het is wel aan te raden natuurlijk
nut van spatborden?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
en anders mag ik zonder licht rijden?! da wist ik nie 
Ik gebruik altijd spatborden bij regen weer, het trekt inderdaad op gene zak maar als ik na 10 min natte kleren heb dan is de fun er al af voor mij.
Dus ze zijn misschien niet "cool" maar zo'n bruine streep van aan uw kont tot in uwe nek is dat ook niet.
Ik heb er van SKS en ik heb er nooit problemen mee.
www.sks-germany.com
Greetz.
Dus ze zijn misschien niet "cool" maar zo'n bruine streep van aan uw kont tot in uwe nek is dat ook niet.
www.sks-germany.com
Greetz.
Re: algemeen
Klopt, ik heb dit eens aan den lijve ondervonden. Bij een controle tegengehouden omdat ik achteraan een spatbord had, maar geen reflectoren. Dus kreeg ik een kaartje mee, waarmee ik mij binnen de 2 weken bij het politiekantoor moest melden, om de wijzigingen aan de fiets te laten zien. Dus heb ik het spatbord eraf gedaan, ben naar het politiekantoor gereden (waar het uiteraard goedgekeurd werd), en eens thuis heb ik het er weer opgezet.bottechia wrote:ik ben mis het moet reflectoren zijn
Zo staat het in de wet omschreven:
5° Behalve wanneer ermee gereden wordt tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag en in alle omstandigheden wanneer het niet meer mogelijk is duidelijk te zien tot op een afstand van ongeveer 200 meter, zijn de lichten, de reflectoren vooraan en achteraan, de reflectoren op de pedalen en de zijdelingse signalisatie niet verplicht voor:
a) de fietsen die uitgerust zijn met wielen met een diameter van ten hoogste 500 mm banden niet inbegrepen.
b) de fietsen die uitgerust zijn met een koersstuur alsook met banden met een doorsnede van ten hoogste 25 mm, en die, daarenboven, geen bagagedrager achteraan hebben.
c) de alle-terreinen-fietsen, uitgerust met banden met een minimumsectie van 38 mm voor de wielen met een diameter van 650 mm en van 32 mm voor de wielen met een diameter van 700 mm, met minimum 2 versnellingsraderen bediend vanaf het stuur en die daarenboven geen spatborden en geen bagagedrager achteraan hebben.
De fietsen, bedoeld onder b) en c) moeten evenwel vooraan een witte reflector en achteraan een rode reflector voeren wanneer ze met ten minste één spatbord uitgerust zijn.
- Freshmeat
- Mountainbiker
die van sks heb ik ook, steek deze ook in de winterperiode erop, dat bespaard een hele hoop koude vuiligheid op mijnen rug, nek en aangezichtCUB3 wrote:Ik gebruik altijd spatborden bij regen weer, het trekt inderdaad op gene zak maar als ik na 10 min natte kleren heb dan is de fun er al af voor mij.
www.sks-germany.com
Greetz.
Re: algemeen
Oeps, dan is mijn endorfin (met rohloff) ook niet in orde.Yakke wrote: c) de alle-terreinen-fietsen, uitgerust met banden met een minimumsectie van 38 mm voor de wielen met een diameter van 650 mm en van 32 mm voor de wielen met een diameter van 700 mm, met minimum 2 versnellingsraderen bediend vanaf het stuur en die daarenboven geen spatborden en geen bagagedrager achteraan hebben.