xt schijfremmen afregelen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

hier idem .LBS heeft de wielen uitgehaald bbb blokjes geplaatst, zuigers en blokjes goed gecenterd (auto centering ) en wielen perfect geplaatst:
voorlopig geen last meer gehad :-)
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

Remklauw verwijderen,blokjes eruit,rem inknijpen zodat zuigers er uit komen(wel niet helemaal want dan loopt de olie eruit),joker 440 motorex olie aan de zuigers doen,ze terug duwen met platte sleutel,blokjes er terug in,dikke schroevendraaier ertussen steken,remhendel inknijpen en vastmaken met rek zodat hij ingenepen blijft en een nacht zo laten staan!
S'morgens de remklauw en blokjes is bespuiten met remmenreiniger, zodat als er olie op de blokjes moest zitten, dat verwijdert wordt!
Daarna de remklauw terug monteren.
Dit werkt zalig bij mijn hayes schijven!
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

zat dat zeker proberen want het kan niet zijn dat ik altijd twee rem blokjes moet kopen en daar maar een kan van gebruiken
Image

gr

THE BEAST
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

En je bent zeker dat ze wel goed is afgeregeld?
De schijf moet echt wel zeer schoon in het midden staan!
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

ik zou niet weten hoe ik ze beter kan in de midden zetten van de rem voet zoals hier Image

gr

THE BEAST
RS Jerre
Mountainbiker

Post by RS Jerre »

Jips,

ik heb ook al enkele maanden het probleem dat het ene remblokje rapper verslijt dan het andere. En idd, kheb ook opgemerkt dat de ene zuiger meer uitkomt dan de andere.
Maar ook de positie van je remschijf schijnt zeer belangrijk te zijn. Als die nu nie perfect in het midden staat? Hoe kan je dan je remschoen zodanig afregelen dat je schijf wel correct staat?...... Iemand Raad?...

En van die zuigers zal idd wel met vuil te maken hebben, dus wat uitkuisen en de boel es smeren denk ik, dat zei mijn fietsmaker ook (Capino Wevelgem)
en kga mss es proberen met plakband, net als ander forumgastn, we zien wel..... :-?

Hopelijk iemand raad voor die schijf... Thx!!! [-o<
zander
Mountainbiker

XT remmen afstellen

Post by zander »

Ik heb sinds kort niewe XT schijfremme van 2008 en heb deze zelf gemonteerd, aangeslote en ontlucht. Dit ging allemaal goed maar mijn voorrem moet ik verder inknijpen eer de remblokken de schijf raken dan mijn achterrem. Ik dacht dat ik dit kan instellen met het 'free stroke' vijsje aan de remhendel maar als ik hier aan draai merk ik geen verschil, achter ook niet. Hoe moet ik dit oplossen?
grtz
Guy S.
Mountainbiker

Re: XT remmen afstellen

Post by Guy S. »

zander wrote:Ik heb sinds kort niewe XT schijfremme van 2008 en heb deze zelf gemonteerd, aangeslote en ontlucht. Dit ging allemaal goed maar mijn voorrem moet ik verder inknijpen eer de remblokken de schijf raken dan mijn achterrem. Ik dacht dat ik dit kan instellen met het 'free stroke' vijsje aan de remhendel maar als ik hier aan draai merk ik geen verschil, achter ook niet. Hoe moet ik dit oplossen?
grtz
Als er een duidelijk verschil is in vrije slag, tussen de voorste en achterste rem, zou ik eerder denken dat er nog lucht zit op de voorste rem.
Aan het kleine stelvijsje van de 'free stroke' draaien, heeft bij mijn XT's ook niet veel effekt. En de grote zwarte regelschroeven op de hendels staan toch hetzelfde?
zander
Mountainbiker

XT remmen

Post by zander »

Ja deze staan allebei op het maximum.(de remhendel staat zo dus het verst van het handvat.
Wald Herr
Mountainbiker

Post by Wald Herr »

Heb ik ook met m'n XTs... Voorste kan je 'iets' meer inknijpen, maar nie in die mate dat het me abnormaal lijkt...
Post Reply