Beachrace oostduinkerke gaat wel degelijk door

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

casper wrote:

PS : hoe zit dat eigenlijk met het parcours in het hinterland, is het veel zand, asfalt, op en af, serieuze klimmen, duinen............. ???

iemand veeeeeeeeeeeeel info ???
Omdat em het zo schoon vraagt ... efkes het parcours op de topokaart gezet … dus als er hier iets staat over zand, duinen, verharde paden … ’t komt van de topokaart

Start aan het zwembad in ODK (waar anders ...), over het strand richting Nieuwpoort tot aan Groenendijk, vandaar keren op het strand en over strand tot in Koksijde (met hele reeks golfbrekers, 10 stuks om precies te zijn) tot aan Ster aan Zee, ’t labeur over het strand is dan gedaan …

Via de weg tot aan de Noordduinen, door de Noordduinen, ziet er op topokaart verhard pad uit richting Hoge Blekker, waar er een redelijk steile (30 m boven zeespiegel) maar niet zo lange beklimming volgt van de Hoge Blekker.

Na die beklimming gaat het via het Natuurreservaat de Doornpanne opnieuw richting ODK.

De strook tussen de Doornpanne en de Witte Burg (ODK) is gedeeltelijk een verhard pad en gedeeltelijk duinen en zand. Daarna via de weg langs de Plaatsduinen (ziet er naar uit dat het er niet door wordt) en de Spelleplekke met nog een nijdig klimmeke richting Ter Yde, waar de Albert-I-Laan gedwarst wordt.

Na het dwarsen gaat het opnieuw richting strand, maar ’t strand wordt niet opnieuw opgereden. Daar gaat het vanaf de zeilclub via het wegske tussen duinen en appartementen richting zeedijk ODK tot aan het zwembad, de ARRIVEE.
kristofbomans
Mountainbiker

banden?

Post by kristofbomans »

Iets voor beachbanden of niet? wat denken jullie? Of beter semi-slicks?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

aan Zanneis.... =D> =D>
Merci voor den info! :wink:
kenny!
Mountainbiker

Re: banden?

Post by kenny! »

bikerke83 wrote:Iets voor beachbanden of niet? wat denken jullie? Of beter semi-slicks?
de deze zeker

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12945

er zijn er nie veel ingeschreven é

@bikerke83 top 5 ??
El Grande
Mountainbiker

Re: banden?

Post by El Grande »

WiLL3Ms wrote:
bikerke83 wrote:Iets voor beachbanden of niet? wat denken jullie? Of beter semi-slicks?
de deze zeker

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12945

er zijn er nie veel ingeschreven é

@bikerke83 top 5 ??
Ik denk niet dat ik voor strandbanden ga. Ik denk dat semi-slicks een goeie keuze zijn. Allé, miss kan iemand met toch overtuigen om toch voor de strandbanden te gaan.

Mja idd, niet veel inschrijvingen.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

tja, is nog een maand hé... Zal wel komen zeker... Hopelijk...

straks komen er nog nen hoop steenbakkers bij, dus ambiance verzekerd... :lol:
Last edited by Rock Rider on Tue 17 Jan 2006 09:31, edited 1 time in total.
joerio
Mountainbiker

Post by joerio »

ik en mijne maat gaan ook,maar we schrijven ons altijd ter plaatse in.

ge weet nooit dat er iets tussen komt 8)

ieder zo zijn gedacht hé :-)
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

qua bandenkeuze, is het dan best om te rijden met banden met een zo weinig mogelijk profiel?
Zal mijn eerste keer zijn op het strand, dus ben daar echt niet van op de hoogte....
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

aanwezig, al goe aant trainen de laatste weken :lol:
El Grande
Mountainbiker

Post by El Grande »

Rock Rider wrote:qua bandenkeuze, is het dan best om te rijden met banden met een zo weinig mogelijk profiel?
Zal mijn eerste keer zijn op het strand, dus ben daar echt niet van op de hoogte....
Mja, het is eerst een lange strook op het strand maar daarna duik je de duinen in. Het terugkomen gebeurt ook door duinen enz. Ik denk niet dat je dan veel voordeel hebt aan die strandbanden. In de duinen kan het ook wat glattekes zijn en dan heb ik toch liever wat zekerheid in de bochten.
Post Reply