Speling op as van SRAM achterderailleur X.0

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Vps
Mountainbiker
Location: Epic S-Works custom setup + Mudbike: Radon ZR, XT, Marzo Marathon Race

Speling op as van SRAM achterderailleur X.0

Post by Vps »

Ik heb gemerkt dat er speling zit op de as van de derailleur.
De derailleur staat er iets meer dan een half jaar op en heeft niet meer dan 600km gedaan (in de zomer en onder droge omstandigheden nog wel)

Hoe zit het met de jouwe?

En kan er iemand vertellen wat de speling is als hij nieuw uit de doos komt, heb er toen geen aandacht aan besteed, volgens was er geen speling anders had ik het wel gemerkt, heb hem er zelf op geplaast.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Mij is't ook al opgevallen bij montage van een nieuwe derailleur : zonder ketting, gewoon vastgeschroefd in de derailleurpad. Speling is echter miniem, en zodra er een kabel inzit en ketting opligt is er geen axiale speling meer.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Bij mijn X.0 merkte ik net hetzelfde op. Heeft wel geen enkel effect op de werking.
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

madskatingcow wrote:Mij is't ook al opgevallen bij montage van een nieuwe derailleur : zonder ketting, gewoon vastgeschroefd in de derailleurpad. Speling is echter miniem, en zodra er een kabel inzit en ketting opligt is er geen axiale speling meer.
Ik kan dit beamen wat madskatingcow zegt! Maar heb ook met Shimano gereden en deze hebben het volgens mij erger dan Sram!
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Mijne x9 en x0 hebben da alletwee van als ze nieuw waren.
Maar gene paniek,
da ding moet al bijna langs uwe fiets liggen vooraleer da niemeer fatsoenlijk werkt. :wink:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Met XTR deraileur's heb ik dat nooit zien gebeuren, maar zolang het in werking niet meespeeld maakt het niet uit.
Post Reply