Een avontuur op zich
Nu dat was toch het plan. Uiteindelijk zijn we 2 dagen later, na een eerste basecamp op Shiphol
Yep, zo is dat...Iegienie wrote: Iets doen aan hoogteziekte ?
Eerst en vooral de regel respecteren om het hoogteverschil tussen de slaapkampen niet hoger dan 400meter te laten zijn, hier lees ik zelfs dat het best niet meer dan 300meter is. Je mag overdag wel zoveel hoger gaan als je zelf wil.
Je kan ook preventief diamox pakken, maar dat is een beetje zoals met fullies : daar bestaan discussies over.
Ik weet niet hoe commercieel het circuit den dag van vandaag is, maar als je lodgkes gebruikt als overnachting lukt dat idd. wel.TJ! wrote:Mijn vrouw en ik zijn gewoon met ons tweetjes gaan stappen. Zonder dragers, zonder gids. Superplezant en zeer veel aangenaam en leerrijke contacten met de lokale bevolking. En vooral... op eigen tempo.
En aangezien je overal slaapplaats en voedsel vindt, konden we het gewicht van de rugzakken beperken tot rond de 15 kilogram.
Blijkbaar wil iedereen ineens in 2007?Biestie1 wrote:waarschijnlijk alweer een stomme vraag van mij![]()
maar heuu ... jullie praten steeds over dragers : wat doen die eigenlijk.
Bij een wandeling lopen die mee om uw pak te dragen, maar bij een bike-tocht zie ik die nie rap meelopen, of toch ?
En nogmaals mijn vorige vraag (want geen antwoord gehad) : wat doe je om aan te passen aan hoogte ? Kan je op voorhand iets doen ?
@ivo : ik zal dan nog maar een jaarke wachten zeker, of is het wel verstandig van ons 2 op een smal paadje langs diep afgronden te laten passeren ?