Als beginnend sleutelaar was het plan om de body te demonteren te reinigen en weer eens goed te smeren.
Ik heb de as en de rest gedemonteerd , dat ging vrij makkelijk.
Het blijkt dat het onderhoud hard nodig is want ik zie water uit de body naar buiten komen.
Nu dad ik verwacht dat er een imbus 10 of 12 mm zou zitten om de body los te schroeven,maar ik zie dat niet.
De afdichtingskapjes en dergelijke is er allemaal vanaf naar de lagers zitten er nog in.
Het is een Mavic Crossride met een Shimano body.
Iemand enig idee hoe de body nu te verwijderen??
Body van een Mavic naaf verwijderen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Het is nu inderdaad gelukt.Genius wrote:Zolang uw lagers nog in uw wiel steken zal je idd niet aan je body geraken, eerst dus je lagers demonteren en dan je body afhalen. Voor een shimano body heb je een 10 mm inbus nodig, voor een mavic body een 12 mm inbus.
Weet u toevallig ook of ik de Mavicbody open kan maken om inwendig te reinigen en opnieuw te smeren?
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Kees wrote:Het is nu inderdaad gelukt.Genius wrote:Zolang uw lagers nog in uw wiel steken zal je idd niet aan je body geraken, eerst dus je lagers demonteren en dan je body afhalen. Voor een shimano body heb je een 10 mm inbus nodig, voor een mavic body een 12 mm inbus.
Weet u toevallig ook of ik de Mavicbody open kan maken om inwendig te reinigen en opnieuw te smeren?
Beetje teflonolie of naaimachineloie voor de rest niks