mijn dochter begint pas mtbiken en ik kocht haar een scott occasie om de smaak te pakken te krijgen!
nu heeft ze wel wat miserie om de versnellingen te verzetten vooral met handschoenen aan maar anders heeft ze ook geen kracht in haar duimen!
ik overweeg om grip-schift te plaatsen wat denken jullie?
wel makkelijk maar is het even duurzaam?
shifters
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
- Max Power
- Mountainbiker
ik heb gripshifters en vind die heel makkelijk. Heb er praktisch geen problemen mee, behalve dat het streepke van t verzet langs achter tussen de nummerkes staat. Maar daar kijk ek toch nie naar.
Wel eens nadenken welke je wilt. Bij mij "klikken" ze per versnelling, maar denk dat misschien makkelijk is als die gradueel "klikken".
Aan den andere kant... what do i know... Ik heb mijn MTB 7 jaar geleden gekocht om zonder snakebites naar en vant school te rijden over het afgrijselijk fietspad. ik MTB nu al 3 jaar en rijd nog met da ding rond (koop n nieuwe in de komende weken).
Kgebruik die velo eigenlijk dus nie waarvoor hij dient, maar toch doen die gripshifters da goed. Zal es kijken welk merk et is, maar tzou mij nie verwonderen moest ik et nie vinden
Wel eens nadenken welke je wilt. Bij mij "klikken" ze per versnelling, maar denk dat misschien makkelijk is als die gradueel "klikken".
Aan den andere kant... what do i know... Ik heb mijn MTB 7 jaar geleden gekocht om zonder snakebites naar en vant school te rijden over het afgrijselijk fietspad. ik MTB nu al 3 jaar en rijd nog met da ding rond (koop n nieuwe in de komende weken).
Kgebruik die velo eigenlijk dus nie waarvoor hij dient, maar toch doen die gripshifters da goed. Zal es kijken welk merk et is, maar tzou mij nie verwonderen moest ik et nie vinden
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Hoe oud is je dochter? Je moet ook opletten met gripshifters, dat ze rond de shifter kan, anders helpt dit ook niet veel.
Ik heb zelf 2 dochters 6 en 8. Ze hebben alletwee een MTB (24" wielen) en daar staan aangepaste shifters op van Shimano (ook draaiend zoals SRAM). De diameter is echter iets kleiner zodanig dat ze hier toch mee overweg kunnen.
De oudste Charlotte rijdt elke zondag een toertocht mee sinds october en begint ondertussen goed te rijden en schakelt nu ook op de juiste momenten.
grtz,
Marc
Ik heb zelf 2 dochters 6 en 8. Ze hebben alletwee een MTB (24" wielen) en daar staan aangepaste shifters op van Shimano (ook draaiend zoals SRAM). De diameter is echter iets kleiner zodanig dat ze hier toch mee overweg kunnen.
De oudste Charlotte rijdt elke zondag een toertocht mee sinds october en begint ondertussen goed te rijden en schakelt nu ook op de juiste momenten.
grtz,
Marc
Moet zijn dat ze niet goed geïnstalleerd zijn. Mijn X9's hadden dat ook. Na checkup bij Mecki's vorig jaar gingen ze veel soepeler. Vorige maand mijn X9 vervangen door X0 en deze draaien ook heel soepel. Wel exact dezelfde lengte als genomen als de X9 voor de kabelhulzen.Tinky-Winky wrote:Vind nochthans de X.0 shifters vrij stroef draaien.
Zal het nieuw zijn zeker..
grtz,
Marc
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Post by raketwomanFIE »
ze is 10 en t'is voor ne 8speed het is ne 17 de kader. ze is vrij groot zadel staat op laagste maar ze zit er perfect op !