kan een voorvork met 80 mm veerweg erin zetten omdat mijn kader van 2004 is en toen berekend op deze veerweg. De kaders vanaf 2005 krijgen van Specialized uit een voork van 90mm mee maar kunnen evengoed bollen met minder veerweg.
Ikzelf heb toch geen last ondervonden op mijn 1e testritje van een goede 45km dus denk ik dat alles ok zal zijn
Foto's:

Last edited by Cherub on Wed 18 Jan 2006 23:24, edited 2 times in total.