Tja de Stelvio is mooi, maar al dat verkeer en wat een ontgoocheling boven op de top. ge kunt hem ook deels bekimmen via de paadjes door de boomgaarden. En die andere dat zal tre cime di lavaredo zijn denk ik.Yellowbike wrote:Ik ga in (+-15) Juni naar de Dolomieten - Italie.
Op mijn planning staan een aantal klasieke cols (Stelvio, Tri Cime Col de la Finestre)
Ik doe deze tochten op een toeristisch-sportieve wijze. De mooie landschappen vind ik heel belangrijk, dan pas komt het tempo en afstand van de rit.
Ik zou daar graag een aantal MTB tochten rijden, en ben daarom nog op zoek naar suggesties, met als voornaamste doelstelling de prachtige en spectaulaire landschappen, en een afstand van 40 to 80 km/dag.
Klimme en dalen is geen probleem, doch liefst niet in echt gevaarlijke situaties (=geen downhill racen).
Ik weet niet welke col de la finestre ge bedoeld(er zijn er een stuk of 4), maar als het die uit de ronde van italië is moet ge weten dat die een serieus eind van de andere twee ligt.
De col de la finestre ligt in één van de schoonste delen van de alpen en is een stuk van een oude militaire route (alta via assieta) over een bergkam van susa naar sestriere. De route is wel zeer goed onderhouden daar in het weekend alle inwoners van de streek rond torino naar daar gaan(allez die indruk krijgt ge toch). Blijf er dus weg in het weekend en rond 15/08.