pijnlijk ijskoude voeten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Muddy Black, probeer eens de wisselbaden gedurende een weekje(dagelijks)
zoals ik ze vroeger in deze topic omschreven heb,het ziet misschien onozel om daar met twee bassins te zitten plonsen maar het helpt echt. Ik had deze winter ook al twee maal de rit moeten inkorten om wille van de pijn maar dit weekend in Leupegem helemaal geen koude voeten gehad.
brick37
Mountainbiker

Post by brick37 »

dit is een serieus probleem voor de geen die ermee zit maar ik denk dat het ook te maken heeft van vocht (zweet) goed te kunnen afvoeren want vochtige voeten = koude voeten en wat ik uit eigen ervaring kan zeggen is dat je onderweg eenpaar keer je voeten kan los klikken en even laten hangen terwijl je rijd helpdat ook weet wel dat dat soms evident is maar het help mij wel
Survival
Mountainbiker

Post by Survival »

Ik rij zelfs in de winter met mijn zomerschoenen van shimano rond.....en heb niet zo veel last van koude voeten.... MAAR...
ik doe thermische assos-sokken aan! Gewoonweg schitterend, superlicht, en zelfs als je voeten nat zijn voelt het warm aan ;-)
Je kan er met gemak nog een ander paar sokken over aandoen (als het echt heel koud is, vb. X-socks water-repellend).
Ik denk, moest je deze sokken aandoen in mtb-winterschoenen, dat dit echt zal helpen ;-)

groetjes,

survival

P.S. Ik heb vooral last van koude vingers, maar ik hou niet van dikke handschoenen....
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Survival wrote:
P.S. Ik heb vooral last van koude vingers, maar ik hou niet van dikke handschoenen....

Dan heb jij zijden handschoenen nodig. Ik weet dat die in de folder staan van Decathlon.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Ik heb me verleden week ook de nieuwe shimano's(mw02) aangeschaft en samen met de sealskinz merino "gedoopt" te Leupegem.Ik had ook een lange broek aan met het elastiekje rond mijn blote voet. #-o De bodem van mijn schoenen was na een halfuurtje al goe nat en tijdens de verdere 90 min.werd dat alsmaar slechter,echt koude voeten heb ik niet gehad dank zij mijn kousen maar de waterdichtheid van de schoen daar heb ik toch vraagtekens over????????????? #-o Ik ga de volgende "natte" rit mijn elastiekje over mijn schoenen doen en als ze dan nog doornat worden eis ik mijn geld terug,ik heb ze wel maar 119€ betaald...Ik was nochthans héél content van de eerste serie. =D>
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Levi, je kan je voeten nooit droog houden met uw broek in uw schoenen hé. Ik heb er daar zaterdag ook zien rondfietsen met de NORTWAVE CELCIUS schoenen en daarin dan kousen tot net onder de knieën. Als je uw voeten droog wil houden mag je je broek niet in je schoenen steken en moet je korte sokken dragen die niet boven die neopreen sok uitsteken. Ik durf wel te betwijfelen of met hetgeen ik hier nu zeg je voeten daar in Leupegem zou kunnen droog houden hebben, vele straatjes waren net kleine riviertjes.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

lok 36000 wrote:Levi, je kan je voeten nooit droog houden met uw broek in uw schoenen hé. Ik heb er daar zaterdag ook zien rondfietsen met de NORTWAVE CELCIUS schoenen en daarin dan kousen tot net onder de knieën. Als je uw voeten droog wil houden mag je je broek niet in je schoenen steken en moet je korte sokken dragen die niet boven die neopreen sok uitsteken. Ik durf wel te betwijfelen of met hetgeen ik hier nu zeg je voeten daar in Leupegem zou kunnen droog houden hebben, vele straatjes waren net kleine riviertjes.
Bedankt voor de tip,ik hoop dat ik mijn sealskinz kousen tot onder mijn neopreen sok kan krijgen zodanig dat deze ook nog goed aansluit.Ik laat wel iets horen hoe het geweest is bij de volgende rit... :wink: ja,bij sommige afdalingen had ik zo het gedacht"ik had beter mijn peddels meegenomen,maar wel wreed plezant"
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Ik heb sinds enkele weken ook NW celcius schoenen en moet zeggen ze zijn iets duurder maar hen prijs meer dan waard nooit meer koude of natte voeten. De avond voor ik ga biken plaats ik deze wel onder de chaufage ook een tip die ik gekregen heb.
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

levi wrote:
lok 36000 wrote:Levi, je kan je voeten nooit droog houden met uw broek in uw schoenen hé. Ik heb er daar zaterdag ook zien rondfietsen met de NORTWAVE CELCIUS schoenen en daarin dan kousen tot net onder de knieën. Als je uw voeten droog wil houden mag je je broek niet in je schoenen steken en moet je korte sokken dragen die niet boven die neopreen sok uitsteken. Ik durf wel te betwijfelen of met hetgeen ik hier nu zeg je voeten daar in Leupegem zou kunnen droog houden hebben, vele straatjes waren net kleine riviertjes.
Bedankt voor de tip,ik hoop dat ik mijn sealskinz kousen tot onder mijn neopreen sok kan krijgen zodanig dat deze ook nog goed aansluit.Ik laat wel iets horen hoe het geweest is bij de volgende rit... :wink: ja,bij sommige afdalingen had ik zo het gedacht"ik had beter mijn peddels meegenomen,maar wel wreed plezant"
Leupegem had inderdaad soms meer van kajakken dan van biken, maar Gaerne Polars houden je voeten ook in zo'n omstandigheden droog (met broek boven schoenen).

De volgende keer doe ik toch iets warmere sokken aan, want qua waterdichtheid vind ik ze echt de top, maar naar het einde toe kregen de toppen van mijn tenen het toch koud.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ik moet zeggen dat ik uiteindelijk ook iets goeds gevonden heb. 't is te zeggen, de combinatie van twee dingen.
Ik draag Sealskinz kousen onder mijn broek, mijn broek over mijn schoenen en dan nog eens overschoenen van BBB aan... Zo heb ik droge voeten en zeker niet koud... :lol:
Post Reply