Schwalbe NN & RR of Maxxis Larsen TT eXCeption

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
S k u l l
Mountainbiker

Schwalbe NN & RR of Maxxis Larsen TT eXCeption

Post by S k u l l »

Als de winter gedaan is ben ik van plan een nieuw setje banden te kopen.
Nu heb ik 2 goede sets op het oog, namelijk: De prijs en het gewicht van beide sets zijn (bijna) hetzelfde, daarop moet ik mijn keuze dus zeker maken.
Heeft iemand ervaring met deze sets ?
Wat kan je me aanraden i.v.m. de rolweerstand, monteerbaarheid (op de velg), slijtage, lekbestendigheid, ... ?
Welke zou jou keuze zijn (met argumenten) ?

Alle ervaring en informatie is welkom.

Alvast hartelijk bedankt Image !!!

Grtz...
S.
Last edited by S k u l l on Fri 13 Jan 2006 08:03, edited 1 time in total.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Heb vorige zomer met RR's gereden, super band, echt waar, maar o zo broos. In ons Belgenlandje zal je er wss geen problemen mee hebben, maar in de Pyreneeën heb ik er op 15 dagen tijd 3 gescheurd (+ nog 1 Python). Gaatjes weet ik niet want ik reed met NoTubes.
Heb nu ook Larssen TT's XC's, maar ik leg ze ook maar op na de winter.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

ATEGEV wrote:In ons Belgenlandje zal je er wss geen problemen mee hebben
Voornamelijk gebruik in België, maar ben wel van plan enkele keren de Ardennen in te trekken deze zomer.
Zouden ze het daar ook nog houden ?
Maar hiervoor zou ik desnoods mijn FastTrack's nog eens kunnen steken.

Laat me maar iets meer weten als je ervaring hebt met de Maxxis banden :wink: .
Iemand die vorige zomer al eens met de Larsen TT's gereden heeft of er enige ervaring mee heeft ?

Grtz...
S.
Armach
Mountainbiker

Post by Armach »

Ik heb vorige week mijn eerste veldtocht (Herentals) met nobby nicks gereden. (2.1" voor & achter)

Wreed content met de grip en de tractie die deze rubbers geven. Zowel op de weg en als ernaast.

Over de levensduur kan ik nog ni veel zeggen.

Mijn eerste indrukken zijn positief over heel de lijn. Dit was een goede investering.
kristoffer
Mountainbiker

Post by kristoffer »

Ik heb de combinatie nobby nic 2.25 voor en racing ralph 2.25 achter steken voor de winter en dat is super maar als het stillekes aan zomer wordt en goed droog is gaat er van voor ook terug ne racing ralph 2.25 op!
K zou wel gaan voor ne 2.25 bij de racing ralph,niet minder en zeker als ge ook is naar de ardennen trekt!
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

heb zowel voor als achter nobbynics 2.10 liggen en moet zeggen da rijdt bangelijk , maar waarom vanachter een RR zoals jullie zeggen :-? vind het nu ook goed rijden hoor 8)
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Een set RR 2.25 kost ook iets minder, 39.9 €
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Waarom niet gewoon die Fast Trak gebruiken, ik was er zelf eerst sceptisch over, maar nu ik wat met de bandendruk heb gespeeld vind ik het de beste band waar ik al op heb gereden. Gemiddelde rolweerstand en goede grip. Iets minder in de modder, maar het is voor de zomer, dus dat is weinig van toepassing hier. En als Meirhaeghe er wedstrijden op wint zal het wel geen brol zijn. In ieder geval, bandenkeuze is persoonlijk en hangt volgens mij veel af van uw rijstijl en persoonlijke voorkeur.
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Heb met de RR gereden (2.25) (binnenband versie), prachtige band (qua grip & voeling met de bike) zowel hier als de bergen.
Enkel na een zomerse onweerbui wilt de RR van voor een beetje te kort komen kwa grip (2x voorgehad deze zomer) dus toch niet de absulute all-rounder.
Nadeel iedere 30-40km reed ik lek... zowel spanje (pyren) als hier (rijstijl??).
Dit was een beetje teveel van het goede.
Heb deze der dan maar afgezwierd.
Altijd hetzelfde klein doorntje... notubes zou hier dan natuurlijk wel een oplossing bieden.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Wat met de levensduur/duurzaamheid van de Nobby Nic?
Post Reply