Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Hangt er uiteraard vanaf hoe de Cube Ams Comp afgemonteerd is.mtbiker wrote:Ik zou mij de Cube AMS Comp willen aankopen en de stukken die nu op mijne bike zitten overbouwen op de Cube, zoals Sid vork, Crossmax wielen, volledige xt groep en HS33 remmen. De stukken van de Cube zet ik dan op mijne oude bike. Is dat een goed idee of niet?
De crossmaxen zullen wel beter zijn dan de wielen die nu standaard op de AMS zitten (tenzij ze DT Swiss zouden gemonteerd hebben).
Misschien toch wel even uitkijken.
Fieldbiker
- recumby
- Mountainbiker
Rolla,Rolla wrote:Recumby, ik zou voor de Ltd1 gaan:recumby wrote:Ik twijfel nogal tussen twee modellen. Wat zouden jullie verkiezen?
1. Acid HS11 2006 met belangrijkste kenmerken:
...[knip]...
- 699 euro (zonder verzendkosten)
2. LTD1 2005 :
...[knip]...
- 649 euro
...[knipperdeknip]...
Ik ben althans tevreden van mijn Manitou Axel Elite.
Groeten en veel succes met je keuze.
Rolla.
Bedankt voor het advies. Door al mijn getwijfel is mijn maat (20") helaas uitverkocht van de Ltd1. Dus heb ik een andere moeten kiezen. Het is de Ltd2 (2005) (zoals jij !) geworden. Ik was eerst nogal weinig geïnteresseerd in schijfremmen (betrouwbaarheid, onderhoud, aanlopen,...) maar die heb ik er nu toch bijgenomen (Hayes HFX9 of zoiets). Spannend!
Gisteren besteld via Bike-discount, dus nu is het wachten geblazen!
Greetz,
Recumby
Als ik even mag tussenkomen
Ik heb deze fiets ook : Cube LTD2 2005..Heel tevreden van..maar kan ook niet echt vergelijken vermits mijn eerste MTB is...
Ook besteld via bike-discount en ik denk dat ik er hoogstens 2 weken heb moeten op wachten, en toen ik hem bestelde, stond er op de site van bike-discount dat de frames van cube moeilijk leverbaar waren...
Na een tijdje mailtje gekregen dat fiets opgestuurd was, en 2 dagen later stopte hier een camionette van taxi-post...
Je moet zelf nog monteren : zadel aan zadelpen...pedalen...stuur en voorwiel...Maar zelf ik met 2 GROTE linkerhanden..heb het voor mekaar gekregen...
Veel plezier met je aanschaf...ik ben er in elk geval enorm tevreden van...
Oh ja...op de website van bike-discount staat de ltd2 2005 in zilver/blauw, maar hij is zwart/zilver (ik vind het persoonlijk beter zo)
Ook besteld via bike-discount en ik denk dat ik er hoogstens 2 weken heb moeten op wachten, en toen ik hem bestelde, stond er op de site van bike-discount dat de frames van cube moeilijk leverbaar waren...
Na een tijdje mailtje gekregen dat fiets opgestuurd was, en 2 dagen later stopte hier een camionette van taxi-post...
Je moet zelf nog monteren : zadel aan zadelpen...pedalen...stuur en voorwiel...Maar zelf ik met 2 GROTE linkerhanden..heb het voor mekaar gekregen...
Oh ja...op de website van bike-discount staat de ltd2 2005 in zilver/blauw, maar hij is zwart/zilver (ik vind het persoonlijk beter zo)
- recumby
- Mountainbiker
Je maakt mij nieuwsgierig!Jxhxn wrote: Cube LTD2 2005..Heel tevreden van..maar kan ook niet echt vergelijken vermits mijn eerste MTB is...
IK WIL MIJN MTB NU!!!!
- TS biker
- Mountainbiker
- Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470
Hayes is id zeer betrouwbaar, ik zie dus niet echt in waarom je naar Marta zou overschakelen.Danovitch wrote:Hartelijk bedankt "Frits" doe maar geen moeite meer hoor, kben er zelf allemaal al achter...frits wrote:je wil er vanalles aan verandere maar je weet niet eens of het beter is
-Hayes =ok
-Sram x.0 én gripshift
-wielen hangt van de centen af
Mvg
Daan
Sram vind ik (persoonlijke mening) veel beter dan Shimano, schakelt direkter en omdat hij anders scharniert klopt hij bijv bij afdalingen niet tegen het frame !
Ivm wielen, dat hangt id van uw budget af, 90% zal Crossmax zeggen maar zelf probeer ik graag eens dingen die je niet elke dag ziet.
Zo zal ik op mijn nieuwe reaction (begin februari) de splinternieuwe Easton wielset eens uitproberen, daarmee zal ik één v/d eerste zijn die ermee rond zal toeren
- TS biker
- Mountainbiker
- Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470
Waarom zou dat geen goed idee zijnmtbiker wrote:Ik zou mij de Cube AMS Comp willen aankopen en de stukken die nu op mijne bike zitten overbouwen op de Cube, zoals Sid vork, Crossmax wielen, volledige xt groep en HS33 remmen. De stukken van de Cube zet ik dan op mijne oude bike. Is dat een goed idee of niet?