Erpe-Mere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
osoc
Mountainbiker

Toestand Erpe-Mere

Post by osoc »

De route ligt er op verschillende veldwegen niet zo best bij. Veel diepe geulen. Bij regenweer wordt dit ploeteren door de blubber. Werk voor Bloso?
Curlito
Mountainbiker

Post by Curlito »

Als het weer een beetje meezit ga ik dit weekend deze route eens uitproberen!
Severus
Mountainbiker

erpe-mere

Post by Severus »

Is die route plat of zitten er een paar berges in anders zal ik die van de maand ook eens rijden. Waar vertrekt die route , Hoeveel km. Ben van Zottegem en zou dan met het fietsje afkomen om ze eens af te malen met mijn vriendjes van ons clubje. :o
Kevindn
Mountainbiker

Post by Kevindn »

De route vertrekt achter de sporthal "steenberg" in Mere. Er zitten een paar bergskes in maar de moeilijkheid van deze route is eigenlijk dat deze bij regenval vrij modderig is. De blauwe route is 30 Km de blauwe,rode en groene lus is 40 km. Maar zeker de moeite waard om eens te rijden O:)
bart_w
Mountainbiker

Post by bart_w »

Ik heb gisteren route nog gereden. Door modder lag het inderdaad zwaar. De bepijling is OK. Er is volgens mij maar een "twijfelgeval". Na eerste bergje (boven draai je 90 graden naar links) staat na 200 m pijltje rechtdoor. Volgens mij moet je juist hierna naar rechts en juist voordat je op de weg komt naar links.
bob
Mountainbiker

Post by bob »

Hallo ,

ik heb afgelopen weekend dit parcours gedaan voor de eerste keer. Zoals velen hier hebben aangehaald is de bewijzering soms niet altijd even duidelijk en de eerste keer is het toch wat zoeken.

Veel paaltjes staan idd juist op de splitsing en andere dan weer 300 meter ervoor, maar veelal zijn de wegwijzers niet gemakkelijk te vinden omdat de natuur, gras, struiken enz... in volle bloei is en het gras en struiken veelal hoger staan dan de paaltjes. Maw het is wat zoeken, maar alles is volledig !

groeten

bob
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Ja dat vat het goed samen. Vorige week die route eens gedaan, en je kon goed doorvlammen, de blauwe route heeft een leuk golvend parcours en een mooi landschap
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

bloso route Erpe Mere

Post by franco »

Zondag nogmaals de route van Erpe Mere gereden. Ik woon in Aalst en dit is dus zowat mijn thuisparcour die ik elke week eens rijd.
Alle pijltjes prima in orde. Ik ben begonnen aan het parcour van bij mij thuis(Heilig hartlaan) en de beschreven aansluitingsroute genomen. Deze ligt er erg slecht bij en is op bepaalde plaatsen bijna niet berijdbaar. Voor de rest zijn er op de blauwe lus een paar heel slechte paden (stukgereden in de winter door tractor) terug helemaal gelijkgetrokken en rijden dan ook veel vlotter.Op de groene lus, na de splitsing met de blauwe, is er een stuk waar je niet kan rijden, diepe uitgesleten groef (door crossmoto) tussen twee prikkeldraden (heb reeds een gat in mijn vest door dit dtuk). Het mooiste stuk is volgens mij nog steeds de groene lus, ik doe steeds de combinatie groene lus en dan het volledige parcour. Van bij mij thuis vertrekkend is dit 71,3 km.
Hoop velen van jullie te zien op de ronde van Vlaanderen voor mountainbikers.
Doei
Curlito
Mountainbiker

Post by Curlito »

Ben een tijdje afwezig geweest op het forum en in het mountainbiken maar er zijn blijkbaar nieuwe mensen (uit de streek) :-D begonnen met biken! Wie weet tot eens in Erpe-Mere!!!
Johan mtb
Mountainbiker

Post by Johan mtb »

Combinatie van de 3 kleuren vandaag gereden.
Parcours droog en zeer goed berijdbaar.
Wegaanduiding in orde. (reden 2 maal verkeerd, maar dat bleek onze eigen schuld te zijn. Praten en niet op bordjes letten #-o )

Enkel in Aaigem (denk ik) was er een smal stuk tussen 2 velden (we zagen links van ons het voetbalveld liggen in de verte) waar de landbouwers nogal wild geploegd hadden [-X . Er was enkel een strook van een halve meter gras (onberijdbaar wegens schuintegraad). Hebben er eens mee gelachen, en zijn er met vallen en opstaan wel door geraakt.

Lastigheidsgraad viel zeer goed mee. Route lijkt me voor iedere biker goed doenbaar.
Post Reply