Kids in MTB-clubs?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
joerio
Mountainbiker

Post by joerio »

voor kids tochten en clubs kan je terecht op www.cyclobike.be/kids/
da is wel juist voor tochten.volgens da ik zo wa gelezen heb is er in merelbeke een club die met de kids iedere week een tocht doen

mijn zoontje is 7 ,en ik heb hem in wallonie een aantal wedstrijden laten meerijden,zelfs tot tegen de duitse grens.
ik ben van aalst (erembodegem) en hier is ook geen club in de buurt.
k'heb er ook al aan gedacht om hier zelf iets op te richten,maar alleen is maar alleen he.
t'zou voor mij zoontje ook leuker zijn van eens met andere kis te trainen
nu is het altijd met papa de zaag :lol:

voor wedstrijden kan je terecht bij:ebbt,vor en 02 bikers kidstophy :wink:
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

joerio wrote:voor kids tochten en clubs kan je terecht op www.cyclobike.be/kids/
da is wel juist voor tochten.volgens da ik zo wa gelezen heb is er in merelbeke een club die met de kids iedere week een tocht doen

mijn zoontje is 7 ,en ik heb hem in wallonie een aantal wedstrijden laten meerijden,zelfs tot tegen de duitse grens.
ik ben van aalst (erembodegem) en hier is ook geen club in de buurt.
k'heb er ook al aan gedacht om hier zelf iets op te richten,maar alleen is maar alleen he.
t'zou voor mij zoontje ook leuker zijn van eens met andere kis te trainen
nu is het altijd met papa de zaag :lol:

voor wedstrijden kan je terecht bij:ebbt,vor en 02 bikers kidstophy :wink:
Ik ben van Erpe-Mere en m'n jongste zoon (en dochter, misschien) zaagt mij de oren van de kop om bij een kids-mtb club te gaan. Misschien kunnen we 's iets organiseren ?

Fieldbiker
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Hey,

mijn oudste zoontje is der 11 en heeft sinds enkele maanden zijn eigen fiets. Binnen onze club zijn er thans wel enkele kids die ook zouden willen mtb'en, maar er zijn nog geen concrete plannen.
Als der nu nog uit de regio Kontich, enz..., zouden zijn met kids, dan kunnen we misschien afspreken om in de nabije toekomst samen naar een tt te gaan en elk om beurt de kids te begeleiden op een kortere toer terwijl de anderen dan de grotere toer rijden.

Zo ga ik morgen naar Leuven, met de zoon, de 26 km rijden.

T'is wel nie de bedoeling om een clubke voor kids op te richten, hé, maar als we afwisselen zijn we daar allemaal mee vooruit, allee, denk ik toch :P

In de zomer zal dat ewa moeilijker liggen :oops: , dan zit ik veel in dardennen of verder. Maar dan rij ik met hem op zaterdag ergens ne bloso
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Post by WappY »

@Willy: Is julie club aangesloten bij Wielerbond Vlaanderen ?
rancho
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Marathon '05, IdWorx Mountain Rohler '06

Post by rancho »

Dat vind ik wel een goed idee, om af te spreken met de andere pappa's met kids en dan beurtelings een kleine toer met de kids mee te rijden. Dan moeten we alleen nog overeen komen welke tochten...ik kom uit Turnhout maar ga ook af en toe in Leuven of regio Diest en in Limburg MTB 'en (maar in de Kempen ook zenne). Is dus bespreekbaar! En we zorgen ervoor dat de klein mannen meekunnen naar de Ardennen in de grote vakantie! (daar organiseren ze trouwens MTB clinics, misschien zelfs voor kinderen als we dat vragen).
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

WappY wrote:@Willy: Is julie club aangesloten bij Wielerbond Vlaanderen ?
Nee, heeft dat een speciale reden?
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Post by WappY »

Die jonge mannen onder de ?? jaar (aspiranten geloof ik) moeten zich aansluiten bij een club aangesloten bij de wielerbond en vervolgens een opleiding volgen om aan een wielerboekje te geraken. + medisch attest.
Tenminste als ze aan wedstrijden willen meedoen, en dat is hetgene waar ik eigenlijk naar op zoek ben.
Desnoods schrijf ik hem in bij een (weg)wielerclub enkel om aangesloten te zijn.

Persoonlijk zou ik liever nie hebben dat hij nu al aan wedstrijden begint te denken... maar ge moet dat gezaag ne horen...
Ik vermoed dat dat een gevolg is van de judo waar hij mee gestopt is om mee te gaan MTB'en, daar gingen ze ook alle paar weken wedstrijd doen.
unitas
Mountainbiker

kids

Post by unitas »

inderdaad

Cyclobike for kids heeft een volledige programma voor kids van 7 tot 14 jaar zowel in de zomer als in de winter

http://www.cyclobike.be/kids
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

Ik wordt volgende week 16, dan mag ik me toch al tot de volwassen rekenen?
Ik rijd al wel 4 maanden TT's
Sepapke
Mountainbiker

Post by Sepapke »

De zewieties uit waregem rijden iedere zondag een toertocht met eigen kids begeleiding. Iedereen van harte welkom. Voor meer info www.zewieties.be
Post Reply