shifters

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

mcoen wrote:
Tinky-Winky wrote:Vind nochthans de X.0 shifters vrij stroef draaien.
Zal het nieuw zijn zeker.. :roll:
Moet zijn dat ze niet goed geïnstalleerd zijn. Mijn X9's hadden dat ook. Na checkup bij Mecki's vorig jaar gingen ze veel soepeler. Vorige maand mijn X9 vervangen door X0 en deze draaien ook heel soepel. Wel exact dezelfde lengte als genomen als de X9 voor de kabelhulzen.

grtz,

Marc
Er zal iets mis zijn met de installatie ... m'n XO gripshifts zijn nu meer dan twee jaar oud en hebben al 't een en 't ander te verduren gehad (oa LCMT 2005), maar ze schakelen nog altijd als boter :bounce: :bounce:

Field
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

ik rijdt nu al ongeveer een jaar met de gripshift sram rocket en heb deze 70 euro betaald geplaatst.
Het nadeel (voor mij een voordeel omdat ik grote handen heb) is dat ed diameter van de handvaten nogal vrij groot is voor een meisje van 10 jaar en dat ze daardoor niet genoeg kracht kan zetten om te schakelen. Ik weet niet of deze te verkrijgen zijn in een kleinere diameter.
Doggy
Mountainbiker

Post by Doggy »

Bij de sram attack serie hebben de gripshifts een andere diameter speciaal voor kleinere handen. Is één serie lager dan de rockets dus(veronderstel ik) nog goedkoper ook. :wink:
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

maar zijn deze ook compatibel met shimano ?
Guest

Post by Guest »

vanaf dat de shifters een naam hebben in plaats van een nummer met letter zijn ze compatibel met shimano
dus attack,rocket enzoverder --> shimano der
X.0,X.5--> sram der
luckyluc
Mountainbiker

Post by luckyluc »

ik rijd zelf met sram rocket 8 speed, en deze zijn volledig shimano compatibel, heb ze gekocht bij fietsateljéé Dupont in Bissegem, en heb ze dan zelf gemonteerd wat heel eenvoudig is, je mag gerust eens komen testen gezien je van geluwe bent.
grtz
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Mijn Sram X9 shifters sturen anders wel een shimano FD aan :roll:
Guest

Post by Guest »

ja voorder is iets anders dan achterder he
ik heb het wel voor op achterder
voorder speelt geen enkele rol welk merk
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

ik ga mijne bike ne keer dragen naar heny in poperinge die heeft ook scott staan + moeten toch nieuwe handvaten en remkabels en kleine andere stufkes geplaatst worden

thanks hé mannen voor jullie hulp ik ben van plan op grip-shift te plaatsen!!
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik heb hier nog een paar gripshifts liggen. Indien interesse stuur maar een pb.
Post Reply