1. neen
2. de normale spullen, een reservebandje en een pomp, niet teveel er zijn technische posten onderweg, en voor de wedstrijd is er toch een technische keuring. Zie gewoon op voorhand dat je bike tiptop in orde is en dan zou je geen problemen mogen hebben
3.dat hangt af van het weer al zou ik zeker geen slicks opsteken. Vorige editie (met het noodweer) heb ik op mijn genius contessa gereden met de manx-banden die er standaard opstaan. Daar de paden overal eigenlijk heel goed berijdbaar zijn vond ik dit meer dan oké.
En onderschat de GRC niet, maar overschat hem ook niet. Ik vond persoonlijk de Swiss Bike Masters véél mooier om te rijden...
GRC 2006
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
1) nee , een goe vorkske en goeie remmen da moet ge hebbenscherpe steven wrote:bedankt voor de tip.
Doe dat nu al 2*per week op de baan met de mtb en de zondag eens goed het veld in.
We zien wel waar ik uitkom, ik wil het in elk geval eens meegemaakt hebben.
Heb nog een paar vraagjes voor de ervaren ratten onder ons:
1. Doe je speciale aanpassingen aan je mtb.
2. Welk reparatiemateriaal neem je zoal mee voor onderweg.
3. Leg je speciale buiten/binnenbanden op. Zo ja wat is je beste ervaring hiermee.
grtz SS
2) 1 binneband , 3 bommekes , mini6 en een klein kettingpons + 2 pinnekes ( tegenwoordig neem ik ook 2a3 snelbinderkes mee , ge weet wel van die dinges waarmee ge uw stuurnummers vastmaakt , ge weet nooit wat er los komt ) en bij lange ritten pak ik ook een hiel hiel hiel klein busje olie mee , door water rijden en op den duur staat uwe ketting droog .
3) rij met python en daar latex in , dit jaar geen enkele keer plat gereden , maar de banden kunnen niet meer zonder latex , minstens 6 gaatjes in .
90-120 da hangt een beke van de leeftijd af he .kluisken wrote:Gewoon trainen op een laag hartslagske en veel kms.
En oh ja:overtrainen kun je dus wel,ik kreeg de weerbots van de GRC in November: niet meer vooruit geraken en bij de minste klim een stijging van de hartslag.Resultaat:Na een bezoekje bij de sportdokter kreeg ik te horen dat ik verkeerd aan 't trainen was:teveel op de mtb en te weinig op de weg+te veel op een hoge hartslag trainen.Nu heb ik er sinds mijn bezoek aan den doc. zo'n 2000km. op de weg erop zitten aan een hartslagske van 90-120 en ik moet zeggen: ik voel me al veeeeeeeel beter dan in November.......
Dus de gouden raad: trainen op een lage intensiteit tijdens de week, maar veel km. en in 't weekend u eens goed laten gaan op een mtb-tocht, na de GRC een rustperiodeke inlassen(actieve wel te verstaan),alsook 2 weken voor de GRC op een zeer rustig tempo gaan trainen en niet meer deel nemen aan tochten of zo'n zaken,dan gewoon plat op de weg aan een laag hartslagske.
Alvast succes en misschien tot van de zomer(ik twijfel nog een beetje-heb mij fameus geamuseerd vorig jaar,en we zaten voor op schema,maar dan dat weer hé![]()
................Ik zou dit jaar alleen rijden en dat houdt me ietwat tegen,ah ja,ik zie nog wel)
ik probeer zo weinig mogelijk boven de 140 uit tekomen en das nie simpel hi in mijne streek , kem hi gene meter plate weg
hey steven ,scherpe steven wrote:Ik zal waarschijnlijk alleen naar ginder rijden met de auto. Dus als iemand nog zin heeft om mee te rijden, geen probleem. Hoe zit het daar met de verblijven? Wat is het beste: tent, hotel,...?
Wanneer vertrek je het beste om daar op tijd te zijn? Enfin alle tips zijn welkom.
Greetz scherpe steven![]()
![]()
misschien ga ik ook wel , al zal het waarschijnlijk voor de 76 zijn ...
voor mij ook een stap in het onbekende .. ik hou je alleszinds op de hoogte
groeten
1: geen aanpassingen, gewoon zien dat alles in orde is.scherpe steven wrote:bedankt voor de tip.
Doe dat nu al 2*per week op de baan met de mtb en de zondag eens goed het veld in.
We zien wel waar ik uitkom, ik wil het in elk geval eens meegemaakt hebben.
Heb nog een paar vraagjes voor de ervaren ratten onder ons:
1. Doe je speciale aanpassingen aan je mtb.
2. Welk reparatiemateriaal neem je zoal mee voor onderweg.
3. Leg je speciale buiten/binnenbanden op. Zo ja wat is je beste ervaring hiermee.
grtz SS
2: ik sleur zowat alles mee, zeker als ge op voorhand weet dat ge nie te veel tijd moet verliezen om de tijdspoorten te halen (multitool, 2 binnenbanden, pompke, enkele 'colson'bandjes, reserve remblokes). Ge zult maar pech hebben, halverwege de Mandelon.
3: banden, vorig jaar me conti explorers gereden, en alleen aan het schuiven geweest op de skipiste van Nendas (Jo kan dat beamen
Training: dat maakt ieder voor zich uit, hangt af van wat ge der wil gaan doen. Mijn doel: uitrijden, nie meer maar ook nie minder (indien mogelijk rond 11 uur
Willy
Zwitserland is idd. duuuuuuuuuur, maar de campeervoorzieningen zijn dik in orde ginder, en trouwens gratis. Zo zijn er toiletten voorzien en kan je gaan douchen bij brandweer of in 't zwembad en vergeet zeker de spaghettiparty niet de vrijdagavond.......
1*Niks veranderen aan de fiets enkel zorgen dat hij goed in orde staat, want ze zijn streng in hun controle.Je kan je fiets daar wel laten herstellen, maar zoals ik reeds zei zijn de prijzen allesbehalve democratisch.
2*De gewone dingen van hier op tt's.TIP: plak je binnenbanden op je kader met powertape, bespaart je plaats om iets anders mee te nemen.(vooral voeding)
3*Vorig jaar met de ZED-race van richey gereden en zowel nat als droog een ideale band.(rij er trouwens nog steeds mee)
@jo:hoezo leeftijd?????ben zelf ook maar 31 hoor.
1*Niks veranderen aan de fiets enkel zorgen dat hij goed in orde staat, want ze zijn streng in hun controle.Je kan je fiets daar wel laten herstellen, maar zoals ik reeds zei zijn de prijzen allesbehalve democratisch.
2*De gewone dingen van hier op tt's.TIP: plak je binnenbanden op je kader met powertape, bespaart je plaats om iets anders mee te nemen.(vooral voeding)
3*Vorig jaar met de ZED-race van richey gereden en zowel nat als droog een ideale band.(rij er trouwens nog steeds mee)
@jo:hoezo leeftijd?????ben zelf ook maar 31 hoor.
Zijn die campings in Verbier zelf?
Is het nodig om te reserveren of plek genoeg?
Heb in 2005 meegedaan ,maar helaas na 80km mocht ik het stilleggen,ja,ja het was me het weertje!Blij dat ik toen niet aan het camperen was!
Wil het dit jaar terug proberen(130km) en op camping.Wel jammer dat je na de wedstrijd die ellendige bustocht moet ondernemen ,was alleen dat jaar en had niet veel keus.
Altijd plezanter als je met een paar man kunt gaan ,dus als er gasten in de zelfde situatie zitten kunnen we miss afspreken laat mar iets weten greetz jo
Is het nodig om te reserveren of plek genoeg?
Heb in 2005 meegedaan ,maar helaas na 80km mocht ik het stilleggen,ja,ja het was me het weertje!Blij dat ik toen niet aan het camperen was!
Wil het dit jaar terug proberen(130km) en op camping.Wel jammer dat je na de wedstrijd die ellendige bustocht moet ondernemen ,was alleen dat jaar en had niet veel keus.
Altijd plezanter als je met een paar man kunt gaan ,dus als er gasten in de zelfde situatie zitten kunnen we miss afspreken laat mar iets weten greetz jo
- scherpe steven
- Mountainbiker
Post by scherpe steven »
van mij weet ge het al hé jo. Als alles normaal verloop zal ik er zeker zijn. Mijn tentje is wel nie waterdicht is dat een probleem.
Let's go training
grtz
SS
Let's go training
grtz
SS