Schwalbe NN & RR of Maxxis Larsen TT eXCeption

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Ik heb Maxxis en ze rijden ni rap lek dus das een positief punt

Ben ook wel geïnteresseerd in ervaringen met Nobby Nic's
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

XC-SjoerieMoerie wrote:Ben ook wel geïnteresseerd in ervaringen met Nobby Nic's
De Schwalbe NN zijn heel goede bandjes, maar heb enkel wat bang van die RR met z'n 'beruchte' zwakke zijkanten...
En als ik voor en achter de NN zou steken,
ben ik eerder te vinden voor de Larsen TT's.
Deze hebben volgens mij (als ik het profiel vergelijk) een lagere rolweerstand,
en questie van zijdelingse grip zal deze ook niet echt moeten onderdoen denk ik.
XC-SjoerieMoerie wrote:Ik heb Maxxis en ze rijden ni rap lek dus das een positief punt.
Toch een Maxxis Larsen TT-gebruiker, kan je je ervaringen iets meer beschrijven ?
Alvast bedankt

Grtz...
S.
VIERI
Mountainbiker

Post by VIERI »

Waarom geen Michelin XCR Dry 2 steken ?? :-D
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

VIERI wrote:Waarom geen Michelin XCR Dry 2 steken ?? :-D
Mijn broer heeft nu al 2 verschillende sets van Michelin (Dry & A/T) gehad.
En deze slijten rap af, naar mijn mening.
Na de zomer waren zijn Michelin's helemaal weg.
Sinds hij die A/T gestoken heeft, heeft hij niet veel meer kunnen rijden.
Maar deze zijn toch ook al behoorlijk versleten.
Ik dacht ook dat Michelin 'maar' gebruik maakt van Dual Compound.
Terwijl de Schwalbe Nobby Nic al voorzien is van Triple Compound, gaat mijn voorkeur toch eerder uit naar een van deze sets.

Er zijn duidelijk niet veel bikers die ervaringen hebben met de Maxxis Larsen TT eXCeption, maar aangezien Gunn-Rita Dahle met deze banden Olympisch en wereldkampioen geworden is zullen het toch niet de slechtste zijn hé :lol: ?!?

Grtz...
S.
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

Skull,die maxxis zal zeker geen slechte band zijn want anders reden zowel sauser,paulissen en hermida daar niet mee rond op de afgelopen wereldbeker manche in houffalize!
Susse
Mountainbiker

Post by Susse »

Nobby Nick voor en Racing Ralph achter is schitterend bij droog of matig nat weer. In de winter of echte modder 2 maal NN.
Ik vind dat de Schwalbes veel beter bollen dan de Maxxis. In de meeste Duitse testen scoren de NN en RR trouwens uitstekend op gebied van rolweerstand.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Susse wrote:Ik vind dat de Schwalbes veel beter bollen dan de Maxxis. In de meeste Duitse testen scoren de NN en RR trouwens uitstekend op gebied van rolweerstand.
Mag ik hieruit afleiden dat je ervaring hebt met beide sets ?
Heb je geen problemen ondervonden van de zwakke zijflanken van de RR ?

Grtz...
S.
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

Had enkele weken terug al een topic geplaatst over de Maxxis crossmark UST 2.10
Blijkbaar nog niet gekend want er kwam geen enkel antwoord op of het moet aan mij gelegen hebben :-D
Rij al jaren met Python. Heb er verleden jaar problemen gehad met de light versie. Ben daarom op zoek naar een andere ideale allrounder.
Met Maxxis heb ik totaal geen ervaring. Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de ervaring van mensen die deze banden wel gebruiken.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Stivie wrote:Had enkele weken terug al een topic geplaatst over de Maxxis crossmark UST 2.10
Blijkbaar nog niet gekend want er kwam geen enkel antwoord op of het moet aan mij gelegen hebben :-D
Rij al jaren met Python. Heb er verleden jaar problemen gehad met de light versie. Ben daarom op zoek naar een andere ideale allrounder.
Met Maxxis heb ik totaal geen ervaring. Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de ervaring van mensen die deze banden wel gebruiken.
Ik rij met Maxxis Ignitor 2.1 ... ben daar wel tevrede van

Ene bij ons in de club heeft Nobby Nic's steken en hij is er content van ... het schijnt ook dat ze ni zo snel slijten
Susse
Mountainbiker

Post by Susse »

Skull,
Met de zogenaamd zwakke zijflanken van RR heb ik nog geen last gehad.
Wel rijd ik altijd met latex binnenbanden. Door de grotere elasticiteit van latex hebt ge minder snel lek of scheur. Bovendien bolt latex beter. Een klein nadeel is wel dat ge telkens uw banden moet oppompen want ze verliezen lucht. mar dat kost voorlopig nog niets.

Groetjes
Post Reply