Decathlon fietsen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Matheos
Mountainbiker

Post by Matheos »

In die prijsklasse, en als ge persé schijfremmen wilt, absoluut onklopbaar. Vind persoonlijk het frame iets te hoekig, maar dat doet niets af aan de kwaliteit. Het is misschien wel iets minder mooi dan een afgeronde buis, maar da is persoonlijke smaak. Voor een merkfiets betaal je voor dezelfde specs 200-300 € meer enkel voor de merknaam. Goedkopere fietsen die zoveel bieden wegen wel vaak erg veel (zwaar frame) en de wielen zijn nog wel eens zwak. In dit geval zijn de wielen waarschijnlijk het zwakste punt (naven, ...), maar 12.9kg voor een L is zeker niet extreem zwaar.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

weegt volgend decathlon a'pen geen 12.9kg maar +/-11 kg.

:roll:
Matheos
Mountainbiker

Post by Matheos »

b-mtber wrote:weegt volgend decathlon a'pen geen 12.9kg maar +/-11 kg.

Volgens de site 12.9 voor een L, staat ook zo in de foldercataloog dacht ik. Die van 2005 woog 12,6 kg voor een L.

http://www.decathloncycle.com/pages/pro ... prod_num=1
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

Matheos wrote:
b-mtber wrote:weegt volgend decathlon a'pen geen 12.9kg maar +/-11 kg.

Volgens de site 12.9 voor een L, staat ook zo in de foldercataloog dacht ik. Die van 2005 woog 12,6 kg voor een L.

http://www.decathloncycle.com/pages/pro ... prod_num=1
weet ik hij is daar in antwerpen gewogen . en zat op 11.9kg
DiDoria
Mountainbiker

Post by DiDoria »

Ik heb de 9.1 van 2004 en is echt perfect. Alleen het voorvork dat je niet echt goed kan instellen. Maar is in de nieuwe allemaal mooi weggewerkt.

Geven goede uitleg, onderhoud, enz...

decathlon owned :) 8)
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Hoi,

Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe bike. Tot nu toe altijd tevreden geweest over de RR 5.2 maar zoek iets performanters.

Deze RR 8.1. staat me wel aan, vind hem zelfs mooi maar heb nog wat vragen bij de vork, de remmen ... zijn die goed genoeg voor een paar jaar MTB plezier of ga ik beter ergens anders kijken...
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

De 8.1 2006 is een kanjer voor zijn prijs. De hayes HFX 9 remmen zijn alom geprezen en worden bij merkfietsen op merkelijk duurdere modellen gemonteerd. De vork is prijs/kwaliteit een aanrader, iets wat van de volledige afmontage kan gezegd worden.
Tel hierbij een waarborg om u tegen te zeggen en de laatste twijfel verdwijnt.
Als dit je budget is, zit je bij deze "Superstore" perfect.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

In maart komt er waarschijnlijk een 8.2 hardtail aan met een even onklopbare prijs/kwaliteit/afmontage voor ongeveer 1.000 euro.
Barteken
Mountainbiker

Post by Barteken »

He bedankt, dat neemt mijn twijfels weg... had al naar andere merken gekeken maar voor die prijs vind ik nergens dezelfde fiets terug.

Ben dit weekend in Kortrijk geweest en ik dacht dat er nog een 8.2 (vorig model) stond voor de prijs van 1.099 euro. Vind deze fiets echter niet in catalogus terug. Deze is wel xt afgemonteerd, een manitouvork van betere kwaliteit en nog een beter type schijfremmen van Hayes. Ik dacht ook dat je er een extra set wielen bijkreeg voor het op de baan rijden.

Als er nog zo eentje in mijn maat is... wordt de keuze tussen de 8.1 en de 8.2 heel moeilijk. De kleur van de 8.2 is combinatie beige/zwart. Ook best mooi.

Hou jullie op de hoogte...
Barteken
Mountainbiker

Post by Barteken »

Inderdaad !!! Deze middag de Decathlon Kortrijk bezocht en de laatste 8.2 van 2005 gekocht.

Manitou Skareb vork, xt derailleur achter, rest lx, schijfremmen lx, mavic velgen + set racevelgen voor de spectaculaire prijs van 1.099 eurootjes....

Ben benieuwd hoe hij zal rijden, maar dat zal voor morgen zijn.
Post Reply