05/03 Knokke-Heist beach challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
yipman
Mountainbiker

05/03 Knokke-Heist beach challenge

Post by yipman »

Info over de beach challenge te Knokke-Heist - 5 maart 2006 - opgelet enkele nieuwigheden in het parcours ( afstanden 27 of 54 km ipv van 21 of 42 km - extra stuk door polders en stevige helling te Duinbergen).
info op volgende link
http://inwoners.knokke-heist.be/product ... _nl&id=883
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Eindelijk wat meer bergskes 8)
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Aha, ken die hellingskes heel goed. Niet echt lang, maar de meeste zijn tamelijk stijl. Daar zal de schifting gebeuren. Het voordeel van al die "bergjes" is dat je nadien steeds naar beneden moet, langs elke kant, dus ideaal als recup.
Heb er vroeger (niet dat ik al stokoud ben :-D ) nog veel gereden (naar beneden vlammen) met een go-cart. :-D
Hansje
Mountainbiker

Post by Hansje »

Hhhhhmmmm de beachrace van Knokke... :drunk: Ik zie er al serieus naar uit zenne. Nu een stukske langer...dat is misschien wel goed voor een dieseltje gelijk ik. Laat maar komen zou ik zeggen...ik zal er zijn!

Tot in Knokke

Greetz

Hans
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Zijn die bergskes goed te doen met beachbanden zonder al teveel profiel?
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Zolang het redelijk droog blijft, normaal gezien wel.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

aanwezig!
coasterx
Mountainbiker

Post by coasterx »

Met die bergjes zit ik zo nog niet in qua bandenkeuze. 't is eerder dat nieuw stuk in de polders aan de kant van het Zwin... Als ze daar op het asfalt blijven no problem, wordt het slijkploeteren daarintegen...
Die extra kms zijn voor mij geen zegen. 40km in het rood is net vol te houden, langer zou wel eens net TE lang kunnen zijn voor mij. Oftewel zal ik een bredere fond moeten leggen oftewel wordt het de 27km.
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

Rainman wrote:Aha, ken die hellingskes heel goed. Niet echt lang, maar de meeste zijn tamelijk stijl. Daar zal de schifting gebeuren. Het voordeel van al die "bergjes" is dat je nadien steeds naar beneden moet, langs elke kant, dus ideaal als recup.
Heb er vroeger (niet dat ik al stokoud ben :-D ) nog veel gereden (naar beneden vlammen) met een go-cart. :-D
De shifting zal niet gebeuren op die paar bergjes van enkele tientalle meters hoor.

Ze zijn stijl maar daar ben ik nog nooit van iemand weggereden of ingehaald.

Als je de afzondering wil doorvoeren zal het op het strand moeten gebeuren. Daar kan je de anderen pas echt pijn doen
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

Een 10km is er dit jaar niet meer zeker.
Post Reply