Reba WC of Fox F100X

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

JanMan wrote:keuze naar look : Reba WC

keuze naar werking : Fox

Heb dezelfde mening dus... :-D
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

ridley biker wrote:
ivo wrote:Een Reba WC heeft geen enkele meerwaarde tov een Reba Team, buiten een minieme gewichtswinst door de carbon kroon. De werking is echter volstrekt idem. De meerprijs van de WC tov de Team is dan ook volstrekt onzinnig (in mijn ogen).
mijn LBS heeft mij gezegt dat de reba team ook juist dezelfde werking heeft als reba race, het enige verschil is ook het kroonstuk dat lichter is :roll:(zoals blijkbaar bij de reba WC en de reba team) dus dan zou je evengoed de reba race kunnen kopen percies.
grtz
Idd, maar het prijsverschil tussen de Race en de Team is dan ook weer niet zo astronomisch dan tussen de Team en de WC
nash tackle
Mountainbiker

Post by nash tackle »

Zelf rij ik met een rebba race in combinatie met poploc en ik moet zeggen ik ben er wreed content van en wat betreft uitzicht ze mag er ook zeker zijn.
Wat fox betreft ik denk dat je ook voor een groot stuk de naam zal meebetalen maar ja da is bij alle merken wel zo.
Maar over de werking van de fox valt zeker niets slecht te zeggen integendeel.
Ik zou voor de rebba opteren maar da is uiteraad uw keuze.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ikzelf ga nu ook voor een reba-race :)
vind in reba-reeks een race genoeg voor een amateur als ik .
qua looks , mja dat is ieders keus heh , de een ziet liever een 'cleane' look van de rock shox de andere wil meer een 'stoere' look van de fox.. 8)
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

ivo wrote:Dat is dan weer persoonlijk want ik vind dat een Reba er maar 'gewoontjes' uitziet (in de 32 mm klasse natuurlijk) en een Fox er precies 'staat als een huis'.
En welke zijn de betere looks van een WC tov een Team?
De helft van de carbon bij de WC zie je niet eens.
Voorkeur in looks is natuurlijk zeer persoonlijk. Zo rijdt mijn vader met een fox fx100 en die vind ik er maar heel gewoontjes uitzien, niks speciaal.

Terwijl de reba WC er van op afstand (en ook dichtbij) er veel beter uitziet. Gewoon de kleur en het carbon gedeelte. Ik hou ook liever van vorken die ik zelf kan locken als ik wil...

Image
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Bwa ja, ik heb niks tegen de Reba want ik rij er zelf mee :-D maar (persoonlijk) is 300€ toch wel wat veel voor een beke witte verf :-D
In mijn geval vloekt het zelfs een beetje want mijn fiets ziet voor de rest pekzwart.
En een Fox heb ik hier ook nog liggen (hint hint).
Alle kleurkes en vormen buiten beschouwing gelaten (want over smaken valt toch niet te redetwisten) verliest een Reba WC wel één van zijn grootste troeven tov een Fox, zijn prijs. DE WC is al even duur als de Terralogic.
Dus als je prijsbewust bent zou ik voor een team, ja zelfs race gaan, als je ook een 14de maand gerkegen hebt eerder voor de Fox. En als je het echt niet weet gewoon op de looks die jouw het meest aanspreken.
Werken doen ze allebei schitterend. Werk je zelf niet zo graag dan heeft de Fox een streepje voor, anderzijds kan je bij de Reba de LO ook al eens vergeten bij een afdaling want een blow off heeft hij ook.
Chase
Mountainbiker

Post by Chase »

ivo wrote:
ridley biker wrote:
ivo wrote:Een Reba WC heeft geen enkele meerwaarde tov een Reba Team, buiten een minieme gewichtswinst door de carbon kroon. De werking is echter volstrekt idem. De meerprijs van de WC tov de Team is dan ook volstrekt onzinnig (in mijn ogen).
mijn LBS heeft mij gezegt dat de reba team ook juist dezelfde werking heeft als reba race, het enige verschil is ook het kroonstuk dat lichter is :roll:(zoals blijkbaar bij de reba WC en de reba team) dus dan zou je evengoed de reba race kunnen kopen percies.
grtz
Idd, maar het prijsverschil tussen de Race en de Team is dan ook weer niet zo astronomisch dan tussen de Team en de WC
dat is waar maar voor ne kerel van 15 jaar maakt dat beetje soms toch een redelijk groot verschil :drunk:
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Tis de Fox F100X geworden! :P
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

G-love wrote:Tis de Fox F100X geworden! :P
We wachten op de foto's :wink:

Grtz...
S.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

heb dit weekend nen Rock shox Reba Team besteld,
had eerst de Fox F100X besteld, dit was echter een OEM versie maar na toch een 3-tal weken wachten bleek dat die waarschijnlijk de eerste maanden toch nie meer zou binnenkomen.
Zo lang wou ik nu ook nie meer wachten en heb dus de Reba besteld.
Post Reply