nut van spatborden?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
den Tomme
Mountainbiker

Post by den Tomme »

... :wink:
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Ik doe mijn slijklappen er niet meer op omdat ze toch niet echt iets afdoen. (gaan scheef hangen, ...)

Een streepje meer of minder maakt mij niet uit. We zijn immers aan het mountainbike :wink:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik 'had' een Zefal Flamingo...
http://www.ciklo-centar.hr/images/opr_b ... amingo.jpg
Toch zeker al 8 jaar oud en deed nog altijd dienst. Tot vorige week in Leupegem, op een ijsplek onderuit en de plastic stond waarschijnlijk erg koud, daardoor gebroken ipv een beetje mee te geven. Zal eens moeten kijken in de solden naar een ander...

Vooraan gebruik ik een spatbordje dat ik gratis gekregen heb bij de Marmotte 2004, wordt bevestigd op de schuine buis dmv 2 rubbers. Werkt ook heel goed ondanks dat het eigenlijk maar 2cm breder is dan de schuine buis.

Als het er een beetje nat bijligt zet ik de spatborden erop, voor mij doet het veel uit. Drogere benen door spatbord vooraan en ook een drogere rug.
recumby
Mountainbiker

Post by recumby »

dank voor de antwoorden!

(blij dat de meeste blijkbaar ook voorstander van een spatbord zijn)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Re: algemeen

Post by Streets »

driesv wrote:
Yakke wrote: c) de alle-terreinen-fietsen, uitgerust met banden met een minimumsectie van 38 mm voor de wielen met een diameter van 650 mm en van 32 mm voor de wielen met een diameter van 700 mm, met minimum 2 versnellingsraderen bediend vanaf het stuur en die daarenboven geen spatborden en geen bagagedrager achteraan hebben.
Oeps, dan is mijn endorfin (met rohloff) ook niet in orde.
uwen endorfin heeft zelfs veel meer raderen

Str.
merida92
Mountainbiker

Post by merida92 »

bwha, ik vind het persoonlijk niet zo geweldig, ben toch altijd vuil ook met spatbord ! maar ieder zijn ding
moosbiker
Mountainbiker

Post by moosbiker »

c) de alle-terreinen-fietsen, uitgerust met banden met een minimumsectie van 38 mm voor de wielen met een diameter van 650 mm en van 32 mm voor de wielen met een diameter van 700 mm, met minimum 2 versnellingsraderen bediend vanaf het stuur en die daarenboven geen spatborden en geen bagagedrager achteraan hebben.
Dus ik ben wettelijk in orde als ik met mijnen MTB zonder licht, eender welk uur s'nachts aan het rondbollen ben?
Als da zo is heb ik nog wel een appelke te pellen met bepaalde agenten...
kurre
Mountainbiker

Post by kurre »

Neen, dan ben je niet in orde want 's nachts moet je altijd licht hebben. Met spatborden moet je fiets altijd, dus ook bij licht voorzien zijn van lichten.
renaat
Mountainbiker
Location: specialized s works m5 ( crossmax sl , fox rlc 100 )FSA crank en de rest full SRAM X9

Post by renaat »

komaan mannen zeg, we zijn mountainbikers voor iets.

als ge al niet meer tegen een "spatje" modder kan, [-X
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

renaat wrote:"spatje"
In de gietende regen op een asfaltbaantje zonder spatborden is niet echt aan te raden. Ik was precies in een zwembad aan het rondfietsen. Vooraan zonder spatbord valt nog mee want het meeste komt toch tegen de buis, maar achteraan zou ik het toch niet kunnen missen als het regent.

In de modder is het leuk zonder maar in de regen minder.
Post Reply